Komunikaty PR

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

2024-04-29  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Bartłomiej Drążkiewicz
Polski Instytut Transportu Drogowego

Racławicka 2-4
53-146 Wrocław
instytut|pitd.org.pl| |instytut|pitd.org.pl
881 309 746
pitd.org.pl

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo braku rzeczywistego problemu, kontrolerzy skierowali zarzuty, których konsekwencje finansowe dla przewoźnika mogły być druzgocące. Jak jednak firma obroniła się przed nieuzasadnionym mandatem?

Kontrolerzy, wyposażeni w nieaktualne urządzenia, nie byli w stanie odczytać danych z najnowszej generacji tachografu. Dodatkowo, błąd związany z kodem 39 na wydruku z tachografu został nieprawidłowo zinterpretowany, co doprowadziło do wystawienia mandatu za brak danych. Choć producent urządzenia potwierdził, że błąd ten nie wpływa na poprawność zapisu danych, kontrolerzy uparli się przy swoim, ukarując firmę za brakujące dni pracy kierowców.

Nieścisłości w postępowaniu kontrolujących oraz ich brak otwartości na proponowane rozwiązania skłoniły kierowcę do natychmiastowego kontaktu z menadżerem floty. Dzięki szybkiej reakcji i skutecznej komunikacji, firma mogła szybko podjąć działania obronne.

Fleet manager, mając kontakt z kontrolerami, skorzystał z możliwości korespondencji mailowej, próbując wyjaśnić sytuację. Pomimo prób uniknięcia mandatu na miejscu, kontrolerzy pozostali nieugięci, co wymusiło dalsze kroki obronne.

Kluczowym elementem obrony było zebranie solidnych dowodów i przygotowanie merytorycznego odwołania. Po skrupulatnej analizie i przetłumaczeniu dokumentów oraz uzyskaniu wsparcia prawnego, firma wysłała odwołanie do odpowiedniej instytucji. Skuteczne argumenty oraz solidne przygotowanie dokumentacji pozwoliły na odzyskanie wpłaconych środków.

Historia Adeconu jest przykładem na to, jak mądra strategia i szybka reakcja mogą pomóc firmie w obronie przed nieuczciwymi praktykami kontrolerów. Dzięki spokojowi, współpracy z kontrolującymi oraz skutecznej komunikacji, udało się uniknąć druzgocących konsekwencji finansowych. Dla przewoźników, szczególnie operujących za granicą, jest to istotna lekcja na przyszłość. 

 

– Nie warto nabierać się na nieuczciwe praktyki kontrolerów. W przypadku Słowenii, gdybyśmy nie zareagowali zapłacilibyśmy 27 tys. zł. tak naprawdę za nic. Oczywiście ponieśliśmy koszty związane z prawnikiem oraz tłumaczeniami. Kosztowało nas to też sporo nerwów. Mimo to, nadal uważam, że warto się odwoływać od mandatów, zwłaszcza jeśli ewidentnie się nam one nie należą – mówi Kamil Linke, fleet manager z firmy Adecon.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej Biuro prasowe
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a
Transport Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld
2024-05-16 | 08:00

Wielkie hamowanie w branży TSL: do zapłaty 1,3 mld zł, do odzyskania pół mld

Jak podaje Krajowy Rejestr Długów, sektor transportowo-spedycyjno-logistyczny ma ponad 1,3 mld zł przeterminowanych zobowiązań finansowych. Od swoich dłużników musi odzyskać
Transport CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1
2024-05-15 | 16:00

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.