Getin Noble Bank wspiera swoich pracowników, którzy pracują zdalnie
Bankowy kącik zabaw zapewniający dzieciom pracowników Getin Noble Banku codzienną dawkę rozrywki, zbiór wskazówek dla menadżerów i pracowników dotyczący wyzwań związanych z pracązdalną i zarządzaniem zespołami na odległość, a także specjalna zakładka w intranecie, gdzie pracownicy mogą znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania związane z obecną epidemią – to rozwiązania, które zaproponował Getin Noble Bank, chcąc wesprzeć pracowników i zwiększyć ich komfort pracy.
- Wszyscy musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości i przystosować się do innych warunków pracy. Do tego dochodzi stres spowodowany panującą epidemią i narastające zmęczenie, związane z koniecznością pozostania w domu i brakiem kontaktu bezpośredniego ze współpracownikami. Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników i dokładamy wszelkich starań, aby ułatwić im funkcjonowanie w tych trudnych okolicznościach, które często wymagają od nas nowych umiejętności. Dlatego przygotowaliśmy kilka dedykowanych rozwiązań wspierających naszych pracowników – mówi Marta Chmielewska, Dyrektor Wydziału Komunikacji Wewnętrznej Getin Noble Banku.
Na portalu społecznościowym Facebook dla dzieci pracowników banku została założona specjalna grupa. Na bieżąco są w niej zamieszczane różnego rodzaju aktywności i zabawy, takie jak gimnastyka, czytanie i opowiadanie bajek, teatrzyki, konkursy, kolorowanki, a także podpowiedzi, jak w kreatywny sposób spędzać czas z dziećmi w domu po godzinach pracy. Takie działania mają na celu znalezienia zajęcia dla znużonych długotrwałym pobytem w domu dzieci, a tym samym wsparcie rodziców i ułatwienie im pracy.
Dla dużej grupy pracowników, którzy ze względu na specyfikę swojej pracy są w stanie wykonać ją zdalnie, konieczność pracy z domu spowodowana epidemią Covid-19, to zupełnie nowa rzeczywistość. Wielu z nich po raz pierwszy pracuje poza biurem, z dala od siebie. Dlatego Getin Noble Bank wyszedł naprzeciw tej niecodziennej sytuacji i przygotował pakiet porad dla menadżerów i pracowników. Zawiera on m.in. wskazówki jak efektywnie zarządzać pracą zdalną i zespołami oraz jak ważne jest zapewnianie okazji do zdalnych interakcji społecznych, takich jak np. wspólna kawa w czasie wideokonferencji.
W związku z panującą epidemią pojawia się także wiele pytań i wątpliwości, na które pracownicy Getin Noble Banku mogą uzyskać odpowiedzi za pośrednictwem specjalnej zakładki w intranecie, w całości poświęconej tematowi koronawirusa. To także miejsce, gdzie pracownicy znajdą wskazówki dotyczące zasad profilaktyki, informacje o rozwiązaniach wprowadzanych w obecnej dla klientów, czy w końcu – małą dawkę zabawy i interakcji, jak np. dzielenie się zdjęciami domowego biura.
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Nest Bank kolejny raz ze złotym medalem EcoVadis
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.