Edukacja brzmieniem electro
Rusza kampania edukacyjna EkoElectro, której celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy, szczególnie wśród młodych ludzi, na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Do współpracy zaangażowano artystkę muzyki elektronicznej – Zamilską, która na potrzeby kampanii stworzyła nowy utwór muzyczny, w oparciu o motyw bijącego serca Planety. Można go posłuchać angażując się w edukacyjną konwersację z botem w aplikacji Messenger. Kampania organizowana jest przez UNEP/GRIDWarszawa i ElektroEko, w partnerstwie z firmą SAMSUNG.
Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do dwudziesto- i trzydziestolatków, aktywnie korzystających z takich sprzętów, jak telefony komórkowe i tablety. Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem elektrośmieci. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej - Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc. Treść edukacyjną przekazuje specjalnie przygotowany bot w Messengerze, w formie interaktywnej konwersacji wokół muzyki: m.me/PosluchajEkoElectro
„To bardzo ważne, aby wszystkie elektrośmieci oddawane były przez konsumentów do miejsc do tego przeznaczonych. Chcemy żyć w sposób wygodny, korzystać z dóbr cywilizacji. Jednak, aby móc zachować komfort życia i dobrostan ludzkości konieczne jest korzystanie z technologii i sprzętów w sposób odpowiedzialny, pozwalający chronić środowisko naturalne przed zniszczeniem. Dlatego szukamy sposobów na skuteczne dotarcie z przekazem kampanii dotyczącym tego ważnego tematu bezpośrednio do użytkowników sprzętów” – podkreśla Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Odbiorcy angażowani są w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, a w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu. W trakcie rozmowy dowiadują się co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby poddawać go recyklingowi lub utylizacji w określony sposób, i co przez to zyskujemy zarówno w wymiarze ekologicznym, ale również ekonomicznym. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują w całości nowy utwór artystki.
„Młodzi ludzie są dla nas niezwykle ważną grupą odbiorców. – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko - Wyrośli w świecie nowych technologii, korzystają z nich chętnie i umiejętnie. Ich kompetencje w obchodzeniu się ze sprzętami chcemy poszerzyć o świadome i odpowiedzialne korzystanie z nich, uwzględniające troskę o przyrodę i przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego z przekazem edukacyjnym pojawiamy się w ich „środowisku naturalnym”, jakim są internetowe komunikatory i media społecznościowe”
Dotarcie do grupy młodych odbiorców zapewnia angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany bot (w pierwszym etapie kampanii od 1 do 15 grudnia) oraz strona kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii od 16 do 31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską - Artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.
„Utwór EkoElectro oparty jest na motywie bijącego serca Planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach” – wyjaśnia Zamilska.
Kampania „EkoElectro” organizowana jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współorganizatorem kampanii jest organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko,
a partnerem firma Samsung Polska. Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja SocialPowers. Bota
stworzyła firma finderstand, materiały wideo wyprodukowało Stream Studio, a kampanię wsparła agencja muzyczna CORD Warszawa.
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.