Wawel z 7 dobrymi praktykami CSR w raporcie FOB
Działania Wawel oraz Fundacji “Wawel z Rodziną” zostały po raz kolejny docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki”, którego premiera odbyła się 25 maja br., przedstawionych zostało aż 7 dobrych praktyk firmy.
– Niezmiernie cieszymy się, że projekty, realizowane przez naszą firmę oraz Fundację “Wawel z Rodziną” po raz kolejny spotkały się z aprobatą Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To dla nas ważne wyróżnienie, ale najważniejszy jest realny wpływ naszej działalności na otoczenie – dobro, które możemy nieść innym na co dzień, pomoc dla potrzebujących, a także nasz wkład w ochronę środowiska i rozwój lokalnych społeczności. Czyniąc dobrze, sprawiamy, że inni czują się lepiej, dlatego chcemy być motorem pozytywnych zmian – mówi Agnieszka Polus, specjalista ds. PR i CSR w firmie Wawel SA.
W kategorii „Środowisko” uznanie Forum Odpowiedzialnego Biznesu zyskały dwa programy Wawel. Pierwszy to wieloletni program „Dobre Składniki”, którego celem jest ciągłe udoskonalenie receptur oferowanych słodyczy. Obecnie wszystkie produkty marki mają krótszą etykietę – bez zbędnych konserwantów, barwników i sztucznych aromatów. W 2021 roku Wawel wprowadził na rynek m. in. czekoladę Ekstra Gorzka 100% cocoa, opartą tylko na jednym surowcu: certyfikowanym ziarnie kakaowca odmiany Forastero z plantacji w Ghanie.
Drugi wyróżniony projekt to carpooling, w ramach którego pracownicy Wawel mogą, przy pomocą platformy internetowej, organizować wspólne podróże do i z miejsca pracy. W ub. roku na platformie carpoolingowej zarejestrowanych zostało aż 4165 wspólnych przejazdów.
W obszarze „Zagadnienia konsumenckie” doceniony został Wawel Truck – interaktywna ciężarówka ze słodyczami marki Wawel oraz strefą gier i zabaw dla najmłodszych, która już od 4 lata odwiedza wybrane polskie miasta. Do tej pory Wawel Truck dotarł łącznie do ok. 90 tys. osób w ponad 100 miejscowościach. Tylko w 2021 r. ciężarówka odwiedziła ponad 25 miast, przyciągając ok. 300 tys. konsumentów.
Kolejne wyróżnienia firma Wawel otrzymała w kategorii „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej”. Wśród dobrych praktyk znalazła się II. edycja akcji „Pierwsza praca – jak ją zdobyć i co warto wiedzieć?” #DobraRobotaChallenge”, której celem jest przybliżenie młodym ludziom zagadnień związanych ze specyfiką różnych zawodów oraz przygotowanie ich do odpowiedzialnego planowania ścieżki zawodowej, wyboru uczelni i podjęcia pierwszej pracy.
Uwagę Forum Odpowiedzialnego Biznesu zwróciła też II. edycja programu „Dobro od Dziecka” Fundacji „Wawel z Rodziną”, w ramach której przeprowadzone zostały warsztaty dla wychowawców świetlic środowiskowych z całego kraju. Tematem zajęć był rozwój dzieci w czterech obszarach: poczucie wartości, emocje, współpraca w grupie, wartości – drogowskazy.
W 2021 roku firma Wawel, wraz z Fundacją „Wawel z Rodziną”, zorganizowały też dla placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego i opieki całodobowej dwa konkursy – „Dobre Uczynki wśród Nas” i „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”. Dzięki nim dzieci uczyły się, czym jest dobro i jak można je czynić w swoich lokalnych społecznościach.
Wśród opisanych dobrych praktyk znalazła się również III. edycja akcji „Zostań Pomocnikiem św. Mikołaja”, zrealizowana przez Wawel przy współpracy ze sklepem Frisco.pl, której celem było zaangażowanie konsumentów w czynienie dobra. Po zakupie dwóch słodyczy marki Wawel, firma przekazywała trzeci produkt do wybranych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Przedstawia ona aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w obszarze CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2021. Dobre praktyki” dostępny jest pod adresem:
https://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2022/05/Raport2021.pdf
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
Przedsiębiorcza Warszawianka - spotkanie z Olgą Kozierowską
Ruszyła IX edycja „Go4Poland – Wybierz Polskę!” Fundacji GPW
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł
Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.
Ochrona środowiska
Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.
Motoryzacja
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.