Columbus Energy zwiększa udziały w rynku farm fotowoltaicznych
Columbus Energy
9 ul. Jasnogórska
31-358 Kraków
marta.bilonowicz|columbusenergy.pl | |marta.bilonowicz|columbusenergy.pl
725300371
https://columbusenergy.pl/
Columbus Energy wielokrotnie informował o długoterminowych inwestycjach w farmy solarne, które stały się kluczowym elementem strategii rozwoju spółki. Grupa Columbus buduje silną pozycję w segmencie farm fotowoltaicznych w Polsce, szybko zwiększając swoje udziały w rynku.
Pod koniec września br. spółka zależna Columbus JV1 nabyła 100% udziałów w 11 spółkach realizujących projekty farm solarnych o łącznej mocy 21,7 MW, z możliwością uzyskania dodatkowych 2 MW, które wystartują w tegorocznej aukcji.
- Jest to pierwszy etap z transakcji zakupu ponad 186 MW farm, którą aktualnie realizujemy – komentuje Janusz Sterna, Wiceprezes Columbus Energy S.A. - Jednocześnie to kolejny krok w kierunku realizacji naszych strategicznych celów. Zamierzamy bowiem inwestować w budowę farm, które pozostawimy w majątku Columbus Energy jako długoterminowe aktywa.
Przypomnijmy, że Columbus Energy zintensyfikował swoje działania na rynku farm fotowoltaicznych w 2019 r. W bieżącym roku nabył udziały w kolejnych spółkach celowych, realizujących projekty farm fotowoltaicznych, a w lipcu br. podjął współpracę ze spółką Farmy Fotowoltaiki, należącą do Śląskie Kamienice S.A., i zawarł umowy z kolejnymi podmiotami na projekty o łącznej mocy ponad 500 MW.
Obecnie wartość wybudowanych przez Grupę farm wynosi ok. 45 mln zł. Kolejne 40 MW jest już w realizacji, a całość portfela mocy, jakie rozwija Columbus Energy, to ponad 1000 MW farm, o wartości rynkowej sięgającej blisko 4 mld zł.
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.