Enefit Green z kolejnym wzrostem
Enefit Green, spółka należąca do Grupy Eesti Energia, wyprodukował 160 GWh energii elektrycznej w lutym 2020 r., czyli o 15% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Energia elektryczna wyprodukowana w lutym 2020 r. wystarczyłaby na pokrycie średniego rocznego zużycia około 53 500 gospodarstw domowych. Większość produkcji pochodziła z farm wiatrowych Enefit Green, które wytworzyły w tym czasie 144 GWh energii elektrycznej.
Aavo Kärmas, prezes zarządu Enefit Green, wyraził zadowolenie z utrzymującego się na początku roku trendu. W styczniu padł miesięczny rekord produkcji spółki wynoszący 165 GWh. - Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym w lutym 2020 r. również osiągnęliśmy wyższą produkcję niż w roku ubiegłym - powiedział Kärmas.
Oprócz energii pochodzącej z farm wiatrowych, na wyniki produkcji Enefit Green w lutym wpłynęła także: działalność farm słonecznych w Estonii i Polsce, elektrociepłowni Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrowni wodnej Keila-Joa oraz energia odnawialna pochodząca z inwestycji na wyspie Ruhnu.
Wzrost produkcji energii ze źródeł odnawialnych przez Enefit Green odgrywa kluczową rolę w realizacji celu Eesti Energia, jakim jest wytwarzanie 45% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i alternatywnych do 2023 r.
Więcej o Enefit Green
Enefit Green to należąca do Grupy Eesti Energia spółka wytwarzająca energię ze źródeł odnawialnych. Posiada 20 farm wiatrowych w Estonii i na Litwie, cztery elektrociepłownie w Iru, Paide, Valka i Brocen, elektrownię wodną w Keila-Joa, 36 elektrowni słonecznych w Estonii i Polsce oraz fabrykę pelletu na Łotwie. Jest jednym z największych producentów energii odnawialnej w regionie i największym producentem energii z wiatru.
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Z energią do pracy – Stoen Operator zaprasza na WAT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.