Moderna i OpenAI współpracują by rozwijać technologię mRNA
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Moderna oraz OpenAI ogłosiły rozpoczęcie stałej współpracy, która ma na celu wspólne tworzenie innowacji. Wizją tego partnerstwa jest transformacyjny wpływ sztucznej inteligencji na przyszłość biznesu i sektora opieki zdrowotnej. Moderna, jako firma mocno stawiająca na cyfryzację, od samego początku korzystała z możliwości uczenia maszynowego. Bazowanie na danych, w połączeniu z zakorzenioną kulturą uczenia się, stawia firmę w pozycji, która umożliwia odpowiedzialną i płynną integrację generatywnej AI w swojej działalności oraz wykorzystanie innowacji sztucznej inteligencji nowej generacji.
Organizacje rozpoczęły swoją współpracę na początku 2023 roku, kiedy to Moderna uruchomiła własną wersję ChatGPT, zwaną mChat, stworzoną na bazie API OpenAI. Od momentu debiutu, mChat zdobyła zaufanie ponad 80% pracowników firmy, co znacząco przyspieszyło adaptację kultury opartej na AI i doprowadziło do implementacji ChatGPT Enterprise wraz z jego zaawansowanymi funkcjami, takimi jak dogłębne analizy, generowanie obrazów oraz GPT. Te technologie są obecnie zintegrowane ze wszystkimi działami biznesowymi Moderny – od działu prawnego, poprzez badania i produkcję, aż po sprzedaż – i są specjalnie dostosowane do roli asystentów wspierających pracowników firmy, personalizując wsparcie. Dzięki tym narzędziom, które stanowią dziś rozszerzenie zespołu, Moderna może realizować swoją misję oddziaływania na ludzi poprzez technologię mRNA.
Tak jak wprowadzenie komputera osobistego w latach 80. odmieniło sposób, w jaki pracujemy i żyjemy, tak samo AI zmierza do radykalnej zmiany naszego codziennego życia – a OpenAI odgrywa kluczową rolę w tej transformacji. Nasze organizacje podzielają wspólne wartości i są pionierami w badaniach, przesuwającymi granice możliwości technologii, aby napędzać przemiany," powiedział Stéphane Bancel, dyrektor generalny Moderny. "Moderna ma ambitne plany wprowadzenia na rynek wielu produktów w najbliższych latach, a współpraca z firmami takimi jak OpenAI jest kluczowa dla naszej zdolności do skalowania i maksymalizowania wpływu na pacjentów."
"Moderna jest liderem, który umożliwia wszystkim swoim pracownikom wykorzystanie AI do rozwiązywania złożonych problemów," dodał Sam Altman, dyrektor generalny OpenAI. "Nie możemy się doczekać dalszej współpracy z Moderną, aby wprowadzać nowe generacje leków dla pacjentów, którzy ich potrzebują."
Od kilku miesięcy, kiedy to Moderna wprowadziła ChatGPT Enterprise, firma zainstalowała ponad 750 GPT, które wspomagają automatyzację i zwiększają wydajność. Wśród nich znajduje się Dose ID GPT, które korzysta z zaawansowanych funkcji analizy danych ChatGPT Enterprise do oceny optymalnej dawki szczepionki, wybranej przez zespół prowadzący badanie kliniczne. Dose ID stosuje standardowe kryteria wyboru dawki, podaje uzasadnienia, odwołuje się do swoich źródeł i tworzy wykresy przedstawiające kluczowe wnioski. To pozwala na szczegółową analizę prowadzoną przez ludzi, ale ze wsparciem sztucznej inteligencji, z naciskiem na bezpieczeństwo i optymalizację dawki szczepionki przed dalszymi badaniami w zaawansowanych fazach klinicznych.
Aby dowiedzieć się więcej o współpracy Moderny z OpenAI, zachęcamy do obejrzenia filmu pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=t3UHnKLVS1M oraz do zapozniania się z case study pod tym linkiem https://openai.com/customer-stories/moderna
ZIKO APTEKA DRIVE THRU - NOWY PUNKT NA MAPIE KRAKOWA PRZY ULICY TYNIECKIEJ.
Jak odmienić oblicze branżowych kongresów ?
Wyjątkowo wysoka wydajność
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.