Komunikaty PR

Eurowag znalazł się w prestiżowym indeksie FTSE 250 na londyńskiej giełdzie

2022-09-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Spółka założona przez czeskiego właściciela – Martina Vohánkę, została włączona do indeksu giełdowego FTSE 250 na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych. Eurowag spełnił kryterium kapitalizacji rynkowej spółek i znalazł się na liście tuż obok marek takich jak: Aston Martin i Marks & Spencer.

Eurowag, wiodący dostawca zintegrowanych rozwiązań transportu drogowego w Europie został uwzględniony w indeksie giełdowym FTSE 250. Prestiżowe notowanie na londyńskim parkiecie oparte jest na kapitalizacji rynowej spółek. Eurowag został założony przez czeskiego przedsiębiorcę Martina Vohánkę, który jest większościowym udziałowcem spółki.

Eurowag ramię w ramię ze spółkami o światowej renomie

Firma, niecały rok temu, w październiku 2021 roku, zadebiutowała na giełdzie w Londynie (London Stock Exchange – LSE), pod nazwą W.A.G. Payment Solutions. W tym tygodniu, firma zajęła miejsce Frasers Group w FTSE 250, notowaniu podlegającemu kwartalnej aktualizacji. W rankingu zostały uwzględnione także marki takie jak: Aston Martin czy Marks & Spencer.

„Dołączenie do FTSE 250 to kamień milowy umacniający pozycję Eurowag jako spółki giełdowej. Jestem przekonany, że dzięki naszym najnowocześniejszym technologiom, szerokiemu portfolio usług i silnemu profilowi finansowemu, jesteśmy doskonale przygotowani do dalszego aktywnego rozwoju i budowania na tych fundamentach“ – komentuje Martin Vohánka, założyciel i dyrektor generalny Eurowag.

Firma skupia się na dalszym rozwoju

Eurowag niedawno opublikował podsumowanie wyników za pierwszą połowę tego roku. Spółka osiągnęła trwały i przekonujący wzrost, czym potwierdziła swoje średnioterminowe perspektywy finansowe. Eurowag tworzy produkty i gwarantuje usługi międzynarodowym firmom transportowym. Jej unikalne rozwiązania technologiczne pomagają przewoźnikom w digitalizacji i zwiększeniu wydajności oraz rentowności. Firma ma również na celu pomoc w zredukowaniu wpływu transportu komerycjnego na środowisko i wsparcie w przejściu na niskoemisyjną mobilność.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA Biuro prasowe
2024-04-25 | 16:00

Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA

Role związane z tworzeniem wartości i zrównoważonym rozwojem zyskają na znaczeniu, rekompensując utratę stanowisk spoza zakresu partnerstwa biznesowego na rzecz
Finanse Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
2024-04-24 | 10:30

Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.