Komunikaty PR

Warta z uproszczoną likwidacją szkód po intensywnych burzach

2020-07-04  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

W Polsce sezon burzowy trwa od kwietnia do września, a aż 70% wyładowań atmosferycznych występuje w okresie wakacyjnym. Od kilku lat wyładowania atmosferyczne uległy znacznej intensyfikacji co sprawia, że liczba wyrządzonych przez nie szkód regularnie wzrasta. Gwałtowne zmiany pogody częściej występują na południu Polski, o czym dotkliwie przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy województwa małopolskiego i podkarpackiego.

Ze względu na intensywne burze i ulewy przygotowaliśmy nasz zespół na zdecydowanie większą liczbę zgłoszeń niż standardowo. Ostatnie wydarzenia na południu Polski, a w szczególności w Małopolsce i na Podkarpaciu spowodowały, że liczba zgłaszanych szkód wzrosła  3-krotnie. Dlatego też wprowadziliśmy szereg uproszczeń i działań z naszej strony, które mają na celu nieść realną pomoc poszkodowanym. Przede wszystkim zweryfikowaliśmy liczbę aktywnych polis w miejscowościach najbardziej dotkniętych podtopieniami. W przypadku województwa podkarpackiego były to miejscowości Kańczuga, Trzcinica i Jasło. Następnie nasi konsultanci telefonicznie kontaktowali się z klientami Warty z miejscowości, które najbardziej odczuły skutki burz i ulew. Celem tych rozmów było sprawdzenie czy doznali szkody i czy potrzebują naszej pomocy. Na kilkaset przeprowadzonych do tej pory rozmów z klientami z województwa podkarpackiego, w 6 proc. przypadków odpowiedzi były twierdzące. W takiej sytuacji nasz konsultant od razu przyjmował zgłoszenie szkody, tak aby przyspieszyć proces jej likwidacji. – mówi Agnieszka Choma z Departamentu Strategii Likwidacji Szkód w Warcie i dodaje: Naszym klientom proponujemy także zdalne oględziny uszkodzonego mienia. Do miejsc z największą liczbą zdarzeń oddelegowaliśmy dodatkowych rzeczoznawców oraz na bieżąco monitorujemy sytuację. Ponadto w miejscowości Jasło uruchomiliśmy mobilne centrum pomocy, w którym Klienci mogli uzyskać informacje o zasadach likwidacji szkód powodziowych, zgłosić szkodę i uzyskać aktualną informację o szkodzie już zgłoszonej.

 

Szybka pomoc dzięki technologii

W chwili obecnej osobom poszkodowanym przez żywioł zależy przede wszystkim na szybkim kontakcie i wypłacie odszkodowania. W związku z tym w wielu przypadkach likwidacja szkody opiera się tylko na podstawie rozmowy telefonicznej i zdjęć. Znaczna część szkód likwidowana jest w trybach uproszczonych. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalistycznych programów do wyceny szkód powstałych w budynkach i mieszkaniach. Pozwalają one ocenić zdarzenie i rozmiar zniszczeń na podstawie dokładnych informacji udzielanych przez osobę poszkodowaną. Opiekun klienta może poprosić o dosłanie zdjęć lub skorzystać ze zdalnych oględziny za pomocą wideorozmowy z klientem, dzięki czemu na miejsce nie musimy wysyłać rzeczoznawców.

– Takie rozwiązania sprawiają, że wyliczenie strat odbywa się znacznie szybciej, a wypłata odszkodowania jest realizowana w przeciągu kilku dni. Dzięki temu nasi klienci mogą szybciej rozpocząć sprzątanie i naprawę uszkodzeń, wystarczy jedynie, że przed rozpoczęciem prac wykonają zdjęcia  miejsca zdarzenia oraz zniszczeń, np. telefonem komórkowym i zachowają uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty. Wszystko po to, aby skutki zniszczeń usunąć najszybciej, jak to jest możliwe. – dodaje Agnieszka Choma.

Wiele możliwości kontaktu

Należy również pamiętać, że najważniejszy w przypadku wystąpienia szkody jest czas. Warta wykorzystując najnowsze dostępne technologie udostępnia swoim klientom wiele kanałów za pomocą, których klienci mogą zgłaszać szkody i uzyskać informacje o jej przebiegu. Aby proces przeszedł możliwie najsprawniej, należy:

  1. Zgłosić szkodę w Warcie poprzez jeden z dostępnych kanałów:
    • formularz na stronie WWW www.warta.pl,
    • Facebook Messenger, dostępny przez fanpage Warty,
    • infolinię Warty.
  2. Wykonać zdjęcia miejsca zdarzenia oraz zniszczeń (np. telefonem komórkowym).
  3. Następnie rozpocząć sprzątanie i zabezpieczenie mienia bez oczekiwania na rzeczoznawcę.
  4. Zrobić spis uszkodzonych przedmiotów i urządzeń podając ich rodzaj, ilość, model
    i markę.
  5. Zachować, w miarę możliwości, uszkodzone elementy do czasu kontaktu pracownika Warty.
  6. Po zgłoszeniu szkody najszybszą formą kontaktu z Opiekunem klienta jest aplikacja mobilna – Warta Mobile.

Wszystkich naszych klientów, którzy mają już zgłoszoną szkodę zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą naszej aplikacji Warta Mobile. Dzięki temu mogą oni szybko i bezpośrednio kontaktować się z osobą zajmującą się ich sprawą, przesyłać dokumenty i zdjęcia oraz sprawdzać postęp likwidacji szkody. To najszybszy i najprostszy sposób na bieżące śledzenie co się dzieję w ich sprawie. ­­– dodaje Agnieszka Choma.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA Biuro prasowe
2024-04-25 | 16:00

Przyszłość profesji finansowej: wyniki najnowszego badania AICPA & CIMA

Role związane z tworzeniem wartości i zrównoważonym rozwojem zyskają na znaczeniu, rekompensując utratę stanowisk spoza zakresu partnerstwa biznesowego na rzecz
Finanse Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu
2024-04-24 | 10:30

Nieznaczny spadek obrotów w faktoringu

Pierwszy kwartał 2024 roku na rynku faktoringu przyniósł nieznaczny spadek obrotów w relacji do analogicznego okresu rok temu. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów w
Finanse Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP
2024-04-24 | 08:00

Członkowie Zarządu Toyota Bank Polska S.A. wyróżnieni medalami Prezydenta RP

W trakcie uroczystego wieczoru na zakończenie konferencji E-Leasing Day 6.0, organizowanej przez Związek Polskiego Leasingu (ZPL), zostały wręczone odznaczenia państwowe dla osób

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.