Komunikaty PR

5 dobrych praktyk firmy Mars wyróżnionych w raporcie FOB 2023

2024-04-18  |  06:00

16 kwietnia Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało coroczny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2023. Dobre praktyki”. Po raz kolejny wyróżniono w nim firmę Mars Polska, uwzględniając 5 godnych uwagi działań.

Raport FOB to zbiór dobrych praktyk podejmowanych przez biznes w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju. Przedstawia on, jak polscy przedsiębiorcy reagują na wyzwania, które stawia przed nimi dzisiejszy świat. Premiera najnowszego raportu miała miejsce podczas Targów Idei ESG, 16 kwietnia br.

Mars Polska od lat jest doceniany za działania realizowane w ramach zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. W najnowszym raporcie FOB 2023 znalazło się 5 praktyk CSR-owych firmy Mars, tj.: wieloletnie działania w imię tworzenia „Lepszego świata dla zwierząt”; realizowany od ponad 10 lat program edukacyjny Orbit „Dziel się Uśmiechem”;  strategiczna współpraca z Bankami Żywności oraz Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce aby przeciwdziałać marnowaniu żywności; szereg inicjatyw wzmacniających kulturę inkluzywności i różnorodności w organizacji, a także projekty wspierające zdrowie psychofizyczne Współpracowników.

W Mars wierzymy, że świat, jakiego pragniemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy nasz biznes dzisiaj. Widać to w różnorodnych praktykach, które podejmujemy na rzecz środowiska, społeczności w których funkcjonujemy, naszych Współpracowników czy wreszcie zwierząt domowych w Polsce. Mamy nadzieję, że nasze działania zainspirują inne firmy do wdrożenia u siebie inicjatyw maksymalizujących pozytywny wpływ na otoczenie społeczne i środowiskowe mówi Marzena Ignaczak, Dyrektorka ds. Korporacyjnych w Mars Polska, odpowiedzialna za segment Mars Petcare.

 

5 praktyk Mars Polska w Raporcie FOB 2023

Lepszy świat dla zwierząt

Firma Mars Polska od ponad 30 lat współtworzy ekosystem skoncentrowany na opiekunach zwierząt domowych w Polsce. W minionym roku przekazała 364 tony jedzenia dla psów i kotów przebywających w schroniskach. Ponadto w ramach programu Pedigree Relief Fund napełniono aż milion psich misek, wspierając opiekunów, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Co więcej, firma od 7 lat  wraz z Fundacją Dr Clown realizuje ogólnopolski program dogoterapii w szpitalach dziecięcych, a także od 2021 roku w Domach Pomocy Społecznej dla seniorów. W ubiegłym roku po raz kolejny rozszerzono zakres działania programu obejmując nim także oddziały rehabilitacji dla dzieci.

Zdrowe uśmiechy najmłodszych

Ogólnopolski program edukacyjny Orbit „Dziel się Uśmiechem” jest realizowany przez Mars Polska we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, przy wsparciu ekspertów z Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej już od 2013 roku. Inicjatywa odpowiada na niesłabnący problem, jakim jest ogromna skala próchnicy. Według badań borykają się z nim coraz młodsze dzieci (aż 82% 6-latków), dlatego od 2023 r. program realizowany dotychczas w klasach 1-3 szkół podstawowych został rozszerzony również o uczniów zerówek. Dzięki programowi już blisko 900 000 dzieci z całego kraju poznało zasady odpowiedniej higieny jamy ustnej. W roku szkolnym 2023/2024 do tego grona dołączy kolejne blisko 150 tysięcy uczniów.

– Orbit „Dziel się Uśmiechem” to nasz flagowy program, który odpowiada na istotną potrzebę społeczną i przyczynia się do poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci. Ten wymyślony w Polsce projekt został właśnie uznany za „best practice” w firmie Mars, do naśladowania na innych rynkach. W podobny sposób – wspólnie z Biedronką, naszym partnerem biznesowym – dbamy także o dorosłych, którzy mogą skorzystać z bezpłatnych badań dentystycznych w „Dentobusie”, który odwiedził w ubiegłym roku 10 miast w całej Polsce. Naszym zdaniem, łączenie własnych doświadczeń i współpraca z innymi uczestnikami rynku stanowi istotę odpowiedzialnego podejścia do zrównoważonego biznesu – podkreśla Robert Moreń, Dyrektor ds. Korporacyjnych Mars Polska, odpowiedzialny za segment Mars Wrigley.

Przeciwdziałanie marnowaniu żywności i problemowi głodu

Jako odpowiedzialny producent jedzenia dla ludzi i zwierząt, Mars od lat współdziała z siecią strategicznych partnerów – organizacji pozarządowych i charytatywnych. Dzięki współpracy z Bankami Żywności i Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce, wsparcie firmy dociera do potrzebujących ludzi oraz czworonogów. W 2023 r. firma przekazała do 31 oddziałów polskich Banków Żywności ponad 3,5 mln sztuk przekąsek - w wyniku tego wsparto aż 1490 organizacji pomocowych. Dzięki współpracy z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Polsce, Mars przekazał w minionym roku ponad 364 tony kompletnego i zbilansowanego jedzenia dla psów i kotów w schroniskach na terenie całej Polski.


Kultura oparta na różnorodności i inkluzywności

W świecie, jakiego pragniemy, społeczeństwo jest otwarte i włączające. Inkluzywność i Różnorodność to wartości, które przyświecają Mars w codziennej pracy, a także w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi. Firma buduje kulturę organizacyjną pełną akceptacji, zrozumienia, otwartości i przynależności, aby każdy mógł czuć się sobą, a dzięki temu swobodnie rozwijać swoje umiejętności i kompetencje zawodowe. W Mars działają zarówno grupy lokalnych Championów I&D, jak i Associates Resource Groups, które tworzą bezpieczną przestrzeń do otwartego dialogu oraz inspirujących działań, wzmacniają wiedzę Współpracowników z obszaru I&D oraz kompetencje z zakresu inkluzywnego języka i empatycznej postawy. ARG tworzy niemal 20 Współpracowników, którzy działają w wielu obszarach m.in. Cross-Cultures, LGBTQIA, Women in Supply, Health, Generation, Neurodiversity i Parenting.

Zdrowie i dobre samopoczucie Współpracowników

Kwestia troski o zdrowie psychiczne i dobrostan Współpracowników traktowana jest w Mars priorytetowo. Elementy strategii w tym obszarze to: praca z liderami nad zdrowym przywództwem, troska o zdrowie psychiczne i budowanie miejsca pracy wspierającego dobrostan Współpracowników. W praktyce to szkolenia dla przełożonych, sesje edukacyjne, dedykowane materiały dla różnych grup Współpracowników i narzędzia do pracy z zespołami. Współpracownicy Mars każdego roku mają też możliwość podzielenia się informacją zwrotną o tym, jak radzą sobie ze stresem, czy mają energię do pracy oraz czy zachowują równowagę między życiem prywatnym a zawodowym, w ramach Ankiety Współpracowników Mars. W 2023 roku kolejny raz zorganizowano Tydzień Świadomości Zdrowia Psychicznego. Odbyły się warsztaty radzenia sobie ze stresem oraz pierwszej pomocy psychologicznej. Szeroko zakrojona jest również coroczna akcja badań profilaktycznych. Firma prowadzi też Program Wsparcia, w ramach którego Współpracownicy i ich najbliżsi mają m.in. dostęp do bezpłatnej pomocy psychologicznej.

Link do raportu: https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2023/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.