Komunikaty PR

Big Cake – historia lokalizacji idealnej

2023-04-20  |  01:00
Biuro prasowe

Lokalizacja każdego lokalu gastronomicznego ma ogromny wpływ na powodzenie biznesu. Zdarza się, że wizję wymarzonego miejsca ogranicza dobór optymalnej przestrzeni albo braki ofert w biurach nieruchomości czy zasobach mienia komunalnego. Fit Cake, największa polska sieć franczyzowa specjalizująca się w bezcukrowych deserach, ma nową propozycję dla swoich franczyzobiorców, którzy zmagają się z takimi właśnie problemami. To modułowy kontener, który może stanąć w dowolnym miejscu. Pierwszy taki koncept funkcjonuje w Kościanie, miejscowości w województwie wielkopolskim.


Otwarcie Fit Cake w Kościanie miało miejsce 15 kwietnia i przeszło najśmielsze oczekiwania właścicieli.


– Jesteśmy jedyną kawiarnią w naszym mieście, która oferuje desery fit, ale naprawdę nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania ofertą Fit Cake - mówi Beata Michalik, franczyzobiorczyni w Kościanie, która jako pierwsza w sieci zdecydowała się nie na wynajem czy dzierżawę, ale na stworzenie lokalu od podstaw.


 Jak to się zaczęło?


Pani Beata od 25 lat pracuje w korporacji. Kilka lat temu zaczęła poszukiwać zupełnie innego pomysłu na siebie i na zarabianie pieniędzy.


– Zdrowym trybem życia i sposobem odżywiania interesowałam się od dawna. Uprawiam sport i uwielbiam słodycze, a dzień bez słodkiego jest dniem straconym. Szukając pomysłu na siebie trafiłam na franczyzę Fit Cake. Moim zdaniem był to najlepszy pomysł na gastronomiczny biznes w naszym mieście. Pomysł na biznes z jednej strony i realizacja marzeń o własnej kawiarni z drugiej strony. Umowę podpisałam już w 2019 roku, ale okoliczności nie sprzyjały, żeby się wtedy otwierać. Powiedziałam sobie: zrobię wszystko, żeby mieć lokal pod tym szyldem. Jednak największym wyzwaniem był brak odpowiedniego lokalu. Mogłam coś wynająć i włożyć gigantyczne pieniądze w remont czyjegoś lokalu, ale z pomocą właściciela sieci wymyśliliśmy całkowicie nowe rozwiązanie, jakim jest kontener – mówi Beata Michalik.


Kupiła ziemię obok swojego miejsca zamieszkania i tam wybudowała pięciomdułowy kontener o powierzchni 90 mkw. Znajduje się w nim pełne zaplecze gastronomiczne, stoliki dla klientów, jednym słowem jest to lokal niezależny z pełną produkcją i sprzedażą.


– Wybór odpowiedniej lokalizacji głównie w biznesie gastronomicznym decyduje o jego dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Nawet najlepszy koncept nie zagwarantuje zysków, jeżeli lokal usytuowany jest w miejscu niekorzystnym. Koncept w Kościanie całkowicie zmienia kierunek działania i rozwoju naszej marki oraz oferuje nową przestrzeń, gdy brakuje odpowiednich lokalizacji. Roboczo nazwałem ten projekt „Big Cake”, bo to całkowity przełom, tak jak było w przypadku pewnej kanapki w innej, światowej sieci restauracji – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.


Nowe otwarcia na gastronomicznej mapie Polski


Franczyza Fit Cake sukcesywnie wprowadza szereg ułatwień dla potencjalnych franczyzobiorców. Są to na przykład: wakacje inwestycyjne, pozwalające rozpocząć parce nad uruchomieniem kawiarni z półrocznym nawet poślizgiem. Sieć umożliwia rozłożenie opłat franczyzowych na raty (na dwa lata) dotacje 30-100 tys pln , pomaga w negocjacji cen wynajmu lokalu, wreszcie, próg wejścia do sieci od 22 tys. zł. To wszystko sprawia, że zainteresowanie franczyzą Fit Cake nie słabnie, a rośnie. Większość inwestorów rozumie, że trzymanie teraz pieniędzy na koncie, jest słabą opcją.


Od początku 2023 roku otworzyły się już cztery nowe lokale. W Rzeszowie, co prawda cukiernia była, ale zmienił się jej właściciel, a wraz z nim rozszerzył się asortyment o desery, których do tej pory tam nie oferowano. Kolejne miejsca, gdzie mogą wybrać się miłośnicy bezcukrowych deserów to: Warszawa Praga Południe, Ostrołęka i wspomniany już Kościan.


 – Fit Cake ma swoją dobrze sprofilowaną grupę odbiorców, ludzi, którzy postanowili prowadzić zdrowy tryb życia, zrezygnować z cukru, albo muszą stosować dietę z różnymi ograniczeniami i nawet w dobie kryzysu nie rezygnują z naszych produktów – mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake. – Także system franczyzowy, jaki oferujemy, jest na tyle sprawny i opłacalny, że ludzie chcą otwierać nowe lokale w tej formule.


Już niebawem swoje podwoje dla klientów otworzą Fit Cake w Nowej Soli, Słubicach, Wieluniu, Warszawie na Wilanowie oraz dzielnicach Ursus i Targówek, a także w Katowicach . Lada moment pierwsza niecukiernia Fit Cake ruszy w Bukareszcie. W Rumunii w ciągu pięciu lat otworzy się minimum 20 lokali.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.