Komunikaty PR

Znamy grono finałowe XV edycji konkursu Sukcesu Pisanego Szminką

2024-04-09  |  17:00

Sukces Pisany Szminką – najstarsza i największa organizacja wspierająca przedsiębiorczość kobiet – ogłasza finalistki XV edycji konkursu Bizneswoman Roku. Historia pokazała, że finalistki i laureatki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, lecz także możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów. 

 

Konkurs, jako pierwsza tego typu inicjatywa, nagradza nie tylko przedsiębiorczynie, lecz także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. W tym roku Sukces Pisany Szminką nagrodzi kobiety również w trzech nowych kategoriach zamkniętych – Edukatorka Młodego Pokolenia, Wpływowy Głos oraz Liderka w branży HoReCa. Laureatki i laureatów nagród poznamy w połowie maja podczas uroczystej gali finałowej konkursu.

 

Tegoroczna edycja konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku po raz kolejny zaskakuje kreatywnością biorących w nim udział przedsiębiorczyń oraz innowacyjnością zgłoszonych biznesów. Serdecznie gratulujemy wszystkim finalistkom. Prowadzenie własnej firmy to dla wielu kobiet jedna z dróg do osiągnięcia niezależności i dobrobytu finansowego. Jednak na otworzenie własnej firmy decyduje się mniejszy odsetek kobiet niż mężczyzn. Co więcej, nadal wiele kobiet odczuwa nierówności na rynku pracy i w biznesie – w naszym badaniu 37% ankietowanych Polek przyznało, że nierówności zarobkowe negatywnie oddziałują na ich dobrobyt finansowy. Dlatego potrzebujemy właśnie takich projektów, które promują przedsiębiorczość wśród kobiet, a w dłuższej perspektywie prowadzą do poprawy ich sytuacji zawodowej i życiowej.  W Mastercard od wielu lat angażujemy się w wyrównywanie szans kobiet w biznesie i zachęcamy również inne firmy do podejmowania konkretnych inicjatyw w tym zakresie – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe, Partnera Strategicznego konkursu.

 

 

Kategoria: Biznes Roku – przychód powyżej 10 mln zł

Dorota Godyń – prezeska Trokotex Polymer Group Sp. z o.o. Firma produkuje materiały kompozytowe, które stanowią alternatywę dla korodującej stali, co stanowi przełom w wielu branżach przemysłu. Z wyrobów Trokotex już od ponad 35 lat korzysta większość oczyszczalni ścieków i elektrociepłowni w Polsce, a firma nieustannie się rozwija.

 

Aldona Laczycka – prezeska zarządu Almot, największej certyfikowanej montowni kół na rynku motoryzacyjnym, posiadającej zaplecze magazynowo-logistyczne. Wraz z zespołem wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów oraz zmieniającego się świata, wprowadzając szereg ultranowoczesnych rozwiązań z zakresu ekologii.

 

Małgorzata Miśkiewicz – prezeska Abedik, rodzinnej firmy, która od 30 lat specjalizuje się w druku i oprawie pozycji wydawniczych. W ostatnim roku wyprodukowała 26 mln książek. Z jej usług korzystają największe wydawnictwa w Polsce, a od kilku lat również za granicą.

 

Kategoria: Biznes Roku – przychód poniżej 10 mln zł

Aneta Czaplicka – CEO Proxn. Firma jako pierwsza na świecie tworzy profesjonalne kosmetyki oparte na ksantohumolu, najsilniejszym istniejącym antyoksydancie. Wraz z grupą polskich chemików opatentowała ścieżkę syntezy tej molekuły przyszłości. Jej kosmetyki są dostępne w ponad 800 klinikach w całej Polsce, a także w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii oraz Stanach Zjednoczonych.

 

Agnieszka Kulik – współwłaścicielka Womai Centrum Nauki i Zmysłów. To centrum edukacyjno-sensoryczne, które daje możliwość poznania świata takim, jakim postrzegają go osoby z niepełnosprawnością wzroku. Centrum tworzą niewidomi bohaterowie i naukowcy, a jego misją jest edukacja oraz uświadamianie społeczeństwa na temat wartości osób z niepełnosprawnością wzroku.

 

Katarzyna Zasiadły – CEO Ul&Ka. Zaczęła od uszycia opaski na włosy dla swojej córki, siedząc przy kuchennym stole. Dziś jej pracownia ma 260 m², a jej autorskie akcesoria noszą ludzie na całym świecie – m.in. we Włoszech, Japonii i na Tajwanie. 

 

Kategoria: Mikrobiznes

Martyna Brzozowska – właścicielka Zrób mi mamo, tworzy warsztaty i programy online dla kobiet. Ucząc je sztuki dziergania, chroni od zapomnienia tradycyjne rękodzieło, a jednocześnie wzmacnia kobiecą sprawczość. Już tysiące kobiet, które są klientkami Zrób mi mamo, przekonało się, że są w stanie samodzielnie tworzyć piękne projekty. 

 

Emilia Kojło – właścicielka sklepu Small Art. Gdy podczas pandemii niemal z dnia na dzień straciła źródło utrzymania, otworzyła sklep internetowy, początkowo sprzedający jedynie spersonalizowane metryczki dla dzieci. Dziś w ofercie ma już setki produktów do aranżacji wnętrz, które z powodzeniem sprzedaje w Polsce i za granicą. 

 

Magdalena Ostoja-Chyżyńska – Prezeska UX GIRL, butikowej agencji designu, specjalizującej się w sektorach fintech, adtech i greentech. Dzięki jej usługom startupy oraz MŚP, które nie dysponują wielkimi budżetami, mogą proponować swoim klientom usługi na najwyższym poziomie, stanowiąc konkurencję dla tzw. wielkich graczy na rynku.

 

Kategoria: Start-up roku

Nikoletta Buczek i Anna Czubowicz – współwłaścicielki NABIO Medical Technologies Sp. z o.o. Ich projekt obejmuje system produkcji spersonalizowanych akcesoriów do radioterapii, które zwiększają efektywność leczenia oraz pozwalają zmniejszyć skutki uboczne odczuwalne przez pacjenta. 

 

Weronika Czaplewska – wiceprezeska Envirly, twórczyni innowacyjnej platformy do zarządzania zrównoważonym rozwojem oraz śladem węglowym wytwarzanym przez organizacje i ich produkty. Dzięki niej firmy mogą śledzić i analizować swój wpływ na ESG (środowisko, społeczną odpowiedzialność i ład korporacyjny), a także podejmować działania dekarbonizacyjne nakierowane na zieloną transformację, generując pozytywny, ekonomiczny zwrot z inwestycji.

 

Monika Gaszyńska – CTO SERio sp. z o.o., firmy produkującej roślinne alternatywy dla serów tradycyjnych. Jako pierwsza na świecie wykorzystuje do ich wytwarzania łubin – zapomnianą roślinę strączkową bogatą w białko, błonnik i minerały. 

 

Katarzyna Goch – CEO firmy LIFEBITE SP. Z O.O., która stworzyła iYoni, wirtualną klinikę leczenia problemów z płodnością, która pomogła zajść w ciążę już prawie 20 tys. kobiet. Aplikacja łączy technologię, sztuczną inteligencję i wiedzę medyczną, zmieniając oblicze opieki nad zdrowiem reprodukcyjnym. Jest dostępna w 13 językach. Do tej pory pobrało ją ponad 180 tys. osób ze 176 krajów. 

 

Kategoria: Liderka w nowych technologiach

Agnieszka Jastrzębska – prezeska ADJ Nanotechnology Sp. z o.o. Wynalazła unikalne cząstki nanokompozytowe, które charakteryzują się wysoką skutecznością biobójczą, są bezpieczne dla otoczenia i działają efektywnie jako powłoki samosterylizujące w miejscach szczególnie narażonych na rozprzestrzenianie się drobnoustrojów chorobotwórczych.

 

Alicja Mikołajczyk – współwłaścicielka QSAR Lab Sp. z o.o. Przenosi chemię z tradycyjnych laboratoriów do przestrzeni wirtualnej w celu digitalizacji przemysłu. Jej innowacyjne rozwiązanie nano-QSAR Toolbox (nQTb) umożliwia proces rejestracji nowych substancji chemicznych bez konieczności przeprowadzania drogich i czasochłonnych badań na zwierzętach laboratoryjnych. 

 

Noemi Zabari – CEO Astrotectonic Sp. z o.o. Twórczyni systemu prognozowania trzęsień ziemi i ostrzegania przed nimi. Dzięki wykorzystaniu wielu różnych źródeł danych system jest w stanie wysłać ostrzeżenia o nadchodzącym trzęsieniu ziemi od kilku godzin do kilku dni przed jego wystąpieniem, co jest ewenementem na skalę światową.

 

Kategoria: Organizacja przyjazna rodzicom

W tej kategorii eksperci dokonują oceny pracodawców pod kątem realizowanych przez nich dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań adresowanych do aktywnych zawodowo rodziców i pracowników mających rodziny. W tym roku Loże Ekspertów zdecydowała, że w finale znajdą się cztery organizacje:

Ekoenergetyka Polska S.A. 

FRANKLIN TEMPLETON INVESTMENT 

mBank S.A. 

STATE STREET BANK INTERNATIONAL

 

Firmy zakwalifikowane do finału wyróżniają się prawdziwie przyjazną przestrzenią dla swoich pracowników-rodziców. Oferują szereg korzyści, m.in. elastyczne godziny pracy, dodatkowe urlopy oraz świadczenia finansowe dla pracowników z dziećmi. Zapewniają lub dofinansowują miejsca w żłobkach i przedszkolach, a także promują urlop ojcowski.

 

Kategoria: Pracodawca równych szans

W tej kategorii eksperci oceniali pracodawców pod kątem dobrych praktyk wewnątrz organizacji oraz rozwiązań wprowadzanych z myślą o pracownikach neuroatypowych i/lub z niepełnosprawnością. W finale znalazły się:

AstraZeneca Pharma 

Fundacja Znacznie Więcej

Sodexo Polska


Loża Ekspertów zwróciła uwagę m.in. na inicjatywy wewnętrzne ukierunkowane na edukację i zwalczanie nieuświadomionych uprzedzeń, zindywidualizowane tworzenie stanowisk pracy i dostęp do trenera pracy, szkolenia z języka inkluzywnego, bezpłatne wsparcie psychologiczne, nowoczesne rozwiązania w przystosowaniu przestrzeni czy możliwość pracy w zależności od potrzeb, np. w wyciszonej przestrzeni, na stojąco lub w ruchu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym Biuro prasowe
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie
Firma Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników
2024-04-29 | 01:00

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.