Big Cheese Studio osiągnęło 12 mln zł zysku netto w 2021 roku
Big Cheese Studio – notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier na PC i konsole – ma za sobą bardzo udany rok, o czym świadczą podsumowane wyniki finansowe. W 2021 roku spółka wypracowała 16,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost 42% r/r. EBIT wyniósł 12.9 mln zł, co oznacza wzrost o 48% r/r. Zysk netto liczył ponad 12.4 mln zł, co oznacza wzrost o ok 51% r/r. Na dn. 31 grudnia 2021 środki pieniężne na koncie spółki wyniosły 13.3 mln zł. Na wypracowane wyniki wpływ miała sprzedaż bestsellerowej gry studia – Cooking Simulator, która zdobyła miano gry VR platformy Steam roku 2021.
Kolejny rok z rzędu spółka Big Cheese Studio zwiększa wyniki finansowe r/r. 2021 rok studio zamyka z przychodami na poziomie 16,2 mln zł (wzrost r/r o 42%). Zysk operacyjny od stycznia do grudnia 2021 wyniósł 12,9 mln zł (wzrost r/r o 48%) . Zysk netto liczył 12.4 mln zł ( wzrost r/r o 51%). Wypracowane wyniki pozwalają firmie utrzymać stabilną pozycję na rynku. Spółka ma także w planach kontynuować aktywną politykę dywidendową.
- 2021 rok, w szczególności czwarty kwartał, to niezwykle pracowity, ale i przełomowy okres w historii naszej firmy. W listopadzie z sukcesem przeprowadziliśmy IPO o wartości 27,9 mln zł, z redukcją na poziomie 68,68%. Raz jeszcze dziękujemy inwestorom, że obdarzyli nas zaufaniem, mamy nadzieje że nasi akcjonariusze będą spoglądali na nasze wyniki roczne z dużą satysfakcją. Miesiąc później Big Cheese Studio zadebiutowało na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Realizacja tego strategicznego celu dała nam możliwość dotarcia do nowej grupy inwestorów i partnerów biznesowych. Jednocześnie dzięki ciężkiej pracy zespołu, po prawie trzech latach od premiery Cooking Simulatora, nadal zwiększamy wyniki finansowe i nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, mamy w dalszym ciągu plan jak zwiększać przychody z gry. – mówi Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio. – W naszej ocenie 2022 rok powinien być wynikowo lepszy od 2021 z samej monetyzacji Cooking Simulatora – dodaje.
Flagowym projektem studia jest Cooking Simulator, który zadebiutował na rynku w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie Steam. Wspomniane DLC to m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, SUPERHOT, Cooking with Food Network, Cakes and Cookies, Pizza oraz Cooking Simulator Shelter. Premiera ostatniego dodatku (DLC CS: Shelter) miała miejsce się w listopadzie 2021 r.
Podstawowa wersja gry trafiła już do ok. 780 tys. użytkowników, a jej sprzedaż wraz z dodatkami przekroczyła 1,2 mln sztuk. Projekt od 2020 r. dostępny jest w wersjach konsolowych – na Nintendo Switch i Xbox One, a od 2021 roku także w wersji na Play Station 4. Cooking Simulator doczekał się również wersji VR. Projekt zadebiutował na platformie Steam VR pod koniec lipca 2021 r. To obecnie najlepszy debiut oraz najlepiej sprzedająca się gra VR z grupy PlayWay. Tytuł otrzymał nagrodę Steam za grę VR roku 2021.
- Zamierzamy dalej koncentrować się na skalowaniu biznesu oraz dotarciu do coraz szerszego grona odbiorców. W tym celu planujemy dywersyfikację kanałów dystrybucji, m.in. do Cooking Simulator VR. Projekt jeszcze w tym roku trafi na dwie nowe platformy: Oculus Quest 2 oraz PSVR, a także wkrótce pojawią się nowe dodatki na konsolę Xbox i PlayStation. Liczę, że najnowsze odsłony będą cieszyć się równie dużym zainteresowaniem graczy. Jestem pełen optymizmu, ponieważ Cooking Simulator VR to właśnie ta gra, która niedawno zdobyła nagrodę Steam za grę VR roku 2021. To najwyższe możliwe wyróżnienie platformy Steam i zarazem pierwsze wyróżnienie gry VR w historii polskiego gamedevu, z czego jestem bardzo dumny – mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców koncentrując się na tworzeniu gier z gatunku symulatory, tycoon i manager/ekonomia. Obecnie spółka pracuje nad nowymi tytułami, w tym Cooking Simulator 2. Projekty trafią na rynek do końca 2023 r. Środki na ich produkcję pochodzą z bieżącej działalności oraz ze wspomnianej oferty publicznej, w ramach której w 2021 r. spółka pozyskała 4,7 mln zł.
O Big Cheese Studio:
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1,1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami rocznie.
7 grudnia 2021 roku akcje spółki zadebiutowały na Głównym Rynku GPW w Warszawie.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.