Komunikaty PR

Amazon: Jeden produkt na sekundę – polskie MŚP biją kolejne rekordy sprzedaży

2024-08-12  |  10:00
Biuro prasowe

Mali i średni przedsiębiorcy z całej Polski otworzyli się na świat e-handlu, ale to w serwisach marketplace dostrzegają prawdziwą szansę na dynamiczny rozwój. Efekty tej strategii widać jak na dłoni:

  • W ubiegłym roku do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln polskich produktów – aż o 5 mln więcej niż w 2022 r.; krajowe MŚP sprzedawały średnio jeden na sekundę.
  • Rozwój biznesu w serwisie przełożył się także na lokalne zatrudnienie – do końca 2023 roku w rodzimych przedsiębiorstwach sprzedających na Amazon powstało 13 tys. miejsc pracy.
  • W Polsce najwięcej od MŚP kupili klienci z województwa mazowieckiego (ponad 5 mln produktów), małopolskiego (ponad 4,4 mln produktów) i wielkopolskiego (ponad 3,7 mln produktów).
  • Amazon wprowadza dodatkowe zachęty dla sprzedawców – od 12 sierpnia 2024 r. przedsiębiorcy, którzy rozpoczną działalność na Amazon.pl, będą zwolnieni z opłaty abonamentowej przez pierwsze 6 miesięcy od rejestracji, opłaty za prowizję od sprzedaży przez okres 6 miesięcy, a dodatkowo mogą zyskać nawet do 50 proc. zniżki na sprzedaż w modelu Fulfilment by Amazon (FBA).

 

Przedsiębiorcy w Polsce odgrywają kluczową rolę w gospodarce, generując blisko dwie trzecie PKB (67,9 proc.), z czego niemal połowę (45,3 proc.) wnoszą sprzedawcy z sektora MŚP[1]. Najnowsze dane Amazon wskazują, że mali i średni przedsiębiorcy odnoszą sukcesy w e-commerce, a szczególnie w serwisach marketplace takich jak Amazon.pl, które oferują klientom łatwy i szeroki wybór produktów od wielu sprzedawców, a przedsiębiorcom szansę na dotarcie do większej liczby nabywców.

Wiemy, że do rozpoczęcia sprzedaży na marketplace najlepiej zachęcają praktyczne wskazówki i narzędzia, dlatego stale wspieramy MŚP, teraz także obniżając opłaty za sprzedaż na Amazon – mówi Janina Rampp, head of marketplace Amazon.pl.

Od 12 sierpnia 2024 r. przedsiębiorcy, którzy rozpoczną działalność na Amazon.pl, będą zwolnieni z opłaty abonamentowej przez pierwsze 6 miesięcy od rejestracji, opłaty za prowizję od sprzedaży przez okres 6 miesięcy, a dodatkowo mogą zyskać nawet do 50 proc. zniżki na sprzedaż w modelu Fulfilment by Amazon (FBA).

Polska mapa rozwoju e-commerce

W minionym roku oferta rodzimych MŚP cieszyła się na Amazon jeszcze większym zainteresowaniem konsumentów niż w poprzednich latach. Globalnie, przedsiębiorcy z Polski sprzedali za pośrednictwem serwisu ponad 30 mln produktów (średnio 60 na minutę /1 na sekundę) – aż o 5 mln więcej niż w 2022 r. Wśród kategorii, z których najczęściej kupowano od MŚP na Amazon, znalazły się: Dom i kuchnia, Biznes, przemysł i nauka, Zdrowie oraz Meble.

Dane Amazon wskazują jednocześnie, że w Polsce najwięcej od MŚP kupili klienci z województwa mazowieckiego (ponad 5 mln produktów), małopolskiego (ponad 4,4 mln produktów) i wielkopolskiego (ponad 3,7 mln produktów). Znaczny wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem stwierdzono także w województwie opolskim, gdzie mali i średni przedsiębiorcy sprzedali o ponad 80 proc. więcej produktów niż w 2022 r. To także ten region odnotował w ubiegłym roku najwięcej nowych sprzedawców w serwisie (+70 proc.). Z kolei liczba MŚP z woj. wielkopolskiego i zachodniopomorskiego na Amazon wzrosła o ponad 25 proc.

Skuteczna logistyka motorem wzrostu

Przedsiębiorcy często odkładają decyzję o rozpoczęciu sprzedaży internetowej z powodu przekonania, że e-commerce jest już nasycony, co utrudni im znalezienie niszy dla swojego biznesu. W pokonywaniu barier wspierają ich jednak sprawdzone rozwiązania, pomocne nie tylko na początku rozwijania e-działalności, ale także na bieżąco dopasowujące się do rosnącego biznesu.

Na Amazon.pl pojawiliśmy się w marcu 2023 roku, by zdobyć nowych klientów i otworzyć się na działalność międzynarodową. Aktualnie prowadzimy sprzedaż w Polsce i w Niemczech, a od początku naszej obecności w serwisie osiągnęliśmy obrót na poziomie ponad 577 tys. zł (maj 2024 r.). Notujemy ciągły wzrost, osiągając najwyższe wyniki w naszej kategorii. Doceniamy ogromny zasięg Amazon i zaufanie klientów, którzy chętnie wracają na ponowne zakupy. Korzystamy głównie z modelu FBA, który pomógł nam w szybkiej sprzedaży produktów – komentuje Paweł Olejarz, menadżer sprzedaży w firmie RXone, do której należy marka Malinowe z branży spożywczej.

Praktyczne rozwiązania technologiczne oraz skuteczna logistyka są niezbędne do szybkiego skalowania biznesu. Na Amazon.pl sprzedawcy mogą realizować obsługę zamówień samodzielnie lub korzystać z międzynarodowej sieci dystrybucji. Program Fulfilment by Amazon (FBA) umożliwia przechowywanie, odbiór, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów oraz procesu zwrotów, pozwalając przedsiębiorcom skupić się na swojej głównej działalności i rozwoju oferty. Z takiej możliwości skorzystało w 2023 r. 47 proc. MŚP.

Sukces warunkowany siłą zespołu

W ostatnich latach znaczące usprawnienia w dostępie do infrastruktury sprzedażowej oraz nowoczesne technologie przyczyniły się do postępu cyfrowej gospodarki i rozwoju MŚP w e-handlu – co z kolei zwiększyło zapotrzebowanie na pracowników w tym obszarze. Dane Amazon wskazują, że polscy przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż na Amazon stworzyli do końca 2023 roku ponad 13 tys. miejsc pracy – najwięcej w woj. mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim.

Rosnące wyniki rodzimych MŚP na Amazon świadczą o coraz lepszej kondycji polskiego e-commerce’u. Dla sprzedawców, którzy chcą umacniać swoją pozycję w e-handlu i poszukiwać nowych obszarów do rozwoju portfolio produktów są jednocześnie impulsem do działania. Obiecujące możliwości, jakie oferuje działalność na marketplace, dostrzegają także polskie organizacje wspierające przedsiębiorczość. Tworzą one dostosowane do potrzeb sprzedawców programy, które pomagają im w rozwijaniu działalności w e-commerce.

Wspólnie z Amazon rozpoczęliśmy cykl bezpłatnych, lokalnych szkoleń, które odbyły się już w kilku polskich miastach. Wiedza, praktyczne wskazówki i historie sukcesów firm, które podjęły takie wyzwanie, są najlepszą motywacją do rozwijania e-działalności. Chcemy w ten sposób wspierać polskich przedsiębiorców, zarówno przy powiększaniu skali biznesu lokalnie, jak i za granicami kraju, kiedy będą na to gotowi – dodaje Anna Zacharjasz, zastępca Dyrektora w Biurze Komunikacji i Rozwoju Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej.

Mali i średni przedsiębiorcy odpowiadają za ponad 60 proc. całkowitej sprzedaży Amazon i cieszą się zainteresowaniem klientów na całym świecie. Inwestując m.in. w nowoczesne technologie, efektywną logistykę, serwis kontynuuje wsparcie dla MŚP i sprzyja rozwojowi lokalnej społeczności biznesowej, ułatwiając dostęp do globalnej bazy klientów.

 


[1] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, PARP, 2024

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Szkoda czasu na nieefektywne rozwiązania w e-sklepach – kiedy czas na migrację? Biuro prasowe
2024-10-24 | 09:45

Szkoda czasu na nieefektywne rozwiązania w e-sklepach – kiedy czas na migrację?

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę to strategiczna decyzja, która może znacznie przyspieszyć rozwój e-commerce. Jednak kwestie migracji budzą wątpliwości
Handel Polacy płacą wyższe podatki od piwa niż Niemcy i Czesi razem wzięci
2024-10-23 | 17:00

Polacy płacą wyższe podatki od piwa niż Niemcy i Czesi razem wzięci

Polska jest największym po Francji płatnikiem akcyzy od piwa w Unii Europejskiej. W 2022 r. polskie browary wpłaciły do budżetu państwa kwotę 781 mln EUR, czyli więcej niż browary
Handel Prościej, nowocześniej i wygodniej w nowej aplikacji Żappka
2024-10-23 | 13:00

Prościej, nowocześniej i wygodniej w nowej aplikacji Żappka

Topowa aplikacja Żappka jest na rynku już od 5 lat i niejeden raz zaskoczyła swoich użytkowników unikatowymi rozwiązaniami. Tym razem, w nowej wersji, użytkownicy Żappki zyskają

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Gruzini wybierają nowy parlament. Sobotnie wybory mogą przesądzić o kursie kraju na dekady

Wybory parlamentarne 26 października mogą mieć decydujące znaczenie dla dalszego rozwoju Gruzji i jej geopolitycznego rozwoju – podkreślili europarlamentarzyści w rezolucji przyjętej na początku października. Kraj ten od wielu lat realizował euroatlantycki kurs, a od grudnia 2023 roku ma status państwa kandydującego do UE. Jednak rządząca partia Gruzińskie Marzenie forsuje coraz bardziej autorytarny program. Europosłowie podkreślają, że prawo uchwalane przez polityków w Tbilisi coraz mocniej odbiega od demokratycznych standardów europejskich.

IT i technologie

Ruch robotów coraz bardziej podobny do człowieka i zwierząt. Sztuczne mięśnie mogą zmienić sposób ich projektowania

Miękki robot stworzony przez niemieckich i szwajcarskich naukowców wykonuje ruchy zbliżone do takich, które obserwujemy u ludzi i zwierząt. Elektrohydrauliczne siłowniki połączone ze szkieletem ścięgnami działają jak prawdziwe mięśnie. Urządzenie, w porównaniu do tych, które napędzane są silnikami – jest dużo bardziej efektywne energetycznie, a także lepiej radzi sobie w niestandardowym otoczeniu, i to bez konieczności stosowania jakichkolwiek czujników. Elektrohydrauliczna noga prawdopodobnie znajdzie zastosowanie w urządzeniach takich jak np. chwytaki.

DlaWas.info

Teatr

Alicja Węgorzewska: Opera „Juliusz Cezar” mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą

Opera „Juliusz Cezar” Georga Friedricha Händla to monumentalne barokowe dzieło nasycone emocjami, impulsywne i dynamiczne. Premiera tej opery w Warszawskiej Operze Kameralnej zdobyła owacje na stojąco i pozytywne opinie krytyków. W recenzji dla portalu maestro.net Joanna Tumiłowicz napisała: „Nie da się ukryć, że Warszawska Opera Kameralna pokazała maksymalną sprawność, prężność i kreatywność, zadając kłam pogłoskom, że źle się dzieje w królestwie Alicji Węgorzewskiej”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.