Big Brands przyciągnęły Foodcom
Nieustannie zmieniające się otoczenie rynkowe wymusza na przedsiębiorstwach gotowość do dynamicznego rozwoju. Działając na wysoce konkurencyjnym rynku należy stale analizować i dostosowywać się do panujących na nim trendów. Dlatego Foodcom S.A. nie zwalnia tempa i rozszerza swoje portfolio o produkty znanych, globalnych marek (tzw. Big Brands), należących do segmentu rynku FMCG.
Foodcom S.A. to firma handlowa istniejąca na rynku od 2013 roku, która specjalizuje się w transakcjach w branży spożywczej, paszowej i chemii industrialnej. Swoją działalność rozpoczynała od segmentów mleczarskich i dodatków roślinnych, z biegiem czasu poszerzając ofertę handlową o nowe produkty. Na przestrzeni lat do asortymentu dołączyły również dodatki do żywności, nawozy, pasze, aminokwasy czy witaminy. Teraz, długa lista powiększa się również o produkty należące do największych marek rynku FMCG tj. napoje bezalkoholowe, energetyczne czy słodycze. Szeroki wybór oferty handlowej skierowany jest do hurtowni spożywczych, sieci handlowych oraz importerów.
FMCG - branża perspektyw
FMCG (z ang. Fast Moving Consumer Goods) będący jednym z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki to rynek dóbr szybkozbywalnych, a więc kupowanych przez klientów regularnie w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb. Cechy szczególne sektora produktów pierwszej potrzeby to bardzo duże zróżnicowanie asortymentu, względnie niskie ceny i wysoki wolumen sprzedaży. Ze względu na to, że są niezastąpione w codziennym funkcjonowaniu, branża FMCG rozwija się dynamicznie, a obecność zagranicznych marek na polskim rynku dodatkowo uatrakcyjnia sektor.
- Wejście w ten bardzo perspektywiczny segment rynku jest nie tylko odpowiedzią na jego potrzeby i panujące na nim trendy, ale również rosnącą liczbę zapytań od klientów o produkty z branży FMCG. Ponadto wyznaczaczanie nowych kierunków ekspansji jest naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie w handlu i poszerzać zasięg swojej działalności zarówno jeśli chodzi o portfolio, jak i rynki zagraniczne – mówi Prezes firmy Foodcom S.A., Aleksander Paciorkiewicz.
Filozofią firmy Foodcom S.A. od samego początku jest sprzedaż towarów i oferowanie usług o najwyższej jakości. Dotyczy to wszystkich produktów i usług, które są aktualnie w kompetencjach i w ofercie handlowej. Poszerzanie oferty produktowej jest ważne zarówno z perspektywy klientów i ich zmieniających się potrzeb, ale także dla handlowców, którzy mają więcej możliwości w wyborze interesujących ich sektorów. Warto pamiętać, że mimo automatyzacji wielu procesów, działań na rzecz integracji czy najnowszych nowinek technicznych – dobranie odpowiedniego zespołu ma kluczowe znaczenie dla życia firmy.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.