Big Brands przyciągnęły Foodcom
Nieustannie zmieniające się otoczenie rynkowe wymusza na przedsiębiorstwach gotowość do dynamicznego rozwoju. Działając na wysoce konkurencyjnym rynku należy stale analizować i dostosowywać się do panujących na nim trendów. Dlatego Foodcom S.A. nie zwalnia tempa i rozszerza swoje portfolio o produkty znanych, globalnych marek (tzw. Big Brands), należących do segmentu rynku FMCG.
Foodcom S.A. to firma handlowa istniejąca na rynku od 2013 roku, która specjalizuje się w transakcjach w branży spożywczej, paszowej i chemii industrialnej. Swoją działalność rozpoczynała od segmentów mleczarskich i dodatków roślinnych, z biegiem czasu poszerzając ofertę handlową o nowe produkty. Na przestrzeni lat do asortymentu dołączyły również dodatki do żywności, nawozy, pasze, aminokwasy czy witaminy. Teraz, długa lista powiększa się również o produkty należące do największych marek rynku FMCG tj. napoje bezalkoholowe, energetyczne czy słodycze. Szeroki wybór oferty handlowej skierowany jest do hurtowni spożywczych, sieci handlowych oraz importerów.
FMCG - branża perspektyw
FMCG (z ang. Fast Moving Consumer Goods) będący jednym z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki to rynek dóbr szybkozbywalnych, a więc kupowanych przez klientów regularnie w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb. Cechy szczególne sektora produktów pierwszej potrzeby to bardzo duże zróżnicowanie asortymentu, względnie niskie ceny i wysoki wolumen sprzedaży. Ze względu na to, że są niezastąpione w codziennym funkcjonowaniu, branża FMCG rozwija się dynamicznie, a obecność zagranicznych marek na polskim rynku dodatkowo uatrakcyjnia sektor.
- Wejście w ten bardzo perspektywiczny segment rynku jest nie tylko odpowiedzią na jego potrzeby i panujące na nim trendy, ale również rosnącą liczbę zapytań od klientów o produkty z branży FMCG. Ponadto wyznaczaczanie nowych kierunków ekspansji jest naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie w handlu i poszerzać zasięg swojej działalności zarówno jeśli chodzi o portfolio, jak i rynki zagraniczne – mówi Prezes firmy Foodcom S.A., Aleksander Paciorkiewicz.
Filozofią firmy Foodcom S.A. od samego początku jest sprzedaż towarów i oferowanie usług o najwyższej jakości. Dotyczy to wszystkich produktów i usług, które są aktualnie w kompetencjach i w ofercie handlowej. Poszerzanie oferty produktowej jest ważne zarówno z perspektywy klientów i ich zmieniających się potrzeb, ale także dla handlowców, którzy mają więcej możliwości w wyborze interesujących ich sektorów. Warto pamiętać, że mimo automatyzacji wielu procesów, działań na rzecz integracji czy najnowszych nowinek technicznych – dobranie odpowiedniego zespołu ma kluczowe znaczenie dla życia firmy.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.