Komunikaty PR

Pepco otwiera swój trzytysięczny sklep w Europie

2022-12-01  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.08 MB )
  • Jubileuszowy 3-tysięczny sklep sieci został uroczyście otwarty dla klientów 1 grudnia 2022 w Berlinie.
  • Pierwsze sklepy Pepco powstały w Polsce w 2004 roku, a główna siedziba firmy od początku jej istnienia mieści się w Poznaniu.
  • Obecnie w Polsce działa blisko 1200 sklepów Pepco.

Dynamicznie rozwijająca się niespożywcza sieć handlowa Pepco świętuje otwarcie swojego trzytysięcznego sklepu na Placu Poczdamskim w Berlinie - to symboliczne podsumowanie blisko 20-letniego rozwoju marki. Pepco, z główną siedzibą w Poznaniu, to firma, która obecnie posiada sklepy rozsiane po całej Europie – od Estonii na północy, po Włochy na południu i od Hiszpani na zachodzie, po Bułgarię na wschodzie. Sieć otworzyła swoje pierwsze sklepy w Polsce w 2004 roku, zaczynając od 14 placówek, zlokalizowanych w takich miastach jak Poznań, Gdańsk i Bydgoszcz. Polska pozostaje cały czas kluczowym dla marki rynkiem, z blisko 1200 sklepami. Liczba ta będzie nadal rosła ze względu na planowaną ekspansję sieci, której towarzyszy zmiana wyglądu placówek.

Wykorzystując doświadczenia zdobyte na polskim rynku od 2013 roku Pepco zaczęło rozszerzać swoją działalność na Centralną i Wschodnią Europę, włączając w to m.in. Słowację, Czechy, Rumunię, Bułgarię, czy Litwę, a w ostatnich latach weszło także na takie zachodnie rynki jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy – pokazując, że cała Europa jest w zasięgu marki.

Obecnie Pepco ma cztery sklepy w Niemczech i planowane są kolejne otwarcia. Po wejściu do Grecji w październiku, marka jest obecna już w 17 krajach. Jej dwutysięczny sklep został otwarty zaledwie w czerwcu 2020 roku, w mieście Makarska w Chorwacji, co pokazuje jak szybkie jest tempo tej starannie zaplanowanej ekspansji. Marka pragnie kontynuować swój rozwój, planując wejście do Portugalii wiosną 2023 roku.

Otwarcie 3-tysięcznego sklepu to ważny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki efektowi skali weszliśmy na poziom niezwykle dynamicznego wzrostu i średnio każdego dnia, gdzieś w Europie otwieramy co najmniej jeden sklep Pepco, a każdego roku wchodzimy na dwa nowe europejskiej rynki. Tylko w ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy 446 nowych placówek, a zamierzamy rozwijać się jeszcze szybciej. Jako Grupa Pepco, będąca także właścicielem marek Poundland i Dealz, chcemy otworzyć 20 000 sklepów w całej Europie – powiedział Anand Patel, Managing Director, Pepco.

Otwarcie nowego sklepu na Placu Poczdamskim w Berlinie poprzedziła uroczystość, na którą zaproszeni zostali przedstawiciele Pepco ze wszystkich rynków. Na wydarzenie, które odbyło się 30 listopada 2022 roku, przybyli pracownicy, którzy otwierali pierwszy sklep Pepco w swoich krajach. Kilkunastu kierowników sklepów spędziło wspaniałe popołudnie w towarzystwie lokalnych partnerów, prasy, a także Ananda Patela, Managing Directora Pepco.

Nasz pierwszy sklep na Słowacji otworzyliśmy przy ogromnym wsparciu ze strony polskiego zespołu. Chociaż początki nie były łatwe, ze względu na pewne drobne bariery językowe, ciągle bardzo ciepło to wspominamy, nawet po 10 latach. Niektóre z tych wspomnień są bardzo zabawne, ponieważ wiele słów w naszym języku znaczy coś całkowicie innego niż po polsku, co spowodowało, że wielokrotnie śmialiśmy się ucząc się od siebie nawzajem. Pomimo pewnych drobnych obaw, gdyż słowaccy konsumenci zupełnie nie znali marki Pepco, pozytywne opinie zaczęły spływać już w dniu otwarcia, a nowi klienci licznie odwiedzali nasz sklep zachęceni rekomendacjami osób, które już coś u nas kupiły – wspomina Monika Mickova, kierowniczka sklepu Pepco na Słowacji.

Różnorodny asortyment Pepco obejmuje ok. 500 kategorii produktowych, w najlepszych cenach na rynku, włączając w to odzież damską, męską i dziecięcą, a także artykuły dla domu, zabawki i kosmetyki.

Sieć oferuje także limitowane kolekcje, produkty licencjonowane i oferty sezonowe, np. kolekcje na rozpoczęcie roku szkolnego czy na Boże Narodzenie. 84% procent ubrań marki własnej Pepco i ogólnej oferty dostarczanych jest przez należącą do Pepco Group firmę dostawczą PGS.

W obecnym otoczeniu inflacyjnym, nasze podejście do sprzedaży detalicznej i oferta produktów wysokiej jakości w dobrych cenach stało się jeszcze bardziej atrakcyjne dla konsumentów. . Potwierdziliśmy silną pozycję na zachodnioeuropejskich rynkach, z powodzeniem wchodząc na pięć z nich, a czego uwieńczeniem jest otwarcie trzytysięcznego sklepu. Wierzymy zatem, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć tempo wzrostu zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Na polskim rynku, który jest obecnie dla nas największy, nadal widzimy potencjał do rozwoju – powiedział Aleksandr Cikaidze, Retail Director w Pepco.

Obecnie Pepco zatrudnia 25 000 osób w 17 europejskich krajach, włączając w to ponad 10 000 pracowników w Polsce i ponad 900 w poznańskiej Centrali. Otwarcie trzytysięcznego sklepu potwierdza, że marka jest jednym z największych pracodawców w sektorze handlu stacjonarnego w naszej części Europy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football Biuro prasowe
2024-04-19 | 10:55

Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football

Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo
Handel Grupa Wittchen rośnie dzięki e-commerce, w 2023 roku zwiększyła przychody o 15%
2024-04-19 | 07:00

Grupa Wittchen rośnie dzięki e-commerce, w 2023 roku zwiększyła przychody o 15%

Grupa Wittchen w 2023 roku zwiększyła przychody o 15% r/r do ponad 467 mln zł, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która sięgnęła 63,5%. Wypracowany w minionym
Handel Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP
2024-04-18 | 12:00

Manufaktura jako pierwsza w Łodzi: otwarcie sklepu Candy POP

Do grona najemców w Manufakturze dołączył prawdziwy słodki fenomen na światowym rynku. Candy Pop, bo o nim mowa, oferuje gamę słodyczy, napojów, przekąsek i słodkich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.