Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim ponad 25-letnim doświadczeniem z zakresu przedsiębiorczości i prowadzenia sklepu w modelu franczyzowym z współpracującymi z nią przedsiębiorcami oraz z osobami rozważającymi założenie własnej działalności.
– Chcemy szerzyć wiedzę nt. szeroko pojętej przedsiębiorczości wśród osób, które pragną doskonalić swoje kompetencje ogólnobiznesowe. Zależy nam też na przekazaniu praktycznych porad i wskazówek tym, którzy dopiero myślą o prowadzeniu własnego biznesu i samodzielnym zarządzaniu firmą. Jak bowiem pokazują różne analizy, wiele osób w Polsce wątpi w swoje umiejętności i obawia się założenia działalności gospodarczej z uwagi na brak wiedzy i odpowiedniego przygotowania – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
„Badanie gotowości biznesowej Polaków – 2022 rok” (Badanie Assay Biznes) wskazało, że aż 62% obywateli naszego kraju ocenia swoją wiedzę nt. prowadzenia biznesu jako małą lub żadną. Tylko 9% naszych rodaków zadeklarowało, że posiada w tym zakresie dużą wiedzę.
– Dzięki naszej ponad 25-letniej działalności na rynku franczyzowym, poprzez edukację nieformalną, możemy mieć szerszy, realny wpływ na kreowanie przedsiębiorczości i wiedzy biznesowej wśród naszego społeczeństwa. W tym celu opracowaliśmy i uruchomiliśmy też Portal Studium Przedsiębiorczości – to miejsce, gdzie dzielimy się naszym doświadczeniem. Do współpracy przy materiałach zaprosiliśmy też wielu ekspertów – dodaje Przemysław Kijewski.
Portal Studium Przedsiębiorczości to bezpłatny portal edukacyjny dedykowany wszystkim rozważającym założenie własnej działalności gospodarczej, chcącym rozwinąć swoją firmę, czy po prostu chcącym zwiększyć wiedzę nt. przedsiębiorczości. Materiały podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od poziomu zaawansowania: „Mój pierwszy biznes”, „Rozwój biznesu” oraz „Cudzoziemcy w biznesie”. Platforma zawiera bogatą bazę edukacyjno-informacyjną poświęconą zagadnieniom ekonomicznym, prawnym, księgowym, innowacjom czy HR. Znajdzie się na niej także miejsce m.in. dla tematycznych kursów, webinarów i podcastów. Prezentowane będą na bieżąco artykuły czy relacje ze szkoleń i spotkań, prowadzonych przez przedstawicieli sieci na uczelniach wyższych, w ramach akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości czy na targach. Materiały dostępne są dla wszystkich, którzy założą konto na platformie.
Studium Przedsiębiorczości – uczelnie i NGOs
W 2022 r. Żabka zainicjowała program Studium Przedsiębiorczości, którego założeniem jest edukacja osób – przede wszystkim ze środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych – zainteresowanych przedsiębiorczością. W ubiegłym roku sieć realizowała współpracę z 14 uczelniami wyższymi i jedną szkołą policealną. W bieżącym roku Żabka również prowadzi działania edukacyjne z uczelniami wyższymi. W ramach kooperacji odbywają się szkolenia stacjonarne i zdalne, realizowane przez specjalistów z Działu Szkoleń Rozwojowych Żabki. Wykłady koncentrują się wokół zagadnień związanych z umiejętnościami miękkimi czy franczyzowym modelem biznesowym, a także podnoszą kompetencje z zakresu zarządzania i komunikacji. W ramach projektu podejmowane są ponadto inicjatywy w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, Gry o Karierę, Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery, a także organizowane są Dni Otwarte z Żabką.
Edukacja aktualnych i przyszłych franczyzobiorców
Sieć dba również o odpowiedni poziom wiedzy i kompetencji osób, które zakładają z nią swoje biznesy. W ramach procesu rekrutacji każdy kandydat na franczyzobiorcę przechodzi 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim, które obejmuje zagadnienia z obszaru zarządzania, sprzedaży, finansów, obsługi klienta, IT czy HR, i kończy się egzaminem końcowym. Po otwarciu sklepu franczyzobiorcy objęci są onboardingiem z opieką partnera oraz trenera ds. szkoleń. Przez cały okres współpracy przedsiębiorcy pod szyldem Żabki korzystają ponadto ze specjalnej Platformy Rozwojowej, z bazą wiedzy o sieci i szeregiem szkoleń oraz webinarów poszerzających ich wiedzę i umiejętności biznesowe oraz pozwalających być na bieżąco ze zmianami wdrażanymi w organizacji.
W 2023 r. Żabka roku uruchomiła też „Akademię Przedsiębiorczości”, której celem jest podnoszenie umiejętności kandydatów i współpracujących z siecią franczyzobiorców z zakresu zarządzania zespołem i placówką, kompetencji komercyjnych oraz szeroko pojętej przedsiębiorczości. Inicjatywa realizowana jest w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz Moniką Ferreirą, Founding Partnerem w praktyce doradztwa strategicznego I’GS In Good Strategy.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.