30 lat na rynku druku –Lexmark podsumowuje zmiany
Firma Lexmark obchodzi w tym roku trzydziestą rocznicę powstania. Dokładnie 30 lat temu, wiosną 1991 roku Lexmark wydzielił się z informatycznej firmy IBM. Ostatnie 3 dekady to czas szybkich i gwałtownych przemian – i z tej okazji firma proponuje przyjrzeć się temu, jak zmieniła się branża drukowania przez ten czas.
Ostatnie 30 lat to czas wielkich przemian. Zmieniły się technologie, inne potrzeby mają konsumenci, a firmy musza nadążyć za postępem i nowymi oczekiwaniami rynku. Jeśli chodzi o drukarki to wygląd stosunkowo mało się zmienił, ale ich funkcje i możliwości są nieporównywalnie inne. Firmy kładą nacisk na niskie koszty eksploatacji, szybkość, mobilność, wysoką niezawodność oraz bezpieczeństwo urządzeń w sieci.
Druk pozostaje integralną i ważną funkcją biznesową. Z badania IDC wynika, że 43% organizacji inwestuje w infrastrukturę drukowania w ramach swoich szerszych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej (DX). 40% pracowników deklaruje, że spędza 21-30% swojego tygodnia pracy na zadaniach związanych z dokumentami (papierowymi i cyfrowymi) oraz tworzy 23 dokumenty papierowe, przy tym średnio 21 cyfrowo.
Zarządzanie drukiem
Już 1999 roku Lexmark wprowadził usługi zarządzania drukiem, a 7 lat później w 2006 zaczął dostarczać technologie i rozwiązania z zakresu Managed Print Services za pośrednictwem zintegrowanego oprogramowania Lexmark Fleet Manager. Lexmark MPS łączy narzędzia i rozwiązania w ramach najlepszych w swojej klasie modeli zarządzania, które zapewniają interaktywną analizę danych i wizualizacje. Takie rozwiązanie ułatwia konfigurowanie ustawień urządzenia i aktualizowanie zasad dotyczących bezpieczeństwa, pomaga firmom obniżyć koszty i poprawić obsługę klientów.
Chmura
Rozwiązania druku oparte na chmurze, które pojawiły się po raz pierwszy w połowie 2010 roku, umożliwiły przeniesienie znacznej części obciążenia związanego z bezpieczeństwem, dostępnością i wydajnością z lokalnych zespołów IT na plecy dostawcy. Liderzy branży nadal rozwijają usługi drukowania w chmurze, które nie tylko ułatwiają codzienną prace biurową, ale przynoszą też szereg innych wymiernych korzyści, tj. niższe koszty eksploatacji urządzeń i mobilność infrastruktury druku. Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku w 2018 roku firma Lexmark wprowadziła do swojej oferty usługi w chmurze Lexmark Cloud Services, które otwarły bardziej efektywną i ekonomiczną drogę do osiągnięcia sukcesu w zakresie zarządzania drukowaniem.
W przeszłości inicjatywy związane z transformacją cyfrową pomijały kwestie związane z drukiem, z czasem to uległo zmianie – ostatnie badania przeprowadzone przez IDC zdecydowanie wykazały, że migracja do chmury jest najważniejszym priorytetem IT we wspieraniu przyszłych inicjatyw w zakresie transformacji cyfrowej.
Bezpieczeństwo
Trzydzieści lat temu drukarki były słabo zabezpieczone. Wiele z nich nie miało połączenia z Internetem, a jedynym zagrożeniem było włamanie do biura i wyniesienie sprzętu. Jednak wraz ze wzrostem dostępu do Internetu zmienił się rodzaj zagrożeń. Inwestycja w zapewnienie klientom bezpieczeństwa jest dziś niezbędna, a urządzenia drukujące muszą oferować cały szereg funkcji bezpieczeństwa.
– Dzisiejszy sprzęt i wbudowane oprogramowanie, oferowane przez Lexmark zaprojektowane są z myślą o ochronie wszystkich aspektów środowiska druku. Zapewniają one między innymi szyfrowanie dysków twardych, technologie bezpiecznego uruchamiania i ciągłej weryfikacji, bezpieczeństwo uwierzytelniania i autoryzacji, kontrolę dostępu, filtrowanie połączeń i portów itp. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager Lexmark International Polska - Dzięki temu w 2021 roku Lexmark został uznany za lidera branży w dziedzinie bezpieczeństwa – dodaje.
Spojrzenie w przyszłość
W ciągu ostatnich 12 miesięcy nastąpiły dalsze zmiany, które wpłyną na nasze środowisko pracy w nadchodzących latach. Rozproszeni w różnych lokalizacjach pracownicy przyczynią się do dalszego wzrostu wykorzystania chmury i technologii Internetu rzeczy, kontynuując przyspieszenie i przejście na infrastrukturę cyfrową.
– W najbliższych latach potrzeba drukowania nie zniknie, ale organizacje zaczną myśleć bardziej strategicznie o tym, jak uwzględnić druk w szerszym kontekście ich planów związanych z transformacją cyfrową i optymalizacji kosztów – mówi Grzegorz Najda, Managing Director Lexmark Central Europe.
Zatrzymać najlepszych – nowy raport IDEAS NCBR i OPI
Strategiczna współpraca AWS i Deloitte
Zalman Alpha2 36 — efektowne chłodzenie typu AiO
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.