McLaren wybrał Salesforce jako partnera przy F1
Salesforce ogłosił podjęcie współpracy z McLaren Racing, której głównym celem jest wsparcie zespołu Formuły 1 przy pogłębianiu relacji z globalną bazą fanów oraz nawiązywanie kontaktu z publicznością na nowych rynkach. Do tego celu zostanie wykorzystane rozwiązanie Customer 360. Zespół McLaren będzie korzystał z takich jego elementów jak Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud i MuleSoft.
F1 cieszy się ogromną popularnością – grono entuzjastów liczy obecnie ponad 500 milionów osób na całym świecie. Jednak mniej niż 1% z nich uczestniczy w Grand Prix w ciągu roku. W związku z tym zespoły muszą kontaktować się z kibicami w formie cyfrowej i w czasie rzeczywistym, aby móc dzielić się z nimi wyjątkowymi doświadczeniami, tak jak ma to miejsce na rzeczywistym torze.
Dzięki wieloletniemu partnerstwu z Salesforce, McLaren będzie mógł dostarczać nowe i ulepszone cyfrowe doświadczenia dla kibiców podczas wszystkich wyścigów F1. Obejmuje to, między innymi, zapewnienie dostosowanych do ich potrzeb komunikatów i ofert poprzez aplikację McLaren App, a także nowe spersonalizowane doświadczenie cyfrowej odprawy gości (przy wejściu na wydarzenia fizyczne) oraz unikalne oferty dla abonentów McLaren Plus.
Ed Green, dyrektor ds. technologii komercyjnych w McLaren Racing, wyjaśnia, w jaki sposób współpraca umożliwia McLarenowi uzyskanie 360-stopniowego obrazu fanów, aby spersonalizować im zarówno cyfrowe, jak i osobiste doświadczenia: „Oglądalność Formuły 1 niemal potroiła się w ostatnich latach, przy czym ogromny wzrost w Stanach Zjednoczonych nastąpił w dużej mierze dzięki serialowi Netflixa - Drive to Survive”. Green powiedział, że globalny charakter F1 „często oznacza, że amerykańscy fani otrzymują od nas aktualizacje i powiadomienia push we wczesnych godzinach porannych, co nie zawsze jest zgodne z ich rozkładem dnia”. „Wcześniej nie mieliśmy narzędzi, aby to zrobić, jednak Marketing Cloud umożliwia tworzenie grup docelowych użytkowników na podstawie kraju, w którym mieszkają. Zyskujemy wtedy pewność, że wysyłamy tę komunikację w odpowiednim czasie w oparciu o lokalny rynek” – komentuje Green.
Eksplozja bazy fanów F1 i McLaren Racing nastąpiła podczas pandemii. Wówczas technologia była adaptowana na szybko, co doprowadziło do ogromnej liczby silosowych danych, które były trudno dostępne.
„Chciałem zyskać możliwość na sprawne pozyskanie szeregu różnorodnych danych, ich wykorzystanie i połączenie w jeden, w pełni użyteczny zbiór. Zależało mi na rozwiązaniu, które będzie kompatybilne ze wdrożonymi wcześniej systemami, które gromadziły dane często od 15-20 lat oraz z tymi nowszymi, co pozwoli na sprawne uzyskanie pożądanych dla nas informacji" – powiedział Green.
MuleSoft okazał się czymś w rodzaju game changera dla zespołu McLaren. Umożliwił stworzenie wspólnej warstwy dostępu do niektórych ze starszych systemów, ale także pomógł McLarenowi uzyskać dostęp do nowych rozwiązań dzięki funkcji gotowych integracji.
„Jesteśmy zachwyceni integracją możliwości Salesforce z zespołem McLaren Formuła 1 Team. Salesforce pomoże nam wzmocnić kontakt z naszymi fanami i partnerami na całym świecie. Nie możemy się doczekać wykorzystania danych Salesforce do tworzenia ekskluzywnych treści, które podnoszą jakość naszej komunikacji. Kamień milowy w postaci 60. rocznicy naszej działalności to ekscytująca okazja do połączenia i świętowania z naszą globalną bazą fanów – nie mogę sobie wyobrazić lepszego momentu na rozpoczęcie tej ekscytującej współpracy” – powiedział Zak Brown, CEO, McLaren Racing.
„Salesforce z dumą współpracuje z McLarenem, aby jeszcze bardziej przybliżyć ich do swoich fanów na platformach cyfrowych. McLaren to jedna z najbardziej rozpoznawanych marek w sportach motorowych i jesteśmy zachwyceni kontynuacją współpracy. To zaszczyt, że możemy dostarczać niesamowite doświadczenia cyfrowe, które pomogą takiej marce połączyć się z globalną bazą fanów w zupełnie nowy sposób” – dodał Colin Fleming, wiceprezes wykonawczy, Global Brand Marketing Salesforce.
Zalman CNPS13X Black — cichy i gustowny cooler dla wymagających użytkowników
Trendy w technologii wizualnej, których nie sposób przeoczyć
Premiera: Cooler Master prezentuje obudowę TD500 Max
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.