Klient ufa i nie sprawdza – rusza kampania „Dobry agent. Dobry doradca”
Polacy nie mają świadomości, czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego przy wyborze ubezpieczenia na życie – wynika z badania MetLife, przeprowadzonego w ramach startującej właśnie kampanii „Dobry agent. Dobry doradca”. Jedynie co czwarty ankietowany oczekuje, że agent zainteresuje się jego sytuacją osobistą. Tymczasem to, na jakim etapie życia obecnie jesteśmy, zarówno zawodowo, jak i prywatnie – jest kluczowe przy wyborze najlepiej dopasowanej oferty. „Dobry agent. Dobry doradca” ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz jak rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe.
Według badania przeprowadzonego na zlecenie MetLife aż 84% badanych ufa swojemu agentowi ubezpieczeniowemu. Ponad 60% ankietowanych uważa, że w procesie wyboru i zakupu ubezpieczenia na życie rola doradcy jest ważna. Jednocześnie tylko 26% ankietowanych od agenta ubezpieczeniowego oczekuje zainteresowania swoją sytuacją osobistą. To pokazuje, że często nie zdajemy sobie sprawy, co tak naprawdę jest ważne przy dopasowaniu najlepszej dla nas oferty, nie wiemy, jakie są standardy pracy doradców ubezpieczeniowych, a w konsekwencji nie do końca wiemy, czego powinniśmy od nich oczekiwać.
- Poprzez kampanię „Dobry agent. Dobry doradca” chcemy uświadomić opinii publicznej, jaka jest rola agenta ubezpieczeniowego, a co za tym idzie zbudować świadomość tego, czego możemy, a nawet powinniśmy od niego oczekiwać. Cieszy nas fakt, że zawód doradcy ubezpieczeniowego wiąże się dziś z tak dużym zaufaniem, teraz chcemy popracować nad tym, żeby klienci mogli i wiedzieli, jak w pełni wykorzystać potencjał tej relacji – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.
Ubezpieczenia na życie, zdrowotne i emerytalne to wyjątkowe narzędzia, które mają na celu zabezpieczenie przyszłości naszej i naszych najbliższych, m.in. na wypadek choroby, czy innego nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego wybór odpowiedniej polisy to niezwykle ważna kwestia. Umowę zazwyczaj podpisuje się na wiele lat, dlatego tak ważne jest, by dokonać dobrego wyboru i uniknąć sytuacji, w której okaże się, że polisa nie zabezpiecza odpowiednio wszystkich naszych interesów. Do sporządzenia dopasowanej oferty niezbędna jest dogłębna wiedza na temat klientów, tego jak spędzają czas, jakie mają pasje, a nawet jakie choroby zdarzały się w ich rodzinie. Te wszystkie okoliczności powinny zostać wzięte pod uwagę podczas rozmowy z agentem i przy wyborze polisy. W innym wypadku może się okazać, że ubezpieczenie nie zapewnia ochrony, której oczekiwaliśmy.
Konsekwencje źle dopasowanej polisy ponosi klient. Na kim w takim razie spoczywa odpowiedzialność za zakup takiego ubezpieczenia? Klienci w większości przypadków nie wiedzą, jakie są kluczowe czynniki wpływających na parametry ubezpieczenia, dlatego to na barkach agenta spoczywa ważna rola poznania sytuacji życiowej klienta i dopasowania oferty.
Tymczasem badanie MetLife pokazało, że zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego ubezpieczenia, aż 42% ankietowanych nie planowałoby lub nie jest przekonane, czy chciałoby skorzystać z pomocy eksperta. Ta liczba zwiększa się do 62% w grupie osób, które w ostatnich 5 latach nie kupowały ubezpieczenia na życie.
- Dobry doradca to taki, który prowadzi dokładny wywiad i słucha potrzeb klienta po to, żeby przygotować spersonalizowaną, czyli uwzględniającą jego potrzeby ofertę ubezpieczenia. Chcemy naszą kampanią pokazać, jak powinna wyglądać profesjonalna obsługa, bo do sukcesu, jakim jest zakup odpowiedniego ubezpieczenia potrzeba współpracy obu stron. W MetLife dbamy o najwyższe standardy obsługi i to powinno być powszechne w naszej branży, ale ważne jest, żeby również klienci byli świadomi czego powinni oczekiwać od doradcy ubezpieczeniowego – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.
Energia i klimat dla samorządów lokalnych – debata online
Kolejna udana interwencja Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców
Najnowsza książka Charlesa Duhigga „Siła komunikacji” już na rynku.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.