Komunikaty PR

Ranking - jedzenie na wynos i jedzenie na mieście w Polsce

2022-08-16  |  12:22

Ranking: jedzenie na wynos i jedzenie na mieście – Nowe badanie pokazuje najpopularniejsze kuchnie oraz trendy kulinarne w Polsce

  • Osiem pozycji w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kuchni w Polsce należy do kuchni europejskiej lub paneuropejskiej,
  • Azjatyckie i japońskie dania na wynos są tak samo popularne jak polskie dania na wynos,
  • Sosnowiec można uznać za gastronomiczną stolicę Polski, ponieważ oferuje największy wybór i największą różnorodność popularnych kuchni na km2,
  • Stolica, Warszawa, uplasowała się dopiero na 7. miejscu, a w rankingu prym wiodą znacznie mniejsze miasta.

 

Warszawa, 15 sierpnia – Nowe badanie przeprowadzone przez platformę umożliwiającą oszczędzanie online, BravoKupony, prezentuje ranking jedzenia na wynos i jedzenia na mieście w Polsce oparty na analizie danych z serwisu Tripadvisor w 25 największych miastach Polski, a także zmiany w popycie online na poszczególne typy kuchni w ciągu ostatnich 12 miesięcy na podstawie danych wyszukiwania w Google.

Według nowych danych Polacy preferują dania pochodzące z bliższych regionów, zarówno przy zamawianiu dań na wynos, jak również jedząc na mieście, przy czym kuchnie polska, europejska i środkowoeuropejska stanowią ponad połowę (55%) pierwszej dziesiątki najpopularniejszych kuchni. Zamiłowanie do kuchni włoskiej i jej popularność są w Polsce nadal bardzo duże, a kuchnia włoska i pizza stanowią blisko jedną piątą (17,9%) pierwszej dziesiątki rankingu.

 

10 najpopularniejszych kuchni w Polsce – jedzenie na mieście i na wynos

 Pozycja

Kuchnia

 Łączna liczba miejsc

% w

top 10

1

Europejska

4925

28,14%

2

Polska

3851

22,00%

3

Włoska

1899

10,85%

4

Pizza

1241

7,09%

5

Dania barowe

1115

6,37%

6

Kawiarnie

993

5,67%

7

Dania w pubach

929

5,31%

8

Azjatycka

872

4,98%

9

 Środkowoeuropejska

872

4,98%

10

 Amerykańska

805

4,60%

 

Kuchnie domowe dominują w konkursie popularności kuchni

W konkursie popularności w Polsce dominują kuchnie europejskie i paneuropejskie, zajmując w badaniu osiem miejsc w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kuchni. Pozostałe dwa miejsca przypadły kuchni amerykańskiej i azjatyckiej, które łącznie mają mniej niż 10% udziału w pierwszej dziesiątce.

Niezależnie od tego, czy mowa o jedzeniu na wynos czy na mieście, kuchnie  europejska, polska i włoska plasują się w pierwszej trójce, jeśli chodzi o wybór Polaków, i stanowią  łącznie dwie trzecie (66%) wyborów w najpopularniejszej dziesiątce.

 

Polacy patrzą dalej na wschód w poszukiwaniu opcji na wynos i nowych trendów kulinarnych

Gdy mowa o jedzeniu na wynos, kuchnia azjatycka i japońska są bardziej popularną opcją wśród Polaków niż w przypadku jedzenia na mieście, stanowiąc blisko jedną piątą (17,9%) pierwszej dziesiątki rankingu kuchni na wynos, choć w ogóle nie pojawiają się one w pierwszej dziesiątce w rankingu jedzenia na mieście. Dane pokazują, że lokale z daniami na wynos oferujące te bardziej odważne opcje są tak samo popularne, jak te, które serwują polskie dania na wynos, i mają ponad 800 wyników na stronie Tripadvisor.

Z drugiej jednak strony, mimo że w badaniu liczba restauracji oferujących dania kuchni uzbeckiej była bardzo niewielka, w ciągu ostatniego roku wzrosło zainteresowanie potrawami z tego regionu. Liczba miesięcznych wyszukiwań online w kwietniu 2022 r. osiągnęła najwyższy poziom, 720, w porównaniu do zaledwie 110 wyszukiwań rok wcześniej. Według liczby wyszukiwań w Google między czerwcem 2021 a kwietniem 2022 była to najszybciej zdobywająca popularność kuchnia w Polsce ze średnim miesięcznym wzrostem na poziomie 13% i rywalizująca jedynie z kuchnią Fusion, która w tym samym okresie odnotowała średni miesięczny wzrost o 12% .

 

Król jest tylko jeden - znamy gastronomiczną stolicę Polski!

Top 10 kulinarnych miast

Pozycja

Miasto

Łączna ilość lokali/ km2

1

Sosnowiec

16.27

2

Kraków

8.89

3

Katowice

7.98

4

Białystok

7.29

5

Lublin

7.10

6

Gdynia

7.09

7

Warszawa

6.08

8

Wrocław

5.71

9

Poznań

5.68

10

Gdańsk

5.36

Sosnowiec to bezkonkurencyjna gastronomiczna stolica Polski, dzięki największej liczbie restauracji i lokali z daniami na wynos na km2. Pomimo swojej niewielkiej powierzchni (91,6 km2) w porównaniu ze stolicą, Warszawą (517,2 km2), Sosnowiec stał się liderem rankingu z ponad 16 lokalami przypadającymi na każdy kilometr kwadratowy – to prawie dwa razy więcej niż w przypadku wicemistrza, Krakowa. Niezależnie od tego, czy chodzi o trzy ulubione typy kuchni - europejską, polską i włoską - czy też o bardziej odważne wschodnioazjatyckie dania na wynos, to niewielkie miasto ma wiele opcji dla polskich smakoszy.

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat badania, odwiedź:

https://www.bravokupony.pl/najpopularniejsze-kuchnie

Źródła danych w badaniu: Tripadvisor.pl dla restauracji i lokali z daniami na wynos, dane wyszukiwań w Google między czerwcem 2021 a kwietniem 2022 dla trendów kulinarnych, Wikipedia dla powierzchni każdego miasta w km2

 

O BravoKupony

BravoKupony jest częścią Bravo Savings Network, międzynarodowej firmy, która powstała w 2016 roku, aby pomóc konsumentom podejmować świadome decyzje i oszczędzać na zakupach oraz promować najlepsze oferty i zniżki dostępne online. Podążając za szybkim rozwojem zakupów internetowych, firma działa w Polsce oraz ośmiu innych krajach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych. Celem BravoKupony jest stworzenie przyjaznej dla użytkownika platformy zakupowej online z wykorzystaniem najnowszych technik marketingowych oraz wsparciem doświadczonego zespołu w zakresie transakcji i ofert sprzedażowych online.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.