Goodyear zadebiutuje w ELMS w klasach LMP2 i LMGTE
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend Goodyear zadebiutuje jako dostawca opon do Europejskiej Serii Le Mans i będzie współpracował z najlepszymi zespołami w klasach LMP2 i LMGTE. Sezon zmagań otwiera czterogodzinny wyścig w Le Castellet.
Najnowsze rozwiązania techniczne Goodyeara w zakresie opon będą prezentowane na pięciu prototypach wiodących w klasie LMP2 oraz wszystkich samochodach w klasie LMGTE przez cały sezon ELMS, który potrwa do listopada i obejmie pięć wyścigów. Czołowe zespoły LMP2 startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA wygrywają na oponach Goodyear od ubiegłego roku. Z kolei w najbliższy weekend ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport zadebiutuje w klasie LMGTE.
Cztery zespoły LMP2, które pojadą na oponach amerykańskiej marki w wyścigach ELMS to Panis Racing, BHK Motorsport, Thunderhead Carlin Racing i Algarve Pro Racing. Ten ostatni wystawi dwa samochody. Zespół niedawno nawiązał współpracę z Goodyearem, w ramach której marka będzie widoczna na obu autach w postaci kontrastowych barw sponsorskich.
Wszystkie pięć samochodów będzie jeździć na tych samych sprawdzonych oponach co w wyścigu WEC, dostarczając cennych danych i informacji zwrotnych dla zespołów w obu najtrudniejszych mistrzostwach. Start w ELMS opiera się na sukcesach wywalczonych w pierwszym sezonie WEC, w którym zespoły partnerskie Jota Sport i Jackie Chan DC Racing zdobyły sześć miejsc na podium i zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju
Mike McGregor, dyrektor ds. sprzedaży, badań i wsparcia technicznego na torze w Goodyear Racing, wyjaśnia znaczenie ELMS dla rozwoju opon: „ELMS to fantastyczne pole do testowania najnowszej generacji wyczynowych opon wyścigowych, ponieważ samochody LMP2 o mocy 600 KM wytwarzają dużą siłę docisku podczas wyścigów na pięciu standardowych torach Formuły 1, co pozwala na wszechstronne testy mieszanki i osiągów opon. Informacje zwrotne przekazywane przez zespoły ELMS przez cały sezon będą wspierać rozwój naszych produktów dla zespołów partnerskich startujących w WEC. Na potrzeby ELMS przygotowaliśmy trzy specyfikacje opon: A, B i C. To opony miękkie, średnie i średnie plus, przy czym każdy z zespołów będzie korzystał z dwóch z trzech specyfikacji podczas każdego wyścigu”.
Goodyear wyłącznym dostawcą dla klasy LMGTE
Goodyear jest obecnie jedynym dostawcą opon w klasie LMGTE i wyposaża seryjnie produkowane supersamochody w opony wyścigowe Eagle F1 SuperSport w wersji średnio-miękkiej i średniej plus.
W każdym wyścigu udział weźmie dziewięć aut, ale na liście uczestników tego weekendowego wydarzenia pojawi ich dziesięć, ponieważ do rywalizacji dołączy Aston Martin Vantage AMR. Pozostałe zespoły uczestniczące w całym sezonie będą jeździć Porsche 911 RSR lub Ferrari 488 GTE Evo.
Goodyear koncentruje się na zapewnieniu osiągów, wytrzymałości i trwałości parametrów dla wszystkich kwalifikujących się modeli samochodów LMGTE. To ważne ze względu na wyjątkowe cechy i odmiany każdego samochodu konstruowanego zgodnie z przepisami tej klasy.
Sezon ELMS rozpocznie się w niedzielę 19 lipca czterogodzinnym wyścigiem w Le Castellet na południu Francji. Kolejne zmagania odbędą się na Spa-Francorchamps w Barcelonie, a także na torach Monza i Portimao. Wiele zespołów weźmie również udział w znanym na całym świecie 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu.
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.