Komunikaty PR

Goodyear zadebiutuje w ELMS w klasach LMP2 i LMGTE

2020-07-14  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.33 MB )

Już w najbliższy weekend Goodyear zadebiutuje jako dostawca opon do Europejskiej Serii Le Mans i będzie współpracował z najlepszymi zespołami w klasach LMP2 i LMGTE. Sezon zmagań otwiera czterogodzinny wyścig w Le Castellet.

Najnowsze rozwiązania techniczne Goodyeara w zakresie opon będą prezentowane na pięciu prototypach wiodących w klasie LMP2 oraz wszystkich samochodach w klasie LMGTE przez cały sezon ELMS, który potrwa do listopada i obejmie pięć wyścigów. Czołowe zespoły LMP2 startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA wygrywają na oponach Goodyear od ubiegłego roku. Z kolei w najbliższy weekend ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport zadebiutuje w klasie LMGTE.

Cztery zespoły LMP2, które pojadą na oponach amerykańskiej marki w wyścigach ELMS to Panis Racing, BHK Motorsport, Thunderhead Carlin Racing i Algarve Pro Racing. Ten ostatni wystawi dwa samochody. Zespół niedawno nawiązał współpracę z Goodyearem, w ramach której marka będzie widoczna na obu autach w postaci kontrastowych barw sponsorskich.

Wszystkie pięć samochodów będzie jeździć na tych samych sprawdzonych oponach co w wyścigu WEC, dostarczając cennych danych i informacji zwrotnych dla zespołów w obu najtrudniejszych mistrzostwach. Start w ELMS opiera się na sukcesach wywalczonych w pierwszym sezonie WEC, w którym zespoły partnerskie Jota Sport i Jackie Chan DC Racing zdobyły sześć miejsc na podium i zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju

Mike McGregor, dyrektor ds. sprzedaży, badań i wsparcia technicznego na torze w Goodyear Racing, wyjaśnia znaczenie ELMS dla rozwoju opon: „ELMS to fantastyczne pole do testowania najnowszej generacji wyczynowych opon wyścigowych, ponieważ samochody LMP2 o mocy 600 KM wytwarzają dużą siłę docisku podczas wyścigów na pięciu standardowych torach Formuły 1, co pozwala na wszechstronne testy mieszanki i osiągów opon. Informacje zwrotne przekazywane przez zespoły ELMS przez cały sezon będą wspierać rozwój naszych produktów dla zespołów partnerskich startujących w WEC. Na potrzeby ELMS przygotowaliśmy trzy specyfikacje opon: A, B i C. To opony miękkie, średnie i średnie plus, przy czym każdy z zespołów będzie korzystał z dwóch z trzech specyfikacji podczas każdego wyścigu”.

Goodyear wyłącznym dostawcą dla klasy LMGTE

Goodyear jest obecnie jedynym dostawcą opon w klasie LMGTE i wyposaża seryjnie produkowane supersamochody w opony wyścigowe Eagle F1 SuperSport w wersji średnio-miękkiej i średniej plus.

W każdym wyścigu udział weźmie dziewięć aut, ale na liście uczestników tego weekendowego wydarzenia pojawi ich dziesięć, ponieważ do rywalizacji dołączy Aston Martin Vantage AMR. Pozostałe zespoły uczestniczące w całym sezonie będą jeździć Porsche 911 RSR lub Ferrari 488 GTE Evo.

Goodyear koncentruje się na zapewnieniu osiągów, wytrzymałości i trwałości parametrów dla wszystkich kwalifikujących się modeli samochodów LMGTE. To ważne ze względu na wyjątkowe cechy i odmiany każdego samochodu konstruowanego zgodnie z przepisami tej klasy.

Sezon ELMS rozpocznie się w niedzielę 19 lipca czterogodzinnym wyścigiem w Le Castellet na południu Francji. Kolejne zmagania odbędą się na Spa-Francorchamps w Barcelonie, a także na torach Monza i Portimao. Wiele zespołów weźmie również udział w znanym na całym świecie 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.