Komunikaty PR

Lexus będzie jeszcze bardziej dostosowywał się do rynków

2022-01-21  |  10:00
Biuro prasowe

Lokalne podejście i rozwijanie modeli w oparciu o wymagania danego rynku zamiast jednej, globalnej gamy modelowej. Tak wyglądają plany Lexusa na najbliższe lata, a Japończycy są przekonani, że takie podejście pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na wymagania klientów. Jak wygląda przyszłość marki i jakie modele są w planach?
 

Lexus stawia na lokalne podejście. Wskazują na to plany rozwoju marki, o których w rozmowie z magazynem MotorTrend opowiedział Brian Bolain – szef marketingu Lexusa. Zamiast jednej, dużej i globalnej gamy modelowej, już niebawem czekają nas premiery aut przeznaczonych na poszczególne rynki.

„Jedną z naszych najważniejszych potrzeb jest większa różnorodność produktów i branie pod uwagę tego, że jedne rynki potrzebują pewnych rozwiązań, a inne nie. Z biegiem czasu i wraz z rozwojem marki będziemy mogli zadowolić klientów w Ameryce Północnej, Europie i Azji niezależnie od siebie” - stwierdził manager w wywiadzie. Takie podejście staje się coraz bardziej widoczne w gamie modelowej Lexusa, a gdy śledzimy globalne doniesienia ze świata tej marki, nietrudno zauważyć coraz większą różnorodność modeli na poszczególnych rynkach.

Powrót do korzeni?

Taki sposób działania towarzyszy jednak Lexusowi od samego początku istnienia – wystarczy przypomnieć sobie dwa modele, od których zaczęła się historia marki. Luksusowy LS był opracowany przede wszystkim z myślą o Stanach Zjednoczonych, ale trafił również do salonów na innych rynkach. Mniejsza limuzyna klasy średniej – Lexus ES był z kolei zarezerwowany wyłącznie dla klientów w Stanach Zjednoczonych i dopiero w najnowszej odsłonie zobaczyliśmy go między innymi na Starym Kontynencie. W obecnej gamie modelowej Lexusa oferowany jest z kolei model ekskluzywny dla klientów w Europie, Chinach i Japonii – w pełni elektryczny Lexus UX 300e, który trafił do salonów między innymi w Polsce.

Od minivana do sedana z V8 pod maską

Lokalne modele w gamie Lexusa to również bardzo ciekawe auta, takie jak Lexus LM. Mało kto wie, że japońska marka ma w ofercie luksusowego… minivana. Model LM, podobnie jak Lexusy które znamy z naszych ulic, ma charakterystyczny design stanowiący rozwinięcie języka stylistycznego L-finesse, duży przedni grill i absolutnie luksusowe wyposażenie takie jak fotele z masażem, lodówka czy 26-calowy ekran. Taki samochód jest oferowany na wybranych rynkach azjatyckich i służy przede wszystkim do przewożenia VIP-ów w nieprzeciętnym komforcie. Mieszkańcy USA mogą z kolei zamawiać w salonach nowego Lexusa IS 500, czyli sedana klasy średniej z 5-litrowym silnikiem V8 pod maską, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 4,6 s. Z uwagi na regulacje dotyczące poziomów emisji, w Europie raczej go nie zobaczymy.

Takie modele pojawią się w gamie Lexusa

Jakich nowych modeli Lexusa możemy spodziewać się w najbliższym czasie? Czeka nas wiele premier, a do oferty marki dołączy kilka nowych samochodów. To zasługa elektryfikacji ale i naturalna kolej rzeczy – obecne auta, które kończą rynkowy staż, będą teraz zastępowane przez nowe modele. Jeszcze w 2022 roku spodziewamy się premiery produkcyjnej wersji Lexusa LF-Z, który ma otrzymać nazwę RZ. Póki co poznaliśmy koncepcyjny model, choć w przypadku Lexusa studyjne projekty zazwyczaj dość wiernie oddają finalny kształt modelu.

Coraz głośniej mówi się również o niezwykle emocjonującym projekcie następcy legendarnego Lexusa LFA. Nadchodzący supersamochód mógłby być hybrydowy i osiągać moc blisko 1 000 KM. Jedną z nowości może być premiera nowego, dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, a jego obecność w Europie również nie byłaby szczególnym zaskoczeniem - mogłaby to być po prostu nowa generacja Lexusa RX (oraz 7-osobowego RX L). Nie jest również tajemnicą, że Lexus na bieżąco zamierza liftingować obecne w gamie modele, w tym Lexusa LX (nie jest on sprzedawany w Europie) czy ES (ten jest z kolei dobrze znany również w naszym kraju).

Dla Lexusa nadchodzące lata to czas zmian i dużych wyzwań. Choć perspektywa w pełni elektrycznego portfolio marki wydaje się być odległa i przede wszystkim dotyczyć Europy, z długofalowych planów wynika, że już za kilka lat, bo w roku 2030, Lexus będzie marką przede wszystkim aut elektrycznych. Niezależnie od tego, jak różne będą modele oferowane na poszczególnych rynkach, Japończycy stawiają sobie jasny cel. Wszędzie chcą kojarzyć się z prestiżem, dynamiką, niezawodnością i charakterystycznym designem. Te wspólne mianowniki mają wyróżniać Lexusa, nawet jeśli oferta będzie zmieniała się wraz z długością i szerokością geograficzną.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2024-04-18 | 01:00

Kobiety potrzebne od zaraz: branża motoryzacyjna traci przez stereotypy

Branża motoryzacyjna zawsze była i wciąż jest zdominowana przez mężczyzn. Tendencja ta utrzymuje się również w firmach IT, zajmujących się najnowocześniejszymi technologiami motoryzacyjnymi. Jak się okazuje, to właśnie niska

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.