Rodzinny wyjazd – Polacy wybrali najlepszy samochód na taką podróż
Mimo że mamy już wrzesień, wiele osób nadal planuje rodzinny urlop. Na podróże po rozpoczęciu roku szkolnego szczególnie mogą pozwolić sobie rodzice najmłodszych dzieci. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Avis Polska, jednej z wiodących marek wynajmu samochodów, wyjazd na wczasy z rodziną preferuje 4 na 10 Polaków. Jedynie co dziesiąta osoba wolałaby podróżować sama. Ankietowani wskazali również najlepsze ich zdaniem typy aut na wyjazd w większym gronie.
41% biorących udział w badaniu dla Avis Polska stwierdziło, że najchętniej wyjeżdża na wakacje w gronie rodzinnym. Podróż w towarzystwie kilku osób powoduje konieczność wyboru większego pojazdu. Zdaniem uczestników badania, najlepszym typem samochodu na rodzinny wyjazd jest kombi. Kolejne miejsca zajmują SUV oraz VAN.
– Zakup dużego, rodzinnego samochodu to duży wydatek. Wiele osób takiego auta potrzebuje tylko sporadycznie, na przykład w okresie urlopowym. Kierowcy, którym na co dzień wystarcza mały pojazd na dojazdy do pracy czy na zakupy, a ładowności VANa lub kombi potrzebują jedynie w okresie wakacyjnym, mogą zdecydować się na wynajem krótkoterminowy takiego auta. Jest to znacznie tańsza opcja, niż zakup dużego samochodu i jego utrzymanie przez cały rok – stwierdza Sascha Hümmerich, dyrektor generalny Avis Budget Group na Polskę i Czechy.
Miejsce 1. Kombi – pakowność i dobre właściwości jezdne
Duży, pakowny samochód oraz bardzo dobre prowadzenie i właściwości jezdne – nic dziwnego, że to właśnie taki typ samochodu został wskazany przez największą grupę ankietowanych jako najlepsze auto na rodzinny wyjazd. Kombi wybrało blisko 34% badanych.
Miejsce 2. SUV – idealny na rodzinną przygodę
Jak pokazuje inne badanie dla Avis Polska, 53% przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujących się turystyką i promocją jeszcze przed wakacjami spodziewało się, że Polacy wybiorą tego lata mniej popularne destynacje, aby cieszyć się ciszą i spokojem. Do takich miejsc często wiodą polne drogi, na których lepiej sprawdzi się samochód o nieco wyższym prześwicie. Takim pojazdem jest SUV, który jako idealny samochód na rodzinny, wakacyjny wyjazd wskazało 25% uczestników badania dla Avis Polska. SUVy niejednokrotnie posiadają napęd na cztery koła, zapewniają też wyższą pozycję za kierownicą, co poprawia komfort i widoczność, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzą się na górzystych drogach. Wynajmując samochód, musimy jednak pamiętać, aby zawsze korzystać z dróg udostępnionych do ruchu kołowego.
Miejsce 3. VAN – przestronny i ładowny
Samochód stworzony do tego, aby podróżować w większym gronie zamyka trójkę najlepszych aut na wakacyjną podróż z rodziną. VAN został wybrany przez blisko 21% ankietowanych w badaniu dla Avis Polska. Duże, przestronne wnętrze, wysoka kabina i pakowna przestrzeń bagażowa to cechy, z którymi kojarzymy tego typu auta. W VANie kierowcy mogą cieszyć się komfortem wysokiej pozycji na kierownicą, a pasażerowie korzystać ze strefowego sterowania klimatyzacją, która coraz częściej jest standardem w tego typu pojazdach czy możliwością regulacji położenia każdego z foteli.
O badaniu
Badanie przeprowadzone przez SW Research dla Avis Polska na grupie 504 osób, które przynajmniej raz w minionym roku korzystały z usługi wynajmu samochodu.
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.