Komunikaty PR

Samochód najbezpieczniejszym środkiem transportu w okresie pandemii

2020-08-10  |  21:10
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
Talking Heads

Jeżewskiego 5F/34
02-796 Warszawa
artur.niewrzedowski|thpr.pl| |artur.niewrzedowski|thpr.pl
509433874
www.thpr.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.14 MB )

W Polsce zostały właśnie wprowadzone regionalne obostrzenia związane ze wzrostem zakażeń wirusem Covid-19. Przemieszczanie się i mobilność, szczególnie w okresie letnim, są dla wielu osób kluczowym elementem codziennego funkcjonowania. Dlatego w opinii ekspertów Automarket możliwość korzystania z samochodu oznacza nie tylko niezależność i mobilność, ale w obecnych okolicznościach przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa.


Eksperci Automarket zwracają uwagę na zmieniającą się rolę samochodu w okresie zagrożenia epidemicznego. Korzystanie z własnego samochodu oznacza obecnie nie tylko niezależność i mobilność, ale przede wszystkim zmniejsza ryzyko kontaktu z osobami mogącymi być nosicielami wirusa Covid-19. Dla wielu wprowadzanie obostrzeń jest sytuacją bez precedensu, gdyż jesteśmy w środku sezonu wakacyjnego, a pełnia lata sprzyja chęci podróżowania. Wszystko na to wskazuje, że korzystanie z komunikacji publicznej i zbiorowej nie jest obecnie najlepszym pomysłem. Wiele osób nadal zbyt często lekceważy zagrożenie i nie przestrzega nakazu zakrywania nosa i ust maseczką, czy też nie utrzymuje odpowiedniej odległości od innych podróżujących, stwarzając tym samym możliwość do przenoszenia się wirusa na współpasażerów.

- Z naszych obserwacji wynika, że jeżeli utrzyma się tendencja wzrostowa związana z zakażaniem się wirusem Covid-19, to coraz więcej osób będzie rozważało przemieszczania się własnym lub wynajętym samochodem. Prawdopodobnie Ci, którzy do niedawna korzystali głównie z komunikacji publicznej, będą poszukiwać możliwości przesiadania się do samochodów – mówi Krzysztof Blinowski, zarządzający platformą Automarket.

Z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnika ilustrującego aktualne nastroje wśród Polaków, wynika że wraz z otwieraniem w czerwcu i lipcu gospodarki i stopniowym powrotem do codziennych obowiązków poprawił się nastroje konsumentów, choć nadal jeszcze daleko do poziomu optymizmu sprzed pandemii. Wielu badanych jest przekonanych o możliwej drugiej fali zachorowań. Wszystko wskazuje na to, że do czasu wynalezienia szczepionki czy też leku na Covid-19, musimy być przygotowani na większą niezależność, przede wszystkim w przemieszczaniu się, co u wielu oznacza zmianę podejścia do posiadania samochodu. Własne auto zapewni zarówno bezpieczeństwo zdrowotne, jak i niezależność, a te wartości są obecnie bardzo mocno doceniane.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.