Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych powierzchni biurowych.
Bayer niedawno świętowało swoją dziesiątą rocznicę obecności w Olivia Centre. To jedna z najdłużej rezydujących firm w Olivii, zatem przyszedł czas na całkowitą odmianę wnętrz zgodnie z obecnymi trendami.
Naszym wspólnym celem było dostosowanie lokalu do zmieniających się potrzeb i oczekiwań pracowników – mówi Anna Branicka, architekt prowadzący w Design Anatomy. Realizacja odbyła się w ramach globalnej strategii Bayer Next Normal Office Concept. W oparciu o nią wprowadziliśmy liczne zmiany w funkcjonalności biura, zachowując istniejący układ ścian i sufitów. Istotne dla nas było, aby realizacja odbyła się w duchu less waste, dzięki czemu udało nam się zoptymalizować koszty modernizacji.
Przestrzeń open space została podzielona na mniejsze, bardziej kameralne strefy, co sprzyja efektywnej komunikacji i współpracy między pracownikami. Prywatne gabinety zostały przeprojektowane na rzecz bardziej elastycznych i ogólnodostępnych pomieszczeń, które sprzyjają różnorodnym formom pracy i odpoczynku. W zaprojektowanych na nowo przestrzeniach powstały pokoje cichej pracy, relax roomy zapewniające miejsce do wypoczynku i naładowania baterii, czy snooze roomy, umożliwiające pracownikom krótką drzemkę w ciągu dnia. Wszystko po to by poprawić komfort pracy, koncentrację i wydajność pracowników.
Równocześnie biura zyskały zupełnie nową stylistykę. Tematem przewodnim projektu są nawiązania do Oliwy, historycznej gdańskiej dzielnicy, w której położone jest Olivia Centre. Gama ciepłych rudości i zieleni nawiązuje do otaczającego krajobrazu. Zadbaliśmy, aby w biurze znalazło się dużo roślin w specjalnie zaprojektowanych donicach, a nawet w ścianach budek akustycznych – mówi Barbara Wasilewska, architekt z Design Anatomy. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań poprawiających komfort pracy: panele ścienne i ażurowe przegrody, wydzielające poszczególne strefy pracy, wykładziny dywanowe o wysokich parametrach akustycznych. Lokal stał się bardziej elastyczny i przyjazny użytkownikom. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią procesu zachodzących zmian, który odzwierciedla dynamikę biznesową i piękno otaczającego nas świata. To dla nas było wspaniałe wyzwanie.
Nowe biuro firmy Bayer nie tylko realizuje nowe trendy, ale także stało się wzorcowym rozwiązaniem, które budzi duże zainteresowanie także innych najemców naszego centrum – mówi Maciej Kotarski z Olivia Centre. Regularnie, w czasie rozmów sprzedażowych odwiedzamy to biuro pokazując jak kreatywnie i designersko może wyglądać nowocześnie zaprojektowana przestrzeń biurowa. Budzi powszechny zachwyt i niejednokrotnie jest przyczynkiem do wprowadzenia rozmów na nowe tory.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.