LIXA City Gardens z nowymi markami
Restauracja Rico, Ramenownia i salon kosmetyczny Luna Skin – to trzy marki, które dołączyły do grona najemców konceptu retailowego LIXA City Gardens, który powstał w kompleksie biurowym LIXA w pobliżu Ronda Daszyńskiego w Warszawie. Na mocy nowych umów, Yareal Polska wynajął ponad 550 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej.
Rico to bardzo dobrze znana na warszawskiej mapie kulinarnej i chętnie odwiedzana restauracja, specjalizująca się w daniach kuchni tex-mex. Jej zupełnie nowa odsłona (po przeprowadzce z Al. Jana Pawła II) zadebiutuje na przełomie 2024 i 2025 r. w LIXA City Gardens. Restauracja zagospodaruje lokal o powierzchni 318 mkw., który usytuowany jest w budynku LIXA D, w ramach ogólnodostępnego pieszego pasażu.
W tym samym budynku, w lokalu znajdującym się od strony ulicy Giełdowej, w listopadzie 2024 r. zostanie otwarta kolejna restauracja – Ramenownia. Jest to wywodzący się z Łodzi koncept kulinarny, który wyróżnia autorskie podejście do tradycyjnego japońskiego ramenu przy wykorzystaniu najwyższej jakości składników – w tym m.in. noodle przygotowywanych ze specjalnej mieszanki mąk sprowadzanych prosto z Japonii. Liczący blisko 100 mkw. lokal będzie pierwszą restauracją marki Ramenownia w Warszawie.
W LIXA City Gardens zadebiutuje na polskim rynku LunaSkin – salon kosmetyczny, oferujący wyjątkowe rozwiązania między innymi z zakresu depilacji laserowej i modelowania sylwetki. Marka ciesząca się uznaniem w krajach bałtyckich – na Łotwie i w Estonii, we wrześniu 2024 r. rozpocznie swoją działalność w Polsce. Doskonale wyposażony salon kosmetyczny zostanie zaaranżowany w lokalu o powierzchni 133 mkw., znajdującym się w budynku LIXA E, od strony ulicy Kasprzaka.
„Od początku prac nad koncepcją kampusu LIXA naszą ambicją było stworzenie miejsca, które nie tylko zapewnia najwyższej jakości, nowoczesne środowisko pracy, ale również integruje społeczność i zachęca do odwiedzania, spędzania wolnego czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasz autorski koncept retailowy LIXA City Gardens cieszy się tak dużym zainteresowaniem i do grona najemców dołączają kolejne marki. Wzbogacają one i zarazem doskonale uzupełniają ofertę naszego kompleksu, od strony gastronomicznej, jak i handlowo-usługowej. Jesteśmy dumni, że LIXA City Gardens przyciąga zarówno marki od lat działające na stołecznym rynku, szukające możliwości rozwoju, jak i te które debiutują w Warszawie, a nawet w Polsce." – powiedziała Marta Zawadzka, Dyrektor Najmu Yareal Polska.
LIXA City Gardens tworzy zupełnie nową tkankę miejską oraz wyjątkową, publiczną przestrzeń, która otwarta jest zarówno na pracowników biur, lokalną społeczność oraz gości i klientów, poszukujących nietuzinkowego miejsca do spędzania czasu i odpoczynku. W ramach konceptu na 4000 mkw. nowoczesnej powierzchni w parterach poszczególnych budynków (również wzdłuż 150-metrowego miejskiego pasażu) powstają liczne lokale handlowo-usługowe i gastronomiczne. Komercjalizacja konceptu LIXA City Gardens dobiega końca, a Yareal Polska finalizuje obecnie ostatnie umowy najmu.
Kampus biurowy LIXA powstawał etapami w biznesowym centrum Warszawy na bliskiej Woli, w odległości krótkiego spaceru od stacji metra Rondo Daszyńskiego. Został zaprojektowany przez renomowaną pracownię HRA Architekci. Budynki kampusu LIXA są certyfikowane w systemie zielonego budownictwa BREEAM, uzyskując ocenę Excellent. Projekt LIXA posiada także rating WELL Health-Safety potwierdzający, że kompleks spełnia wysokie wymagania dotyczące standardów i procedur bezpieczeństwa. LIXA stawia również na najwyższą jakość łączności cyfrowej i technologii inteligentnych w budynkach, czego udokumentowanie stanowi certyfikacja zgodnie z kryteriami WiredScore (budynek LIXA C otrzymał ten prestiżowy certyfikat technologiczny na najwyższych poziomie Platinum). Ponadto, budynki LIXA C, D i E znajdują się obecnie w procesie certyfikacji AirRated oraz Active Score. Kampus LIXA tworzy zespół pięciu budynków o łącznej powierzchni 77 000 mkw.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.