Rusza nowy apartamentowy hotel w Gdańsku
To jedna z największych Trójmiejskich multifunkcyjnych inwestycji, zrewitalizowana została na obszarze 6 hektarów w historycznej części Gdańska Wrzeszcza. Inwestor Przedsiębiorstwo Budowlane Górski postanowił zmienić przemysłowy charakter tego miejsca w nowoczesny miastotwórczy projekt, otwarty na nowe potrzeby i zrównoważony ekologicznie. To trzecia tego typu inwestycja rewitalizacyjna PB Górski po luksusowym Hotelu Quadrille w Gdyni oraz Leśnym Dworze w Sulęczynie na Kaszubach.
Już na początku lipca b.r. rusza Browar Hevelius Apartments. Nowoczesne i komfortowe wnętrza powstały na terenie czterech zabytkowych budynków wraz z piwnicami: Willa Dyrektora, Suszarnia, Maszynownia i Warzelnia. Apartamenty zlokalizowane są w dwóch budynkach: Willi Dyrektora oraz Suszarni. Ich historyczny charakter oddają m.in. takie elementy jak zabytkowa klatka schodowa, kominek z holenderskimi kaflami, wysokie stropy czy sztukateria na sufitach. W pierwszym etapie to 25 różnorodnych apartamentów na wynajem krótko i długoterminowy. Każdy z nich jest w pełni wyposażony w aneks kuchenny z lodówką i zmywarką oraz w łazienkę, w której znajduje się też pralka. Wszystko to zapewni gościom pełną autonomię i komfortowy pobyt. A, dzięki uruchomieniu małej tradycyjnej piekarni i restauracji Hewelke odnajdziemy tam rzemieślniczo wyrabiane pieczywo wg najstarszych gdańskich receptur, których smak znał Jan Heweliusz.
Natomiast w części podziemnej zaprojektowano mające zostać uruchomione, już za kilka miesięcy ekskluzywne Browar Hevelius Spa Sphaera. Dawniej w tej przestrzeni znajdowały się browarniane baseny, kadzie fermentacyjne, leżakownie czy magazyny. Teraz w tej właśnie scenerii są baseny, sauny, jacuzzi, hammam, gabinety odnowy biologicznej i łaźnie. Dodatkowo mieszczą się tu gabinety zabiegowe z oryginalnymi terapiami i relaksującymi masażami oraz komfortowe lobby przeznaczone na wszelkiego rodzaju integrację czy swobodne spotkania towarzyskie. W części podziemnej zaprojektowano również otwarcie w nadchodzących latach unikatowego kompleksu kulturalno-rozrywkowego o nazwie Browar Kulturalny z m.in. gigantyczną mogącą pomieścić 1,5 tys. widzów salą koncertową.
Początki zabytkowego miejsca sięgają czasów rozkwitu majątku Kuźniczki w XVI w. Wtedy to powstała tam pierwsza osada dworska wraz z parkiem, ogrodem oraz obiektami gospodarczymi. W 2001 r. stary browar, jedyny który przetrwał do naszych czasów, zakończył produkcję, a porzucony obiekt popadał w coraz to większą ruinę. W celu ratowania historycznego miejsca w tym samym roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków. Przez wiele lat nie było chętnych ani pomysłu, co zrobić ze starym zabytkowym obiektem. Dopiero w 2006 r. został nabyty przez lokalnego inwestora – Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, jedną z wiodących firm deweloperskich w Trójmieście, która jest obecna na rynku od 40 lat, a w tym czasie zrealizowała 125 inwestycji i sprzedała ponad 4 tys. mieszkań.
Prace poglądowe nad przedsięwzięciem rozpoczęły się w 2008 r., a trzy lata później projekt koncepcyjny został uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Po wielu latach intensywnych prac zrewitalizowano rozległy teren starego browaru, który został zamieniony w nowoczesny wielofunkcyjny, zachowujący dawny styl kompleks — z 740 modnymi apartamentami loftowymi, restauracjami, przedszkolem, obiektami usługowo-handlowymi i designerskim hotelem butikowym Browar Hevelius Apartments.
Browar Hevelius Apartments to prestiżowe przedsięwzięcie realizowane na terenie dawnego browaru, przy ul. Kilińskiego, gdzie dojazd do centrum Gdańska zajmuje zaledwie 7 minut — tyle samo, co podróż na plażę w Brzeźnie, natomiast podróż na Sopockie Molo to jedynie 15 minut.
Piotr Herian dyrektorem finansowym w ISS w Polsce i krajach bałtyckich
Przed LIXA E stanie rzeźba zaprojektowana przez studentów ASP
The construction of the Good Point V in its the c
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.