Komunikaty PR

Trwa rozbudowa Nowego Centrum Łodzi. Archicom rozpoczął II etap projektu Flow

2024-04-16  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.15 MB )

W Nowym Centrum Łodzi spółka Archicom realizuje jedną z najważniejszych łódzkich inwestycji. Projekt Flow stanowi integralną część 100-hektarowego obszaru zlokalizowanego w Śródmieściu, który łączy biznes, handel, kulturę oraz transport. Dzięki Flow przestrzeń Nowego Centrum Łodzi zyska dodatkowo funkcję mieszkaniową, pojawią się tu też restauracje, kawiarnie, lokale usługowe oraz tereny rekreacyjne. Archicom na bazie sukcesu I etapu, rozpoczyna II etap realizacji inwestycji, w którym zaprojektowanych zostało 314 mieszkań, 13 lokali usługowych oraz atrakcyjne tereny zieleni. Na terenie Flow pojawi się też niezwykły element miejskiej przestrzeni – Wstęga Kobro, nawiązująca swoją formą do twórczości związanej z Łodzią artystki, Katarzyny Kobro.

Ogólnopolski deweloper ma do dyspozycji powierzchnię 2 hektarów zlokalizowanych w sąsiedztwie jednego z najnowocześniejszych dworców kolejowych Łódź Fabryczna, Bramy Miasta oraz centrum naukowo – kulturalnego EC1. Wraz ze startem budowy drugiego budynku inwestycji ruszyła także sprzedaż 314 mieszkań o metrażu od blisko 30 mkw. do 90 mkw., z czego 66% oferty to mieszkania dwu, trzy i czteropokojowe o większym metrażu. Mieszkańcy nowego budynku będą mieli do dyspozycji dwupoziomowy podziemny parking ze stanowiskami do ładowania samochodów elektrycznych oraz możliwością wypożyczenia ekologicznego pojazdu. Na terenie całej inwestycji jak i tego etapu zaplanowano liczne lokale usługowe nadające temu miejscu odpowiedni klimat w tym sklepy, restauracje oraz kawiarnie. Budynek będzie posiadał łącznie 11 kondygnacji (dwie podziemne, parter oraz osiem pięter). W ramach nowego etapu przewidziano też stworzenie klubu mieszkańca, a także strefy coworkingowej. Zakończenie II etapu inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

- Dwa miesiące po oficjalnej inauguracji Flow ruszamy z budową drugiego - znacznie większego i zróżnicowanego pod względem architektury i funkcji budynku. Sukces sprzedaży pierwszego etapu inwestycji dodał nam wiatru w żagle i jest dla nas potwierdzeniem, że Flow ze swoją ofertą mieszkaniową, gastronomiczną, kulturalną i rozrywkową, a także otwartą na miasto zieloną przestrzenią rekreacyjną idealnie wpisze się w tkankę Nowego Centrum Łodzi stanowiąc jej potrzebne uzupełnienie. Flow będzie miejscem, które żyje i przyczynia się do dobrostanu zarówno swoich mieszkańców, jak i wszystkich łodzian, a także turystówmówi Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom.

Architektura budynku zostanie zróżnicowana dzięki zastosowaniu na elewacji różnych materiałów oraz odmiennej kolorystyki tynku – ciepłej szarości, a także barwy ceglanej, grafitowej oraz brązowej. Archicom stworzy w ten sposób wizualne wrażenie miejskiej pierzei i nawiąże do śródmiejskiego sąsiedztwa. Wyróżniającym się elementem II etapu projektu będzie zielony dziedziniec zagospodarowany na przestrzeń rekreacyjną i piknikową z miejscami do odpoczynku i relaksu, hamakami, ławkami z możliwością ładowania urządzeń elektrycznych, stolikami, ogródkami społecznymi oraz miejscem na seanse kina letniego. Dziedziniec spełni też rolę zewnętrznej przestrzeni dla zlokalizowanego w budynku klubu mieszkańca oraz strefy coworkingowej. Na przebiegającym obok woonerfie powstanie Archicom Share czyli osiedlowy punkt mobilności, w którym mieszkańcy skorzystają z udostępnionych pojazdów dwukołowych.

- Dziedziniec budynku zaprojektowano z myślą o mieszkańcach – od trawników z umeblowaniem wypoczynkowym oraz wielofunkcyjną przestrzenią rekreacyjną, przez ogrody społeczne, po izolowane zielenią tarasy coworkingowe. Ponad 65% powierzchni dziedzińca przeznaczymy na tereny zieleni dostępne dla mieszkańców. Prywatność ogródków lokatorskich i atrakcyjność wnętrza dziedzińca zapewnią ukształtowanie terenu, krzewy oraz roślinność zimozielona tworząca naturalną barierę również w okresie chłodów i mrozów. Dobór gatunkowy uwzględnia także byliny kwitnące w różnych okresach w ciągu roku, rośliny o dekoracyjnych liściach, trawy ozdobne oraz pnącza – mówi Michał Lah z pracowni PiG Architekci.

W ramach II etapu inwestycji Flow rozpocznie się także realizacja niezwykłego elementu miejskiej architektury – Wstęgi Kobro – która przebiegać będzie przez całą długość zaplanowanego woonerfu i docelowo połączy dwie przestrzenie - Plac Władysława Strzemińskiego oraz planowany Rynek Kobro. Wstęga nawiąże do płynnej formy wykorzystywanej w twórczości Katarzyny Kobro, a zastosowana w projekcie żółta barwa wkomponuje się kolorystycznie w całość przestrzeni oraz wszechobecną zieleń. Z poziomu nawierzchni Wstęga będzie „płynąć” przez całą inwestycję, podnosząc się i zmieniając swoją funkcję stając się ławką, stolikiem czy stojakiem rowerowym. Znajdzie się tu też mała scena, zaaranżowana we współpracy z lokalnymi artystami, która będzie idealnym miejscem do wykonywania zdjęć czy organizacji spotkań i kameralnych wydarzeń.

Flow powstaje na terenie Nowego Centrum Łodzi. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie pięć budynków, w których łącznie Archicom odda do użytku 1 250 mieszkań. Powierzchnie w częściach parterowych zagospodarowane zostaną na restauracje, kawiarnie oraz usługi, a wyróżnikiem projektu będzie wszechobecna zieleń. We Flow pojawi się woonerf z wyższymi roślinami i drzewami w jego centralnej części oraz bujnymi ogrodami fasadowymi o zróżnicowanej wysokości. Zieleń oddzielać będzie też budynki mieszkalne od ulic i ruchu samochodowego. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanego Rynku Kobro powstanie park kieszonkowy, w którym znajdzie się plenerowa siłownia, plac zabaw, ławeczki i altanki do spotkań, a także organizacji wydarzeń kulturalnych. Odpowiednio dobrana roślinność pozwoli retencjonować deszczówkę, wpłynie na regulację temperatury oraz dodatkowo wyciszy przestrzeń. Teren Flow zostanie wyłączony z ruchu samochodowego, a kompleks będzie otwarty na miasto i przyjazny dla pieszych oraz rowerzystów. Flow realizować będzie koncepcję „miasta 15-minutowego”, w którym mieszkańcy otrzymają dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych miejsc w obrębie kwadransa spacerem od miejsca zamieszkania. Inwestorem łódzkiego przedsięwzięcia jest firma Archicom, należąca do Grupy Echo Investment, natomiast za projekt architektoniczny odpowiada Pracownia PiG Architekci. Finalne zakończenie prac zaplanowane jest do końca 2028 roku.

Flow w liczbach:

2 ha terenu

5 budynków

1.250 mieszkań

Ponad 60.000 mkw. powierzchni użytkowej mieszkań i usług

Woonerf

Park kieszonkowy

Restauracje i lokale usługowe

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.