Endress+Hauser fundatorem pierwszego lasu kieszonkowego
Niemal 200 metrów kwadratowych terenu, 600 sadzonek, ponad 30 różnych gatunków drzew i krzewów – centrum Wrocławia zyska nową zieloną przestrzeń, czyli pierwszy w mieście las kieszonkowy. Jest to akcja w ramach działań na rzecz ochrony środowiska, zgodna ze strategią firmy Endress+Hauser Polska, która sfinansowała projekt.
Lasy kieszonkowe zyskują popularność na całym świecie, szczególnie na obszarach zurbanizowanych. Rośliny sadzone według metody japońskiego botanika Akiry Miyawakiego tworzą charakterystyczny, wielopiętrowy układ. Tak powstaje szybko rosnący i samoregulujący się ekosystem, który odwzorowuje naturalne środowisko.
Pomysłodawcą i fundatorem pierwszego takiego przedsięwzięcia na Dolnym Śląsku jest światowy lider w dziedzinie aparatury pomiarowej, Endress+Hauser, który ma we Wrocławiu główną siedzibę swojego polskiego oddziału.
Realizacja strategii marki
Endress+Hauser poważnie traktuje swoją odpowiedzialność wobec środowiska i społeczeństwa. Kierują się tym wszyscy interesariusze marki, a w szczególności rodzina właścicieli, dla których zaangażowanie w CSR jest kluczowe w kontekście rozwoju firmy.
‒ Zrównoważony rozwój jest jedną z czterech wartości marki Endress+Hauser od ponad dziesięciu lat. Nasza strategia społecznej odpowiedzialności biznesu skupia się na tematach związanych z ochroną środowiska i edukacją ‒ mówi Maciej Sieczka, prezes polskiego oddziału Endress+Hauser. ‒ We wszystkie te obszary aktywnie włączamy się we Wrocławiu, który nas gości już od trzech dekad, stąd nasz pomysł na stworzenie lasu. To będzie wyjątkowa, zielona przestrzeń dla mieszkańców w samym centrum miasta. Jedna z nielicznych takich inicjatyw w Polsce i pierwsza sfinansowana przed podmiot, który nie jest właścicielem działki.
Zielona przestrzeń w centrum miasta
Wrocławski Zarząd Zieleni Miejskiej, który współrealizuje projekt, przygotował 600 sadzonek krzewów i drzew, a także zadbał o to, by las był w 100% organiczny – przy jego tworzeniu nie użyto torfu, plastiku, ani przemysłowych nawozów. Specyfika takiego lasu powoduje, że rośnie on prawie dwukrotnie szybciej niż ten posadzony tradycyjną metodą. W pierwszych pięciu latach las kieszonkowy pochłonie rocznie ok. 127,5 kg CO2, pozwoli także obniżyć hałas o 10 dB.
Do akcji sadzenia roślin przedstawiciele Endress+Hasuer zaprosili grupę dzieci z pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 71. ‒ Uczniowie tej placówki to bezpośredni sąsiedzi naszego mikrolasu, dlatego zależało nam, by współtworzyli go razem z nami ‒ podkreśla Nadia Golda, Marketing Communication Manager w Endress+Hauser. ‒ Zaangażowaliśmy młodych wrocławian w proces sadzenia również po to, by poszerzyć ich wiedzę przyrodniczą i zwiększyć świadomość ekologiczną.
Endress+Hauser wspiera akcje, które są istotne dla lokalnych społeczności. Zrealizował też szereg innych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie. Wiele zakładów należących do firmy już wykorzystuje energię odnawialną, inwestuje w swoją mobilność lub zwraca uwagę na wysokie standardy efektywności energetycznej w nowych budynkach. Szwajcarska firma podpisała również zobowiązanie Net Zero, aby do 2050 roku być w pełni zeroemisyjnym przedsiębiorstwem.
Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.