Komunikaty PR

HP dla planety – strategia walki ze zmianami klimatycznymi

2021-05-06  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.12 MB )

Główne cele:

  • Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto (GHG) w całym łańcuchu wartości HP do 2040 r., po-czynając od osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.
  • Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości HP o 50% do roku 2030[1]
  • Osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowej ilości produkowanych odpadów w działalności HP do 2025 r.[2]
  • Osiągnięcie 75% obiegu zamkniętego dla produktów i opakowań do 2030 r.[3]
  • Utrzymanie zerowego wpływu na wylesianie w przypadku papieru HP i opakowań papierowych.[4]
  • Przeciwdziałanie wylesianiu w przypadku papieru innej firmy niż HP, używanego w produktach i usługach druku firmy do 2030 r.[5]

Pod koniec kwietnia 2021 r. firma HP ogłosiła jedne z najbardziej ambitnych i kompleksowych w branży technologicznej planów walki ze zmianami klimatycznymi. Tym samym firma chce dążyć w kierunku bezemisyjnej i w pełni regeneracyjnej gospodarki, jednocześnie zmniejszając swój ogólny wpływ na środowisko i wzmacniając swoją działalność w perspektywie długoterminowej. Wszystko, aby stworzyć najbardziej zrównoważoną ofertę produktów i rozwiązań w branży.

Działania podejmowane przez HP opierają się na liście celów na rok 2025, które należą do najbardziej kompleksowych działań na rzecz klimatu w sektorze technologicznym. Co więcej, są one zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Zmiany klimatyczne są jednym z największych wyzwań naszych czasów, które wymagają natychmiastowych działań i inwestycji – tłumaczy Enrique Lores, prezes i CEO firmy HP. Nadszedł czas na śmiałe posunięcia oraz ambitne cele, które pozwolą chronić naszą planetę, a także będą źródłem innowacji i wzrostu w całej globalnej gospodarce. Dążąc do zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całym naszym łańcuchu wartości do 2040 r., przyspieszamy swój rozwój, jednocześnie aspirując do tytułu najbardziej zrównoważonej firmy technologicznej na świecie.

Argumenty na rzecz transformacji biznesowej

W swoich działaniach, HP koncentruje się na pięciu strategicznych filarach

  • Dostęp do drukowania i komputerów w formie usługi: Recykling materiałów eksploatacyjnych do drukarek, dostęp do sprzętu komputerowego w formie usługi, udostępnianie używanego certyfikowanego sprzętu komputerowego;
  • Zrównoważone materiały: Zwiększenie wykorzystania materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu;
  • Obniżenie emisyjności łańcucha dostaw: Wprowadzenie i wspieranie redukcji emisji dwutlenku węgla przez dostawców, wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej oraz wybór transportu naziemnego, paliw alternatywnych i pojazdów elektrycznych do transportu produktów;
  • Efektywność energetyczna: Projektowanie nowych energooszczędnych technologii i produktów;
  • Inwestycje w lasy: inwestowanie w odbudowę oraz ochronę lasów, a także dalsze pozyskiwanie materiałów z recyklingu.

Emisje dwutlenku węgla i gospodarka o obiegu zamkniętym

HP planuje osiągnąć całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w swojej działalności do 2025 r., jak również zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych (GHG) z zakresu 1, 2 i 3 o 50% w ujęciu bezwzględnym do 2030 r. (w porównaniu do stanu z roku 2019[6]). Dodatkowo, do 2030 roku, 75% (pod względem wagi) całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP – będzie pochodzić z materiałów, produktów oraz części poddanych recyklingowi, odnawialnych i/lub ponownie wykorzystanych.

Działania te pomogą HP osiągnąć zerowy poziom emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2040 roku. Zgodnie z ambicjami HP w zakresie wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym, do 2025 r. HP osiągnie zerowy poziom odpadów generowanych w czasie procesów produkcyjnych w zarządzanych przez siebie obiektach.[7] Do 2030 r. dział obsługi klienta HP również stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w przypadku samego HP, jak i operacji prowadzonych przez partnerów firmy.
HP rozpocznie stosowanie tworzyw sztucznych i metali pochodzących z recyklingu, oraz inwestowanie w odbudowę i ochronę lasów.[8] Od 1991 r. firma HP poddała recyklingowi i wykorzystała w procesie wytwarzania nowych produktów ponad 875 milionów wkładów do drukarek HP, 114 milionów wieszaków na ubrania oraz 4,69 miliarda plastikowych butelek– które w przeciwnym wypadku trafiłyby na wysypiska śmieci.

HP kontynuuje wprowadzanie innowacji w ramach portfolio produktów oraz rozpoczyna współpracę z kluczowymi partnerami. jest członkiem organizacji NextWave Plastics, współpracującej z różnymi branżami w celu stworzenia pierwszej globalnej sieci łańcuchów dostaw tworzyw sztucznych wyłowionych z oceanów.

HP było pierwszą globalną firmą IT, która opublikowała swój pełny bilans emisji dwutlenku węgla i przedstawiła plan jego redukcji w procesie swojej produkcji. HP znalazło się wśród pierwszych 10% firm, których cele redukcji emisji gazów cieplarnianych zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets Initiative. Przez dwa kolejne lata HP była jedyną firmą technologiczną, która znalazła się na listach A organizacji CDP dotyczących działań na rzecz ochrony klimatu, lasów i wody. HP jest członkiem RE 100 od 2016 r. i EV 100 od 2017 r.

Zmniejszenie zawartości węgla w materiałach eksploatacyjnych HP

HP zamierza przekształcić swoją działalność w zakresie druku z modelu transakcyjnego w model usługowy. Aby przyspieszyć przejście do zerowej emisji netto w ramach łańcucha wartości, HP zobowiązuje się do osiągnięcia neutralności węglowej w zakresie materiałów eksploatacyjnych do 2030 roku.

HP planuje wymianę materiałów eksploatacyjnych na neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwszym krokiem jest uruchomienie programów: HP Instant Ink i pilotażowy Planet Partners, które wykorzystują recykling i nowe możliwości odnawiania, aby przedłużyć żywotność oryginalnych materiałów eksploatacyjnych HP. Pomoże to klientom zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych i ograniczyć ilość odpadów.

Ochrona i odnowa lasów

HP współpracuje z globalnymi partnerami, takimi jak World Wildlife Fund (WWF), Arbor Day Foundation oraz poprzez własną organizację Sustainable Forests Collaborative. HP jest jedną z niewielu firm na świecie, które mają za cel wyeliminowanie problemu wylesiania podczas procesu pozyskiwania papieru i opakowań. W 2020 roku HP osiągnęło zerowy poziom wylesiania dla 99% papieru oraz opakowań papierowych marki HP.[9] W przypadku papierowych opakowań produktów jest to kulminacja pięciu lat pracy nad udoskonaleniem procesu.

Ponadto, do 2030 roku HP zmierza zwiększyć inwestycje w odbudowę i ochronę lasów oraz inne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie wylesianiu związanemu z papierem innym niż markowy papier HP.
Aby zrealizować wizję, zgodnie z którą każda strona drukowana przez HP jest pozyskiwana w sposób odpowiedzialny i przyczynia się do odnawiania oraz ochrony lasów, HP stworzyło program Forest Positive Framework[10]. Obejmuje on współpracę z wiodącymi organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.

Wysiłki mające na celu propagowanie idei zrównoważonego rozwoju – na rzecz ludzi, planety i społeczności, są zintegrowane ze strategią biznesową HP. W ramach programu Sustainable Impact wspomniane działania pomogły – już drugi rok z rzędu – wygenerować ponad 1 miliard USD przychodów ze sprzedaży w 2020 r.

Więcej informacji

  • Strona internetowa Zrównoważonego Wpływu: http://www8.hp.com/us/en/hp-information/global-citizenship/index.html
  • Raport o zrównoważonym wpływie (link do pliku PDF do pobrania): https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06601778
  • FSC Digital Marketplace: https://onesimpleaction.org/

 


[1] Bezwzględna redukcja emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1, 2 i 3 w porównaniu z rokiem 2019. Nie obejmuje papieru innej firmy niż HP zużywanego podczas użytkowania produktu.

[2] Działania na rzecz zerowej emisji odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.

[3] Odsetek całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP, według wagi, które zostaną wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu i źródeł odnawialnych oraz ponownie wykorzystanych produktów i części do 2030 r.

[4] Papier i opakowania produktów marki HP pochodzą z certyfikowanych i przetworzonych źródeł, przy czym preferowane są produkty z certyfikatem Forest Stewardship Council® (FSC®). Opakowanie to pudełko dostarczane z produktem oraz cały papier (w tym opakowania i materiały) znajdujący się wewnątrz pudełka.

[5] Włókno w przeliczeniu na masę będzie 1) certyfikowane zgodnie z rygorystycznymi standardami stron trzecich, 2) poddane recyklingowi lub 3) zrównoważone przez odnowę lasów, ochronę lasów i inne inicjatywy w ramach programu HP Forest Positive Framework. Papier nie obejmuje podłoży na bazie włókien do pras przemysłowych HP niewymienionych w katalogach HP Media Solutions Locator.

[6] Z wyłączeniem papieru niebędącego papierem HP zużywanego podczas użytkowania produktu, jako pośredniego źródła emisji zgodnie z protokołem GHG i poza własnym łańcuchem wartości HP.

[7] Działania z zerową ilością odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.

[8] Plastik pochodzący z recyklingu jest oparty na definicji EPEAT i metodologii obliczeń.

[9] W 2020 roku 99% papieru marki HP i opakowań produktów papierowych pochodziło z certyfikowanych lub przetworzonych źródeł. Opakowanie jest definiowane jako pudełko dostarczane z produktem oraz wszystkie materiały papierowe znajdujące się w pudełku.

[10] HP Forest Positive Framework jest strategicznym fundamentem dla realizacji ambicji HP w zakresie ochrony lasów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.