Komunikaty PR

Jak producenci słodyczy wspierają środowisko?

2024-04-05  |  13:30
Biuro prasowe

Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym.  Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Zbliżający się Dzień Czekolady oraz Dzień Ziemi skłaniają do refleksji konsumentów, jak i producentów słodyczy. 

SLODKIE, ceniony producent słodyczy reklamowych, od ponad dwóch dekad dostarcza klientom najwyższej jakości reklamowe słodkości. Jednak to, co wyróżnia tę firmę spośród innych, to jej rzeczywista troska o środowisko naturalne. Od samego początku istnienia firmy, tematyka CSR stanowi fundament ich działań. Stale inwestuje w szkolenia, wspieranie potrzebujących ze swojego otoczenia, wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu, projektowanie opakowań w myśl zasady zero waste, wykorzystanie energii pochodzącej z OZE czy wsparcie fundacji zajmującej się sadzeniem lasów. 

SLODKIE z platynowym medalem od EcoVadis w top 1% firm na świecie

Z początkiem 2024 roku SLODKIE zostało uhonorowane platynowym medalem przez EcoVadis, prestiżową agencję ratingową z zakresu zrównoważonego rozwoju, plasując się tym samym w elitarnym gronie 1% najlepszych firm na świecie ocenianych przez agencję. Wynik ten potwierdza, że podejmowane przez firmę działania są nie tylko słuszne, ale przede wszystkim skuteczne i widoczne. 

Realny wpływ na środowisko

Od stycznia 2023 roku producent słodyczy SLODKIE wykorzystuje wyłącznie zieloną energię. Firma uzyskała Certyfikat Respect Energy potwierdzający, że 100% energii zużywanej w procesie produkcji jest odnawialna – pozyskiwana głównie z energii wiatrowej, słonecznej, wodnej oraz biogazu. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu instalacji perlatorów, firma jest w stanie znacząco ograniczyć zużycie wody – nawet o 60%.  

Wprowadzenie zielonej energii w produkcji jest ważnym krokiem w walce ze zmianami klimatycznymi, takimi jak ekstremalne zjawiska pogodowe (upały, susze, gwałtowne burze czy choroby drzew), które szkodzą m.in. uprawom kakaowca, prowadząc do słabych zbiorów i wzrostu cen na giełdzie. Dzięki temu przyczyniamy się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, ale także wspieramy zrównoważone uprawy kakao, angażując się w globalne działania na rzecz ochrony środowiska i stabilności ekonomicznej - komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE. 


 

Jak tworzyć czekoladowe słodkości w zgodzie ze środowiskiem?

Jednym z kluczowych elementów wprowadzania zrównoważonego rozwoju w produkcji czekolady jest pochodzenie surowców. Certyfikacja Cocoa Horizons świadcząca o zrównoważonych uprawach kakaowca, to ważny element przy produkcji czekoladowych słodkości. SLODKIE, jako jedyna firma w branży, może zaoferować czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł. Warto mieć na uwadze, że misją Fundacji Cocoa Horizons jest nie tylko poprawa dochodów rolników uprawiających kakaowiec, ale również wspieranie rozwoju zrównoważonego rolnictwa, ochrona środowiska naturalnego, dbałość o lokalne wspólnoty oraz wykształcenie dzieci. 

W kontekście obecnego kryzysu na rynku kakao, gdzie rolnicy często borykają się z niskimi dochodami i wyzwaniami związanymi z klimatem oraz zmianami środowiskowymi, certyfikat Cocoa Horizons staje się istotnym narzędziem. Dzięki niemu, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty pochodzące z plantacji posiadających ten certyfikat są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników.

W ofercie SLODKIE, oprócz klasycznych rozwiązań, można znaleźć również wegańską czekoladę NTX generation. Przy produkcji tej czekolady zostały wykorzystane składniki pochodzenia roślinnego, takie bulwy rośliny Chufa. Dzięki temu czekolada jest nie tylko lepsze dla zdrowia konsumentów, ale także dla planety. Wybór tej “mlecznej” alternatywy przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2, ograniczenia zużycia wody i energii oraz zmniejszenia zapotrzebowania na powierzchnię uprawną. Producent otrzymał za tę czekoladową propozycję wyróżnienie w 21. raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

Wśród ekologicznych rozwiązań marki znalazła się również kuwertura czekolady – WholeFruit. Została ona wyprodukowana całkowicie z czystego owocu kakaowca: bez wanilii, lecytyny, rafinowanego cukru. Do jej produkcji zużywany jest cały owoc, czemu zawdzięcza swój wyjątkowy aromat. Jak podkreśla producent: jest to najzdrowsza i najbardziej ekologiczna czekolada, jaką można sobie wyobrazić.

Kolejnym działaniem SLODKIE na rzecz zrównoważonego rozwoju jest zastosowanie ekologicznych opakowań. W odpowiedzi na te problemy producenci wprowadzają opakowania wykonane nie tylko z materiałów biodegradowalnych lub nadających się do recyklingu, ale też kompostowalnych. Przy zamówieniu mini czekoladek z oferty SLODKIE oferujemy wykorzystanie w 100% biodegradowalnego opakowania w postaci pergaminu oraz owijki wykonanej z papieru z certyfikatem FSC, która pozostaje do pełnej personalizacji przez klienta. To kolejny krok firmy w stronę budowania biznesu odpowiedzialnego ekologicznie dodaje Anna Garmada

Co więcej, dążąc do minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, SLODKIE inwestuje również w transport neutralny dla środowiska, korzystając z pojazdów elektrycznych, napędzanych energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. 

Papierowe patyczki, folia kompostowalna, opakowania papierowe z certyfikatem FSC czy czekolada  NXT Dairy Free (100% plant based) to nasz standard w ofercie wyjaśnia Anna Garmada. 

Zrównoważony rozwój coraz odważniej zaznacza swoją obecność przy produkcji czekolady. SLODKIE stoi na czele tej transformacji, kierując się wartościami etycznymi i troską o planetę oraz ludzi. Ich działania nie tylko inspirują inne firmy, ale także stanowią istotny krok w kierunku lepszej przyszłości dla wszystkich.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Najpierw dialog społeczny, teraz Lokalny Raport Wpływu Biuro prasowe
2024-05-15 | 10:00

Najpierw dialog społeczny, teraz Lokalny Raport Wpływu

Browar Okocim opublikował pierwszy Lokalny Raport Wpływu za 2023 rok. Raport adresuje wnioski ze zrealizowanego dialogu społecznego i w nowatorski sposób  podsumowuje działania
Ochrona środowiska Dzień bez Śmiecenia – codzienne, małe kroki prowadzą do korzystnych zmian
2024-05-10 | 08:50

Dzień bez Śmiecenia – codzienne, małe kroki prowadzą do korzystnych zmian

Dzień bez Śmiecenia (World non-waste Day) to święto, którego celem jest upowszechnianie prawidłowych zasad gospodarowania odpadami, promowanie proekologicznych postaw i ochrony
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.