Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Były niemieckie Eisenwarenmesse, targi w Chorwacji i wystawy w Indiach. Kolejne już w maju - Metal Show & TIB w Rumunii i targi w Szwecji. Dobra koniunktura na rynku globalnym wpływa na wzrost zainteresowania produktami PROMOTECHU na imprezach targowych.
Białostocki producent i eksporter specjalistycznych narzędzi do obróbki metali oraz automatów spawalniczych jest w samym środku sezonu targowego. I – zdaniem zarządu - jest to inwestycja nie do przecenienia.
- Udział w targach branżowych to najefektywniejsza forma docierania do nowych klientów, budowy wizerunku firmy oraz obsługi naszych
partnerów – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. handlu spółki. – Podam prosty przykład - ze względów czysto organizacyjnych nie jesteśmy w stanie zaprosić do odwiedzenia naszej siedziby nawet połowy nowych klientów, z którymi spotykamy się na targach. I z drugiej strony - by odwiedzić naszych partnerów handlowych, musielibyśmy podróżować non stop przez kilka miesięcy. To nierealne. Dlatego, pomimo rozwoju internetu, branżowe imprezy targowe są tak ważne i potrzebne.
W marcu PROMOTECH wziął udział w Eisenwarenmesse 2024 w Kolonii – wiodącej w skali światowej imprezie w segmencie elektronarzędzi. Głównym celem firmy była promocja wiertarek, przenośnych ukosowarek, a także coraz szerszej oferty wyrobów zasilanych bateryjnie.
- Uczestnictwo w tych targach było też okazją do uświadomienia naszym klientom faktu, że jesteśmy jedyną firmą z Polski, która należy do elitarnego zrzeszenia producentów urządzeń zasilanych bateryjnie pod egidą CAS Metabo – podkreśla Zbigniew Kopciewski, dyrektor handlowy PROMOTECHU.
I to właśnie modele bateryjne cieszyły się największym zainteresowaniem podczas targów. Dużą uwagę zwiedzających przyciągał puncher hydrauliczny PRO-110 HP oraz urządzenia zasilane bezprzewodowo. Możliwości bateryjnej wiertarki PRO 36 oraz nowej, zasilanej akumulatorowo, kompaktowej ukosowarki BM-6 były demonstrowane podczas pokazów na żywo.
- Jak zwykle, udział w targach był świetną okazją, aby spotkać się z naszymi obecnymi dystrybutorami z różnych stron świata – mówi Zbigniew Kopciewski. - Nawiązaliśmy też liczne kontakty z nowymi firmami, m.in. z Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Czech i Korei Południowej.
PROMOTECH India w Kalkucie i w Chennai
Za pośrednictwem swojej spółki-córki PROMOTECH India, firma wzięła też udział w dwóch imprezach targowych na rynku indyjskim, na których promowała swoje maszyny do mechanizacji cięcia, ukosowania i spawania. Podczas marcowej wystawy WeldTech w Kalkucie zaprezentowano najnowsze produkty w zakresie automatyzacji spawania, w tym bateryjne urządzenia, objęte systemem CAS. Z kolei kwietniowe targi IMTOF 2024 w Chennai stanowiły doskonałą okazję do poszukiwania i budowy relacji biznesowych, zwłaszcza na wschodnim wybrzeżu Indii. Firma pokazała tam szeroki wybór wiertarek, wózki spawalnicze - Mini Spider, Gecko i Rail Bull, a także najnowsze ukosowarki - ABM-30 oraz BM-25 - maszynę do ręcznego ukosowania, zapewniającą znakomitą ergonomię pracy operatora, dzięki wielosiowym nastawom uchwytu przedniego i niskiej wadze.
Jak podkreśla Zbigniew Kopciewski - efektem targów w Indiach są nie tylko liczne zapytania o najnowsze modele maszyn, ale również o bestsellery wśród ukoswarek do blach - SBM-500 i ABM-50 oraz krawędziarki do rur PRO-40 PBS.
Półportal spawalniczy hitem targów w Chorwacji
Z kolei w odbywających się co dwa lata, kwietniowych targach BIAM & Welding w Zavarivanje, chorwacki dystrybutor PROMOTECHU - Juzni Prolaz, prezentował kompleksową ofertę firmy, obejmującą maszyny do ukosowania blach i rur, wózki spawalnicze oraz duże automaty spawalnicze. Na miejscu uczestnicy mieli m.in. okazję obejrzenia na żywo pracy półportalu spawalniczego WA 2000 HD, umożliwiającego automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza dla belek konstrukcyjnych typu H, I, T, L, HKS, HSQ i stożkowych.
- To właśnie nasz Welding Arm WA 2000 HD, z automatycznym modułem obrotu palnika spawalniczego cieszył się największym zainteresowaniem – mówi Sebastian Kowalczyk, kierownik działu marketingu. - Automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza przyczynia się do poprawy jakości spoin, skrócenia czasu produkcji oraz zwiększenia efektywności procesu spawania, co ma kluczowe znaczenie w dzisiejszych wymagających środowiskach przemysłowych.
W maju – Rumunia i Szwecja
Do ważniejszych majowych imprez branżowych należą targi w Szwecji - Elmia Welding and Automation 2024, a także Metal Show & TIB Bucharest w Rumunii. W Bukareszcie ofertę PROMOTECHU w zakresie automatyzacji cięcia i spawania zaprezentuje dystrybutor firmy – ELECTROCONEX.
- Rumunia to teraz, podobnie jak Polska, jedna z największych spawalni europejskich, dlatego intensywnie wspieramy działania naszego dystrybutora na tym rynku - mówi Zbigniew Kopciewski.
Jak podkreśla przedstawiciel firmy, obecnie najważniejszym celem ekspansji targowej są kraje z dobrze rozwiniętym przemysłem konstrukcji metalowych i przemysłem stoczniowym - głównie z dostępem do morza.
Ale PROMOTECH nie zaniedbuje również rynku krajowego – w marcu, we współpracy z firmą ZALCO, pokazał całą gamę swoich wiertarek, wózków i ukosowarek podczas targów STOM w Kielcach.
- Kieleckie targi w ostatnich latach wyrosły na najważniejszą imprezę wystawienniczą w Polsce – tam trzeba być – mówi Bohdan Zaleski. - Targi spełniły nasze oczekiwania. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w wielu branżach przemysłu, zainteresowanie naszymi urządzeniami było duże. Teraz pozostaje nam intensywna praca z dealerami i klientami końcowymi.
Rewolucja w AI i ML dla wymagających środowisk
Po raz kolejny TOPBUILDER dla marki WIŚNIOWSKI
APA Group publikuje Raport CSR za 2023
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.