Komunikaty PR

„Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu”

2023-12-05  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
OMG Agencja marketingowa
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.

Fałata 2
02-534 Warszawa
pr@openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl

5 grudnia w Sejmie odbyła się Debata o perspektywach polskiej przedsiębiorczości na lata 2024-2027. Przewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki - Ryszard Petru zaprosił przedstawicieli przedsiębiorców do dyskusji na temat priorytetów dla polskiej gospodarki. Business Centre Club reprezentował dr Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC.

Łukasz Bernatowicz poruszył kwestie dialogu społecznego i dobrej legislacji. Ekspert BCC zwrócił uwagę na mocny mandat Rady Dialogu Społecznego wynikający z konstytucji RP oraz z ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i patronatu Prezydenta RP oraz na to, że dialog ten nie odbywa się w taki sposób, w jaki przewidział ustawodawca. Bernatowicz podkreślił, że odchodzący rząd wielokrotnie lekceważył swoje obowiązki wobec partnerów społecznych oraz, że nadal brakuje konsultacji projektów ustaw, zwłaszcza kiedy idą one ścieżką legislacyjną - poselską, a nie rządową. 

Oczekujemy zerwania z tymi zwyczajem i prowadzenia rzetelnych i efektywnych konsultacji z organizacjami pracodawców zwłaszcza na forum Rady Dialogu Społecznego - podsumował Łukasz Bernatowicz.     

Jesteśmy w momencie zmiany. Ta zmiana to nie tylko zmiana jednego ugrupowania na drugie…Wierzę w to, że debata przyniesie wiele pomysłów z którymi będziemy mogli mierzyć się w procesie, który w sejmie się toczy. Zachęcamy do tego aby wypracować te rzeczy, które są wspólne i dobre dla nas wszystkich, niezależnie od tego gdzie przebiega linia podziału. Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu i powiedzieć, że on się toczy na  jakiejś innej planecie. Jesteście bardzo ważną częścią ekosystemu. Wierzę, że w przeciągu czterech lat znajdziecie przestrzeń do tego, żeby zastanawiać się nad tym jak się rozwijać, a nie jak się zwijać - mówił Marszałek Sejmu Szymon Hołownia.

Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl

Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl                                                                                                                        Łukasz Bernatowicz (BCC):  lukasz.bernatowicz@bcc.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Polityka Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024 Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie
Polityka Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
2024-04-03 | 15:00

Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej

Ministerstwo do spraw Społeczeństwa Obywatelskiego ogłosiło pod koniec marca, zakończenie naboru do trzech grup roboczych, których zadaniem będzie wypracowanie rozwiązań prawnych i
Polityka Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
2024-03-27 | 12:00

Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa

Polityczny Barometr BETFAN wskazuje, że KO pokona PiS zdobywając 30,75% głosów w wyborach do sejmików. Zdaniem polskiego bukmachera największa partia opozycyjna uzyska wynik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.