Komunikaty PR

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS WSPIERAJĄ KOBIETY Z RAKIEM PIERSI

2021-09-23  |  10:00
Biuro prasowe

EWA CHODAKOWSKA I PURELLA SUPERFOODS JUŻ PO RAZ DRUGI DOŁĄCZAJĄ DO AKCJI WSPIERAJĄCEJ PROFILAKTYKĘ RAKA PIERSI
PRZEZNACZĄ 10% ZE SPRZEDAŻY NA POMOC DLA KOBIET

Od wielu lat, co roku, na całym świecie, październik przybiera różowe barwy. „Breast Cancer Awarensess Month” czyli tak zwany Różowy Październik to międzynarodowa akcja społeczna podnosząca świadomość profilaktyki raka piersi. W tym roku, ponownie, do akcji przyłącza się PURELLA SUPERFOODS wraz z Ewą Chodakowską. W ramach akcji #ThinkPink PURELLA przeznaczy 10% ze sprzedaży limitowanego, różowego batona na Fundację OnkoCafe i wsparcie kobiet z rakiem piersi. Tegorocznym hasłem #ThinkPink jest międzypokoleniowość. Celem akcji jest uświadamianie kobietom, że rak może pojawić się w każdym wieku, lecz badania profilaktyczne i wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna.  Akcja ruszyła 16 września i potrwa do końca października.  

Różowy Październik    
„To mnie nie dotyczy” - to jedna z najczęstszych myśli o chorobie, która skutecznie odwodzi od regularnego badania się. Co druga (50,4%) kobieta w wieku 30-39 lat jeszcze nigdy nie badała swoich piersi pod kątem ewentualnego nowotworu. Niestety, rak piersi to najczęściej występujący kobiecy nowotwór. W działania podnoszące świadomość na temat profilaktyki raka piersi włącza się także Ewa Chodakowska oraz Purella Superfoods, tworząc akcję społeczną #ThinkPink i dedykowany niej różowy baton
z naturalnych składników. 10% z jego sprzedaży zostanie przekazanych na Fundację OnkoCafe  - Razem Lepiej.

- Dla firmy Purella odpowiedzialność społeczna zawsze była jedną z ważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu, dlatego też już drugi rok z rzędu dołączamy do akcji Różowy Październik. Naszym celem jest przede wszystkim edukacja oraz sprzedaż 500 tysięcy limitowanych batonów #ThinkPink z różową wstążką, a tym samym - przekazanie 10% z ich sprzedaży na wsparcie kobiet zmagających się z zaawansowanym rakiem piersi. - mówi Artur Gajewski, Marketing i R&D Director Purella.

Podczas pierwszej edycji kampanii Purella wraz z Ewą Chodakowską przekazała ponad 50 000 zł na Fundację OnkoCafe - Razem lepiej. Środki zostały przekazane na wsparcie psychoonkologiczne, tak szczególnie potrzebne w dobie pandemii COVID-19 pacjentkom z zaawansowanym rakiem piersi, doświadczającym odizolowania podczas samotnego pobytu w szpitalach.         
 

- W tym roku każde działanie wspierające pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi jest szczególnie ważne i potrzebne. Lawinowo rośnie ilość chorych na nowotwory i tym samym potrzebujących pomocy i wsparcia.  – mówi Anna Kupiecka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe. - Jesteśmy po trudnym roku pandemii, który spowodował problemy w dostępie do lekarzy, czego konsekwencją stała się niska wykrywalność nowotworów – w tym raka piersi u kobiet. Sam nowotwór natomiast nie zniknął, miał czas, żeby się rozwijać i w tej chwili do lekarzy onkologów zgłaszają się pacjentki w  zaawansowanym stadium choroby. Stąd potrzeba szczególnie intensywnych działań – na którą odpowiedzią jest kampania #ThinkPink, w którą włączamy się ponownie z wielką przyjemnością i zaangażowaniem. Środki, zebrane podczas ubiegłorocznej edycji akcji pozwoliły nam zrealizować szereg działań dla naszych pacjentek: mogliśmy je efektywnie wspierać w organizacji leczenia, zabezpieczać dla nich opiekę ekspertów: m.in. psychologów, psychoonkologów
i dietetyków, organizować warsztaty terapeutyczne i grupy wsparcia. Dokładnie tak samo efektywnie wykorzystamy środki z tegorocznej kampanii.  

Międzypokoleniowość

Motywem przewodnim akcji #ThinkPink w 2021 roku jest międzypokoleniowość. Hasło zwraca uwagę na fakt, że rak piersi dotyka kobiety w różnym wieku, dlatego też profilaktyka na każdym etapie życia jest kluczowa. To ona zwiększa szanse na wczesne wykrycie nowotworu, a co za tym idzie na jego pokonanie.

- Pomimo wielu akcji promujących profilaktykę, świadomość ludzi wciąż nie wzrasta tak łatwo. Mam 17 letnią córkę i uważam, że właśnie w tym wieku kobiety powinny już być uświadamiane. Dopiero teraz, gdy sama jestem chora, moja córka zaczęła zadawać pytania. - mówi Aneta, 44 letnia podopieczna Fundacji OnkoCafe, która zachorowała na raka piersi dwa lata temu.         
 

- Kilka dekad badań naukowych udowodniło, że przestrzeganie kilku prostych zasad może ograniczyć nasze ryzyko zachorowania na nowotwór. Jedna z tych zasad brzmi: bierz udział w regularnych badaniach przesiewowych. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet, a tylko ok. 5-10% ma charakter dziedziczny. Jedno jest pewne - nasze codzienne wybory mogą zmniejszyć, lub zwiększyć ryzyko jego wystąpienia. - pisze Dr Tomasz Gruziel z Fundacji Profilaktyka, partnera merytorycznego akcji.

Ambasadorką akcji #ThinkPink jest promotorka zdrowego stylu życia - Ewa Chodakowska, która ponownie zwróci uwagę na problem jakim jest rak piersi i na istotę jego profilaktyki. Do akcji zostały zaproszone  również znane i lubiane kobiety, przedstawicielki pokolenia 20-30+, 40+ i 50+: Patricia Kazadi, Ola Nowak, Klaudia Halejcio, Martyna Kępa, Vanessa Florczak, Wiola Wołoszyn (blogerka Matka Wariatka) i Joanna Przetakiewicz, a także podopieczne Fundacji OnkoCafe.

 

 

Od początku moich działań nadrzędnym celem jest wsparcie kobiet na każdej płaszczyźnie ich życia.

Motywuję i zachęcam je do aktywności fizycznej
i zdrowego stylu życia. To już druga edycja kampanii wspierającej kobiety w walce z nowotworem piersi, którą mam przyjemność wspierać. W tym roku chcemy ukierunkować akcję na integrację kobiet niezależnie od ich wieku, by dbając o siebie mogły też dbać o swoje mamy, babcie, dając tym samym przykład innym.

 - mówi Ewa Chodakowska

 

Dbając o siebie, możemy zadbać także o innych. Akcja i sprzedaż limitowanych batonów już ruszyła. Batony oraz dedykowane akcji zestawy dostępne są na stronie www.bebio.pl, stronie akcji www.purellapomaga.pl oraz w sklepach stacjonarnych naszych partnerów:  Biedronka, Auchan, Carrefour, SuperPharm, Polomarket, Leclerc, Selgros, Topaz, bebio.pl, Decathlon, Ruch, Frac, EMPIK, Frisco, Allegro, Shell. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ Biuro prasowe
2024-04-22 | 11:00

ŁOWCY METEORYTÓW W NOWYM PROGRAMIE EDUKACYJNYM DLA SZKÓŁ

Warszawa, 18 kwietnia 2024 Fundacja Nauka. To Lubię ogłosiła dzisiaj uruchomienie nowego programu edukacyjnego dla szkół podstawowych i średnich pt. „Łowcy
Problemy społeczne Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .
2024-04-12 | 06:00

Mieszkańcy Pomorza wypożyczą nieodpłatnie sprzęt rehabilitacyjny .

Szacuje się, że w Polsce żyje ponad 4 miliony osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami ruchowymi. Z tej liczby około 200.000 osób, to mieszkańcy Pomorza. Dlatego
Problemy społeczne Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach
2024-04-11 | 12:00

Dziecięcy oddział rehabilitacji w Jaworzu w nowych kolorach

PPG podsumowała realizację kolejnego projektu COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego wykonała remont na Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Beskidzkiego Zespołu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.