Myśliwska marki Duda liderem rynku
Najnowsze badania firmy Nielsen potwierdzają silną pozycję kiełbasy myśliwskiej marki Duda na rynku. Po raz kolejny kiełbasa myśliwska produkowana przez Zakłady Mięsne Silesia utrzymała pozycję lidera w swoim sektorze sprzedaży.
Zakłady Mięsne Silesia, właściciel marki Duda, to firma znana z produkcji kultowych, suchych wędlin, które mocno zadomowiły się na rynku. Tradycyjne polskie receptury, podane w nowoczesnej formie, to trzon linii „Nasze Polskie”. Smak kiełbasy myśliwskiej Duda to nie tylko doskonale wyważone połączenie smaków wieprzowiny, czosnku, jałowca, soli i pieprzu, ale także nadzwyczajna i bardzo doceniana przez smakoszy kruchość wędliny. Jak tłumaczą przedstawiciele Zakładów Mięsnych Silesia, o wyjątkowości tej kiełbasy decyduje tajemnica długiego wędzenia oraz suszenia i od wielu lat niezmienny smak.
Po raz kolejny badania rynku udowodniły, że kiełbasa myśliwska Duda to numer 1 w Polsce, co roku to właśnie po nią sięga największa ilość konsumentów. Myśliwska marki Duda to jednak nie tylko najchętniej wybierana kiełbasa myśliwska w Polsce, to także szeroka gama produktów myśliwskich, wśród których znajduje się także wersja plastrowana, kabanos myśliwski oraz kiełbasa z grzybami, z mięsem jeleniem i wyjątkowa kiełbasa myśliwska dedykowana na deskę wędlin.
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.