Komunikaty PR

Nutricia od 75 lat tworzy wartościową żywność

2021-09-28  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Zakład Produkcyjny Nutricia w Opolu to nowoczesna i największa fabryka grupy spółek DANONE w Europie. Korzystając z 75 lat doświadczeń, firma wytwarza wartościową żywność, która trafia do najbardziej wymagających konsumentów – niemowląt i małych dzieci na całym świecie. Nutricia wspiera rozwój regionu oraz polskiej gospodarki, współpracując z polskimi dostawcami mleka, warzyw i owoców oraz konsekwentnie wzmacnia eksport, który obecnie obejmuje aż 120 krajów na 5 kontynentach.     

Korzenie Nutricia w Opolu sięgają lat 40. XX wieku, kiedy to fabryka specjalizowała się w produkcji kawy zbożowej. Z czasem zakłady silnie się rozwinęły, zmieniając jednocześnie profil swojej działalności, aby w 1962 roku rozpocząć produkcję odżywek dla dzieci, a w 2007 roku dołączyć do grupy spółek DANONE. Dziś Nutricia to lider rynku żywności specjalistycznej w Polsce, który oferuje produkty marek Bebiko 2, Bebilon 2 i BoboVita, od lat cieszące się zaufaniem rodziców. W opolskim zakładzie powstają mleka modyfikowane oraz żywność wspierająca rozszerzanie diety najmłodszych – kaszki, posiłki, przeciery i musy owocowe. To różnorodne propozycje dopasowane do wymagań żywieniowych najmłodszych konsumentów na różnych etapach rozwoju, a ich jakość i bezpieczeństwo potwierdzają setki regularnie wykonywanych testów. Produkty, które na co dzień tworzy zespół ponad 700 najlepszych pracowników, trafiają do przeszło 120 krajów na 5 kontynentach.  

Nowoczesne rozwiązania produkcyjne

Dzięki testowaniu i wdrażaniu najnowszych technologii firma stała się pionierem w zakresie wykorzystania rozwiązań cyfrowych w procesach produkcyjnych. Obecnie fabryka jest jedną z najbardziej zrobotyzowanych w grupie spółek DANONE na świecie. „Nieustannie rozwijamy nasz park maszynowy i procesy technologiczne, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania techniczne, zwiększając jednocześnie cyfryzację zakładu. Pozwala to zadbać o komfort pracy naszych pracowników, zapewnić wysoką jakość produktów i efektywność wielu skomplikowanych procesów operacyjnych, które realizujemy każdego dnia” – mówi Andrzej Drosik, Dyrektor Przemysłowy Nutricia w regionie Europy Centralnej.

Dobry sąsiad od lat

Nutricia Zakłady Produkcyjne w Opolu to nowoczesne rozwiązania przemysłowe, a także wsparcie dla lokalnego rozwoju. „Jesteśmy dumni, mogąc odpowiadać na kluczowe potrzeby regionu i jego mieszkańców. Naszą działalność zauważają i doceniają inni, czego dowodem są liczne nagrody, jakimi zostaliśmy wyróżnieni. Wielokrotnie zdobywaliśmy tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki, byliśmy także laureatem Opolskiej Marki w kategorii Duże Przedsiębiorstwo oraz Opolskiej Nagrody Jakości. Wszystkie te wyróżnienia to dla nas ogromny powód do dumy, ale też wielka motywacja do dalszych działań” – mówi Katarzyna Rudzińska, Dyrektor ds. Personalnych w Nutricia Zakłady Produkcyjne.

Aby wspierać lokalną społeczność, firma realizuje programy inicjowane przez swoich pracowników. Jednym z nich jest powstała w 2007 roku autorska akcja Supporting Life, która niesie pomoc podopiecznym Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim. W ramach programu wspierane są również inne lokalne ośrodki, takie jak Hospicjum dla Dzieci w Opolu oraz Dom Matki i Dziecka w Grudzicach.

Spółka stworzyła także program wolontariatu pracowniczego. Obejmuje on inicjatywy skupiające się wokół promowania zdrowego stylu życia, bezpieczeństwa i działania na rzecz środowiska. Wyjątkowość tego programu polega na tym, że to sami pracownicy dostrzegając potrzeby swojego otoczenia, opracowują i realizują liczne inicjatywy, w tym warsztaty edukacyjne, zawody dla dzieci czy projekty mające na celu aktywizację lokalnej społeczności. „Chcemy być dobrym sąsiadem dla opolan, dlatego swoimi działaniami wspieramy wartościowe idee i konsekwentnie wprowadzamy pozytywne zmiany w najbliższym otoczeniu. Stąd między innymi współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu popularyzowania wśród najmłodszych idei honorowego krwiodawstwa czy edukowanie z zakresu pierwszej pomocy” – dodaje Katarzyna Rudzińska.

Dla zdrowia ludzi i równowagi planety

Wybory żywieniowe mają fundamentalny wpływ na zdrowie. Właśnie dlatego w trosce o prawidłowy rozwój najmłodszych Nutricia dba, aby wszystkie produkty spełniały restrykcyjne standardy jakości i bezpieczeństwa, a wykorzystywane surowce pochodziły wyłącznie od sprawdzonych dostawców. „Mleko oraz większość warzyw, które są wykorzystywane w naszej fabryce, pochodzą od polskich rolników i hodowców, a z większością z nich współpracujemy od 20 lat. Taka wieloletnia partnerska relacja to podstawa wzajemnego rozwoju, gwarantująca najwyższą jakość naszych produktów” – komentuje Andrzej Drosik.

Nutricia od lat konsekwentnie działa również na rzecz zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze. To właśnie z myślą o najmłodszych konsumentach powstał zainicjowany przez Fundację Nutricia program 1000 pierwszych dni dla zdrowia. Jego celem jest edukacja na temat roli żywienia na wczesnych etapach życia człowieka oraz budowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Jako część grupy spółek DANONE firma realizuje strategię One Planet.One Health, co przekłada się na oferowanie wartościowej żywności, która powstaje przy jednoczesnym poszanowaniu zasobów naturalnych. „Składniki, które wykorzystujemy do produkcji żywności, pozyskujemy w sposób zrównoważony, a jednocześnie nieustannie doskonalimy nasze opakowania, by minimalizować ich wpływ na środowisko. W samym zaś zakładzie wdrożyliśmy zieloną politykę, co przełożyło się na znaczącą redukcję zużycia wody i energii oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla” – dodaje Andrzej Drosik, Dyrektor Przemysłowy Nutricia Zakłady Produkcyjne w regionie Europy Środkowej.

Opole świętuje 75-lecie

Z okazji jubileuszu Zakładu Produkcyjnego Nutricia w czwartek 23 września 2021 r. w Filharmonii Opolskiej odbyła się uroczysta gala. Wśród zaproszonych znalazł się Sławomir Kłosowski – Wojewoda Opolski, Andrzej Buła – Marszałek Województwa Opolskiego, Arkadiusz Wiśniewski – Prezydent miasta Opole, oraz Andrzej Czaja – Biskup Opolski, przedsiębiorcy, przedstawiciele opolskiego biznesu oraz szczególni goście – czyli pracownicy firmy. Podczas uroczystości podsumowano dotychczasowe osiągnięcia zakładów, skupiono się również na przedstawieniu historii firmy. Wydarzeniu towarzyszyło wręczenie nagród za szczególne osiągnięcia pracowników, a zwieńczeniem wieczoru był występ muzyków Grupy Mocarta.

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając nową stronę internetową www.danone.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty Biuro prasowe
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz
Przemysł spożywczy DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
2024-04-23 | 14:05

DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych

DANONE zobowiązał się globalnie do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku. Określone przez organizację cele zostały pozytywnie zweryfikowane zgodnie z metodyką SBTI. W ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.