Komunikaty PR

Trendy Al Dente - za co kochamy makaron?

2021-10-25  |  14:20
Biuro prasowe

Carbonara i spaghetti bolognese - te dwa dania kuchni włoskiej najczęściej wybieramy w dostawie. Czy przywiązanie do klasycznych smaków to coś, co łączy nas z Włochami? Czy pandemia sprawiła, że pokochaliśmy makaron jeszcze bardziej? Na podstawie analizy danych z platformy Uber Eats prezentujemy makaronowe trendy w Polsce i na świecie. 

Uwielbiamy makaron bez względu na szerokość geograficzną. Dowodem niech będą dane International Pasta Organization - tylko w 2019 roku na świecie wyprodukowano prawie 16 milionów ton makaronu. Szanujemy też przywiązanie Włochów do tradycji, bowiem co czwarte danie z makaronem jest przygotowane według oryginalnego włoskiego przepisu.* 25 października obchodzimy Światowy Dzień Makaronu. To dobra okazja, aby przeanalizować nasze preferencje na podstawie zamówień złożonych w aplikacji Uber Eats. 

Europa kocha makaron 

O tym, jak ważne są sycące i smaczne posiłki, które w dodatku potrafią poprawić nastrój, przekonaliśmy się w pandemii. Makaron jest bogaty w tryptofan - aminokwas odpowiedzialny za nasz dobry humor. Liczba zamówień włoskiego przysmaku, która w 2020 roku wzrosła na platformie Uber Eats dwukrotnie w porównaniu do 2019 świadczy o tym, że wszyscy przekonaliśmy się o wyjątkowych właściwościach pasty.  Podobnego zdania jest reszta Europy. U naszych zachodnich sąsiadów również wzrosła liczba zamówień na dania z makaronem. Liderami są Brytyjczycy i Francuzi. Włosi natomiast zajmują dopiero 20 pozycję w rankingu.  Co ciekawe, według danych Uber Eats liczba zamówień dań z makaronem jest zależna także od pory roku. Pasta najlepiej smakuje nam podczas mroźnych, zimowych miesięcy oraz na wiosnę, szczególnie w kwietniu.

Sos boloński vs. Carbonara

Włochy słyną z ogromnego wyboru sosów do makaronu. Począwszy od prostego Cacio e Pepe, czyli pasty z serem Pecorino i pieprzem po bogaty w smaku, mięsny sos al ragu, każdy znajdzie coś dla siebie. Polacy natomiast, co pokazuje liczba zamówień, stawiają na klasykę. I tak, na platformie Uber Eats najczęściej składamy zamówienia na carbonarę z chrupiącym boczkiem i kremowym, jajecznym sosem oraz spaghetti bolognese. Lubimy też dodatki w postaci kurczaka, najlepiej w towarzystwie suszonych pomidorów, brokułów lub grzybów. Nie zapominamy też o innym wyjątkowym daniu, czyli lasagni, która znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych potraw zamawianych przez Uber Eats. 

Kokardki i muszle na specjalne okazje

Ditalini, agnolotti, conchiglie - te rodzaje makaronu jeszcze nie spotkały się z uznaniem nad Wisłą. Trochę lepiej jest z bardziej swojsko brzmiącymi kokardkami czy muszlami. Na co dzień jednak, Polacy najczęściej wybierają długie nitki spaghetti oraz jajeczny tagliatelle. Możemy więc uznać, że w kwestii tradycyjnego podejścia do makaronu, jesteśmy podobni do Włochów. My trzymamy się znanych kształtów, a Włosi tradycyjnych przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie. 

* International Pasta Organization

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty Biuro prasowe
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz
Przemysł spożywczy DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
2024-04-23 | 14:05

DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych

DANONE zobowiązał się globalnie do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku. Określone przez organizację cele zostały pozytywnie zweryfikowane zgodnie z metodyką SBTI. W ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.