Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport
Założycielem Northland jest Gerwalt Pichler – pasjonat ekstremalnego alpinizmu oraz zdobywca najdzikszych oraz najtrudniejszych szczytów. W wieku 40 lat porzucił on ówczesne życie zawodowe i w pełni poświęcił się swojemu hobby. Zaczął samodzielnie organizować górskie wyprawy, co uczyniło go pionierem w tej dziedzinie. Wówczas nikt nie podejmował się tego typu przedsięwzięć, a co za tym idzie – nikt tak naprawdę nie wiedział, jak wymagająca jest tego typu wyprawa i co jest do niej potrzebne. Niezadowolony z posiadanego sprzętu Pichler postanowił sam go zaprojektować. Podczas wspinaczki na najzimniejszą górę świata – Mt. McKinley (obecnie Denali) podjął decyzję o stworzeniu własnej marki. Sprzęt dla prawdziwych alpinistów, zapewniający im bezpieczeństwo oraz komfort nawet w najtrudniejszych warunków – takie było założenie Gerwalta Pichlera, a jednocześnie idea, w myśl której powstała marka Northland.
Inspiracją dla nazwy brandu była Nowa Zelandia i najbardziej wysunięty na północ kraju region. Northland, bo dokładnie tak nazywa się to miejsce, jest istnym rajem dla miłośników sportów outdoorowych, m.in. wspinaczek, pieszych wędrówek, żeglarstwa, narciarstwa czy jazdy na rowerze. Gerwalt Pichler często odwiedzał Nową Zelandię jako nastolatek, a wyrazem jego zamiłowania do tego kraju miał być stworzony przez niego brand.
Dziś, mająca niemal 50 lat marka Northland, jest połączeniem outdoorowych technologii z najnowszymi trendami ze świata mody. Oferuje nie tylko wysoce funkcjonalną odzież, obuwie i sprzęt, ale także dba o to, by wyglądały one stylowo, zgodnie z oczekiwaniami odbiorców. Według tej strategii powstają kolekcje sportowe Northland, na które składają się m.in. się lekkie i wytrzymałe namioty, ciepłe i również niewiele ważące śpiwory, zaawansowana technologicznie odzież oraz wodoodporne buty gwarantujące wysoką przyczepność.
Produkty Northland są aktualnie dostępne w 43 państwach, a od tego roku jednym z niech jest także Polska. Rzeczy austriackiej marki można kupić stacjonarnie oraz online w sieci sklepów sportowych GO Sport.
Biznes jednoczy siły w charytatywnym wyścigu ALL4Kids Charity Race
Hubert Hurkacz nowym ambasadorem oraz inwestorem Waterdrop
Co drugi rowerzysta boi się jazdy po ulicy – badanie rankomat.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.
Edukacja
Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.
Transport
Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.