Komunikaty PR

Według naukowców spożywamy do 100 tys. mikrocząsteczek plastiku rocznie

2023-05-10  |  13:42
Biuro prasowe

Mikroplastik coraz częściej przenika do ludzkiego organizmu. Dodatkowo w plastikowych butelkach - uwalnia się on pod wpływem ciepła. W ciągu tygodnia jedna osoba spożywa około pięciu gramów tworzyw sztucznych. Austriacka marka Waterdrop przedstawia edycję butelek termicznych wykonanych z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Dlatego pozwalają one uniknąć uwalniania plastiku wraz z wyższą temperaturą. Uniwersalna butelka termiczna utrzymuje zimno napojów przez 24 godziny, oraz ciepło przez 12. To rozwiązanie dla osób chcących żyć zdrowo i ekologicznie.

Badania naukowe dowodzą, że mikroplastik może przenikać do naszego organizmu poprzez pożywienie, a dodatkowo uwalniać się pod wpływem ciepła. Mikroskopijne cząstki plastiku są coraz powszechniejsze w środowisku, a ich obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Naukowcy z Amsterdamu przebadali próbki krwi od dorosłych osób, a w 80 proc. z nich potwierdzono obecność mikroplastiku. Odkrycie to dowodzi, że jest on w stanie przemieszczać się po ciele człowieka, a następnie osadzać w jego narządach. Według badań opublikowanych w publikacji naukowej Environmental Science & Technology nawet jeśli spożywamy tylko niewielkie ilości zanieczyszczonej żywności, to wraz z nią możemy spożywać do 100 000 mikrocząsteczek plastiku rocznie.  

Butelki termiczne ze stali nierdzewnej alternatywą dla plastikowych butelek

Naukowcy z National Institute of Standards and Technology w USA przeanalizowali kilka powszechnie stosowanych produktów konsumenckich. Odkryli, że gdy produkty z tworzyw sztucznych są wystawione na działanie gorącej wody, uwalniają wtedy biliony nanocząsteczek plastiku na litr wody. Mikroplastik może uwalniać się z butelek PET pod wpływem ciepła, jakie powstaje podczas przechowywania napojów w samochodzie lub podczas podgrzewania w kuchni mikrofalówką. Z powodu wzrastającej świadomości dotyczącej wpływu plastiku na zdrowie, wiele osób decyduje się na picie wody bez używania plastikowych butelek.

W tym celu marka Waterdrop oferuje innowacyjne, uniwersalne butelki termiczne, które dzięki podwójnym ściankom z wysokiej jakości nierdzewnej stali utrzymują zimno napojów przez 24 godziny. Ich kształt oraz stylowy design powodują, że są one idealnym wyborem dla osób, które cenią sobie zdrowie oraz ekologię. Butelki termiczne dostępne są w kolorze czarnym oraz srebrnym, są one łatwe w czyszczeniu i nie zatrzymują zapachów, co pozwala na wielokrotne korzystanie z nich bez obaw o jakość napoju. Marka posiada również w swojej ofercie butelki wykonane z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA - polimeru, który ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. 

Świat bez nadmiaru plastiku i cukru jest możliwy

Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest wybitny tenisista Novak Djoković, wierzy w idee zrównoważonego rozwoju. Nadmiar plastiku i nadużywanie cukru to ogromne globalne problemy. Firma rozpoczęła kampanię wzywającą do wyeliminowania korzystania ze słodzonych napojów w jednorazowych plastikowych opakowaniach. Waterdrop produkuje napoje bez cukru. Marka podjęła współpracę z organizacją Plastic Bank, której płaci za jedną zebraną plastikową butelkę, za każdy sprzedany 12 - pak kapsułek. Waterdrop stale się rozwija, oferując swoim klientom produkty jeszcze bardziej dostosowane do ich potrzeb. Firma chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów, dzięki innowacyjnym rozpuszczalnym Mikrodrinkom, promowaniu odpowiedniego nawadniania się, przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o środowisko. 

 


Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia — wodą.

 

https://waterdrop.pl/

https://www.facebook.com/waterdroppolska/

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Surowce Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko Biuro prasowe
2024-02-14 | 01:00

Gotowanie na gazie – ani zdrowe, ani eko

Posiadanie w domu kuchenki gazowej może mieć negatywny wpływ zarówno na zdrowie, jak i na samopoczucie – tak wynika z badań przeprowadzanych przez ośrodki naukowe na całym
Surowce Jak impregnować kamień naturalny?
2024-01-03 | 14:00

Jak impregnować kamień naturalny?

Kamień naturalny jest szeroko stosowanym materiałem w budownictwie i dekoracji, który dodaje wnętrzom, bądź elewacji elegancji i trwałości. Jednak, aby utrzymać kamień w
Surowce BRAK ZDJĘCIA
2023-12-05 | 12:02

BRUTALNA PRAWDA O KOSZTACH OGRZEWANIA DOMU – JAK PRZETRWAĆ ZIMĘ?

W ostatnim czasie bardzo dużo słyszymy o wzroście cen energii czy paliw, co rodzi poważne obawy dotyczące kosztów ogrzewania budynków. Eksperci* szacują, że w kolejnym roku ceny mogą być nawet o 70% wyższe, o ile nowy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.