Dachser dostarcza szkło do nowych tarcz Big Bena
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Blisko 1300 paneli z dmuchanego szkła, które posłużą do odnowienia tarcz londyńskiego Big Bena, przewozi z niemieckiej huty szkła Lamberts w Górnym Palatynacie międzynarodowa firma logistyczna Dachser. Renowacja najsłynniejszego londyńskiego zegara ma zakończyć się w drugiej połowie 2021 roku.
Od momentu, gdy dzwon w wieży zegarowej Elizabeth Tower można było usłyszeć po raz ostatni, minęło już ponad dwa i pół roku. Przez cały ten czas trwają intensywne prace mające przywrócić symbolowi Londynu pełny blask. Jednym z elementów wymagających wymiany okazały się być cztery niezwykle efektowne, siedmiometrowe tarcze zegara. Każda z nich składa się z ponad 300 szklanych tafli, połączonych ze sobą pozłacaną ramą. Nowe szkło dla Big Bena zostało wyprodukowane ręcznie w bawarskiej Glashütte Lamberts. Dalsza obróbka, czyli precyzyjne przycięcie poszczególnych kawałków tak, by idealnie pasowały do tarcz w zegarowej wieży, będzie przeprowadzana przez brytyjską firmę w Londynie.
„Jest to jeden z najbardziej znanych zabytków na świecie. To niezwykle poruszające, kiedy pomyślimy, że to właśnie my wytwarzamy do niego szkło. Jesteśmy z tego dumni”, mówi Robert Christ, dyrektor marketingu w Glashütte Lamberts.
Przewiezienie tak kruchego i delikatnego towaru jak szklane tafle jest dużym wyzwaniem logistycznym, wymaga bowiem ogromnej precyzji i wiedzy, by wszystko poszło zgodnie z planem i towar dotarł do miejsca przeznaczenia bez żadnych uszkodzeń. Do tego zadania wybrano Dachser, międzynarodowego operatora logistycznego, specjalizującego się w transporcie drobnicowym. Firma ma już doświadczenie przy podobnych przedsięwzięciach – między innymi kilka lat temu dostarczała szkło z Glashütte Lamberts do Pałacu Buckingham.
„Jesteśmy partnerem huty szkła Lamberts od 2009 roku i obsługujemy ich też w innych europejskich krajach” - mówi Angela Puchtler z centrum logistycznego Dachser w Hof. „Dzięki ścisłej współpracy z naszymi klientami możemy tworzyć rozwiązania transportowe dopasowane do bardzo konkretnych wymagań, tak jak w tym przypadku”, dodaje. „Jesteśmy dumni z tego, że od strony logistycznej przyczyniamy się do przywrócenia świetności Elizabeth Tower”.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.