Komunikaty PR

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

2024-04-24  |  13:12
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech milionów litrów oleju napędowego HVO100. Stanowi to znaczący krok na drodze do uzyskania czystszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod doręczania przesyłek, zapewniając redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 12 kiloton rocznie. Odpowiada to około 5000 samochodów napędzanych benzyną przez okres dwunastu miesięcy.* Inicjatywa ta pomaga PostNL i Spring wnieść znaczący wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla w branży transportowej.

PostNL i jej międzynarodowa spółka zależna już teraz traktują priorytetowo chodzenie pieszo, jazdę na rowerze i korzystanie z pojazdów elektrycznych w celu dostarczenia listów i przesyłek w Holandii. Ponadto firmy te wykorzystują odnawialne paliwo HVO100 w transporcie na dużą skalę, gdzie nie stosuje się jeszcze samochodów elektrycznych. HVO100 znacznie zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak dwutlenek węgla (CO2), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe, emitując do 90% mniej CO2 niż zwykły olej napędowy.

Unikalny i znaczący krok naprzód

W przypadku międzynarodowego długodystansowego transportu drogowego zrównoważony rozwój staje się jeszcze większym wyzwaniem. Zasięg i infrastruktura dla elektrycznych ciężarówek są wciąż słabo rozwinięte, a dostępność HVO100 poza Holandią jest bardzo ograniczona. Istnieje jednak rozwiązanie: HVO100 można zintegrować z istniejącą europejską siecią diesla. PostNL i Spring, we współpracy z partnerami, znalazły sposób na wykorzystanie HVO100 w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie. Oznacza to wyjątkowy i znaczący postęp w sektorze logistycznym.

HVO100 w europejskim transporcie

Tijs Reumerman, dyrektor zarządzający ds. rozwiązań transgranicznych, PostNL: "Szukaliśmy innowacyjnego rozwiązania do wykorzystania HVO100 i znaleźliśmy je poprzez ustanowienie nowego standardu, mając nadzieję, że będzie to inicjatywa, która zainspiruje innych. W przyszłości będziemy kupować tyle biopaliw, ile potrzebujemy do pokrycia całego naszego międzynarodowego transportu drogowego w Europie, a od dziś będą one dodawane do europejskiej sieci diesla. Rozwiązanie to redukuje emisję spalin w takim samym stopniu, jak gdyby nasze ciężarówki mogły jeździć bezpośrednio na HVO100. To ważny krok, z którego jestem niezmiernie dumny. Ściśle współpracując z naszymi klientami, partnerami ostatniej mili i całym sektorem logistycznym, chcemy pomóc uczynić cały europejski transport drogowy bardziej zrównoważonym – a ta inicjatywa pozwala nam dawać właściwy przykład. Wszyscy nasi klienci bezpośrednio korzystają ze zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, bez ponoszenia dodatkowych kosztów".

Zerowy wpływ na środowisko już dekadę wcześniej

Jako lider rynku z rozległą siecią w całej Europie, PostNL ma świadomość odpowiedzialności za przyczynianie się do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Firma codziennie pracuje nad poprawą swojego wpływu w całym łańcuchu dostaw, między innymi poprzez przejście na bezemisyjną logistykę i współpracę z rynkiem w zakresie rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym. PostNL udoskonaliła swoją strategię klimatyczną i przedstawiła bardziej ambitne cele w zakresie emisji dwutlenku węgla w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Celem przedsiębiorstwa jest osiągnięcie praktycznie zerowego negatywnego wpływu na klimat i środowisko do 2040 r., czyli o dekadę wcześniej, niż zakładają porozumienia klimatyczne. Dzięki rozszerzeniu zrównoważonego wykorzystania paliwa, firma podjęła kolejny znaczący krok na drodze do realizacji tego planu.

* Źródło: holenderskie statystyki drogowe z 2022 r. z cbs.nl pomnożone przez wskaźniki emisji z CE Delft.

Więcej o inicjatywie: https://www.youtube.com/watch?v=IrcUb5yZjQw

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.