Komunikaty PR

Gdańsk nie musi być drogi. Oto pomysły na oszczędny wypad nad morze

2022-08-16  |  11:30
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/9bf27abdaa48cead444fb750b111e99320220816084238/692f0db8a8d8ca3ed6a1503ff295377820220816084255/549ade

Morze Bałtyckie od zawsze było jednym z głównych kierunków turystycznych w sezonie urlopowym. Ogromne zainteresowanie Pomorzem sprawiło, że większość popularnych hoteli wymagała dokonania rezerwacji z dużym wyprzedzeniem. Ponadto, turyści musieli liczyć się z wysoką ceną noclegu i wszystkimi dodatkowymi wydatkami, które podnosiły ostateczny koszt pobytu. Od niedawna w Trójmieście pojawiają się nowe, bardziej ekonomiczne alternatywy dla tej sytuacji i nie mówimy tu wcale o kempingach i polach namiotowych.

 

Nie ulega wątpliwości, że najpopularniejszym miastem, pełnym zabytków, malowniczych uliczek i ciągle poszerzającej się bazy rekreacyjnej, jest Gdańsk. Miasto co roku przeżywa prawdziwy boom turystyczny, regularnie przyciągając rzesze miłośników nadmorskiego wypoczynku, nie tylko z Polski, ale i z całego świata. To ogromne zainteresowanie przekłada się niestety na wysokie ceny w hotelach, jeszcze do niedawna zmuszało część turystów do poszukiwań tańszej lokalizacji.

Gdańsk jako popularna destynacja turystyczna, oprócz wielu uroków i zalet, posiada także bardzo rozbudowaną infrastrukturę hotelową – mówi Michał Brandt, Starszy Specjalista ds. Promocji i Marketingu Biznesowego z Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Oczywiście, ceny w 4 czy 5 gwiazdkowych hotelach mogą wydawać się wysokie, ale nie jesteśmy na nie skazani. Obiekty o standardzie 3, a nawet 2 gwiazdek oferują naprawdę dobry stosunek jakości do ceny, co oznacza, że każdy znajdzie w Gdańsku coś na swoją kieszeń. Aktualnie w Gdańsku jest 59 hoteli oferujących 10954 miejsca, a wśród nich dominują obiekty 3 i 4 gwiazdkowe. Ze względu na 2 trudne lata, spadł odsetek gości nocujących w hotelach z 49% w 2019 roku do 26% w 2020 roku i 29% w 2021 roku. Dane z roku 2021 pozwalają jednak spojrzeć na ruch turystyczny z optymizmem. Tym bardziej, że w lipcu tego roku był to poziom 87% obłożenia.

Naturalnie ceny w hotelach, podobnie jak ceny praktycznie wszystkich usług i produktów, wyraźnie wzrosły. Z danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej wynika, że są to wzrosty na poziomie średnio ok. 12-13%, czyli choć zauważalne, to nie aż tak dotkliwe. Ponadto, według danych GOT, ceny biletów do muzeów czy innych atrakcji nie wzrosły znacząco. Wciąż magnesem pozostają duże wydarzenia kulturalne z największym z nich – Jarmarkiem św. Dominika na czele. Dodatkowo, ogromnym atutem jest nadmorskie położenie Gdańska. Pamiętajmy przecież, że jedna z głównych atrakcji – plażowanie i morskie kąpiele - nic nas nie kosztuje.

Nie tylko hotele

 

Dynamiczny rozwój Gdańska w ostatnich latach zapewnił też bardzo wysoką różnorodność bazy noclegowej dla zróżnicowanych grup turystów. Olbrzymią popularnością cieszą się apartamenty w ścisłym centrum Gdańska, wśród których niepodzielnie króluje Wyspa Spichrzów, nieformalnie nazywana turystycznym sercem miasta. Niewątpliwym walorem jest widok na pełną życia Motławę, Długie Pobrzeże i zabytkowy Żuraw. Równocześnie w dobrze skomunikowanych z centrum dzielnicach powstał szereg apartamentów zapewniających wysoki komfort, równocześnie zachowując przystępne ceny. Wobec tego Gdańsk stał się atrakcyjny również dla turystów, którzy chcą oszczędnie gospodarować swoim budżetem.

 

Nasze aparthotele w Gdańsku są odpowiedzią na potrzeby rodzin z dziećmi czy podróżujących w grupie – mówi Justyna Rachuba, managerka aparthoteli INA Management. Goście doceniają komfortowe powierzchnie apartamentów (od 30 do 110 m2) oraz ich aranżację i kompleksowe wyposażenie. Atutem każdego apartamentu jest w pełni wyposażony aneks kuchenny – szczególnie doceniany przez rodziny z dziećmi dzięki możliwości przygotowania posiłku w zaciszu apartamentu. Wydzielona przestrzeń dzienna oraz przestronne sypialnie pozwalają gościom na komfortowy wypoczynek. Apartamenty są ustandaryzowane pod względem powierzchni oraz wyposażenia.  Każdy apartament jest wyposażony w wysokiej jakości pościel, ręczniki hotelowe oraz pakiety powitalne, zależy nam na wysokim, powtarzalnym standardzie usług świadczonych Gościom. W jednym z naszych obiektów w Gdańsku – Symphony Baltica Towers oddajemy do dyspozycji Gości 100 apartamentów, przeznaczonych łącznie dla niemal 500 osób – dodaje.

 

Dzięki skupieniu apartamentów w jednej lokalizacji goście mogą liczyć na szereg udogodnień m.in. profesjonalną recepcję, która jest dostępna dla gości każdego dnia. Istotną zaletą jest również lokalizacja - Symphony Baltica Towers znajduje się zaledwie 800 metrów od plaży. Ponadto, niespełna 100 metrów od obiektu znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe - w 10 minut znajdziemy się w samym centrum Gdańska. W samym kompleksie do dyspozycji gości jest kort tenisowy, strefa fitness, sauna, strefa relaksu czy tarasy widokowe.

 

Hotel inny niż wszystkie

 

Kolejną alternatywą dla największych sieci hotelowych jest Collegia, zlokalizowana przy ulicy Sobieskiego 13, która w sezonie turystycznym zapewnia 450 pokoi mogących pomieścić aż 828 gości, co czyni ją największym tego typu obiektem w Gdańsku. To nowoczesny obiekt oferujący komfortowo i nowocześnie zaprojektowane pokoje hotelowe oraz atrakcyjnie zagospodarowane części wspólne. Oprócz tego, zarówno goście indywidualni, jak i zorganizowane grupy, mogą liczyć na szereg dodatkowych udogodnień, których próżno szukać w tradycyjnych obiektach hotelowych - stąd też wysokie oceny Collegii na najpopularniejszych światowych portalach rezerwacyjnych.

 

Goście mają do dyspozycji komfortowo wyposażone pokoje, o znacznie większych powierzchniach niż standardowe jednostki hotelowe, co ma duże znaczenie dla rodzin z dziećmi i osób oczekujących komfortowych warunków przy przystępnej cenie.  – mówi Karol Wojtas, członek zarządu spółki Silver Rock, będącej właścicielem Collegii. Każdy z nich ma nowocześnie zaprojektowaną łazienkę, a dodatkowo w obiekcie dostępny jest wysokiej jakości sprzęt do ćwiczeń w fitnessroomie, 8 playroomów ze stołami do piłkarzyków i ping ponga, konsolami PlayStation i strefą relaksu. Ponadto w obiekcie znajdują się miejsca na rowery oraz miejsca parkingowe w podziemiu. Za niewielką opłatą można zrobić pranie, po czym wysuszyć je w automatycznej suszarce. Na miejscu dostępny jest też sklep z bogatą ofertą świeżych produktów..

 

Collegia położona jest bezpośrednio przy lesie oraz w niewielkiej odległości od licznych obiektów sportowych. Doświadczenia pokazują, że z uwagi na dogodne położenie hotel odwiedzają sportowcy przygotowujący się do zawodów, jak również zorganizowane grupy związane z szeroko pojętym sportem i wypoczynkiem. Co ważne, do oferty gastronomicznej obiektu włączona została również możliwość opracowania zbilansowanych diet, zgodnych ze specyficznymi wymaganiami profesjonalnych sportowców.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z
Turystyka Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści
2024-04-18 | 14:45

Majówka w Warszawie? TOP5 miejsc, które muszą odwiedzić mieszkańcy i turyści

Zbliża się majówka, która w 2024 roku będzie wyjątkowa. Nie dość, że dla wielu potrwa ona aż dziewięć dni, to jest szansą na wypróbowanie najlepszych atrakcji w
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.