Komunikaty PR

Hotelarstwo przyszłości – zrównoważone działania w turystyce

2021-09-23  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kamińska
Proste Kreuje

Ul. Gagarina 14/19
54-620 Wrocław
ola|prostekreuje.pl| |ola|prostekreuje.pl
503351119
prostekreuje.pl/

Hotelarstwo przyszłości – zrównoważone działania w turystyce

Początek nowej dekady wymusił na branży turystycznej zmiany w wielu obszarach. Bezpieczeństwo sanitarne, czystość, dbałość o środowisko naturalne, synergia z naturą, czy nowe metody płatności za podróże to tylko niektóre z obecnych i wschodzących trendów w turystyce. Jak będzie wyglądało hotelarstwo przyszłości?

Branża turystyczna jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały podczas pierwszego roku pandemii, zaraz obok branży taksówkarskiej oraz kulturalnej. Zdarza się, że pojawiający się problem, który zmusza do kwestionowania status quo, powoduje opracowanie kreatywnych rozwiązań. Tak było i tym razem. To obligatoryjne wyjście ze strefy komfortu przyspieszyło implementację wielu trendów w turystyce, które wschodziły wraz z początkiem nowej dekady oraz zapoczątkowało całkiem nowe, których w 2019 roku mogliśmy się nawet nie spodziewać. Przedstawiamy te najsilniejsze.

Wakacje w modelu subskrypcyjnym

Masz już kartę członkowską w drogerii i na siłownię? Pora na wykupienie subskrypcji… w hotelu. Luksusowa, amerykańska sieć hoteli Inspirato całkowicie zmieniła model płatności za pobyt. Żeby móc zarezerwować miejsce w jednym z obiektów, należy być członkiem klubu, co wiąże się z miesięczną opłatą w wysokości 2500$. Cena może zwalić z nóg, jednak subskrybenci przystają na tę ofertę i w ramach umowy korzystają z usług ekskluzywnych hoteli sieci bez limitu. Warto dodać, że nikt spoza klubu nie ma możliwości rezerwacji, co tworzy efekt niedostępności, a to z kolei nową jakość luksusu.

Patrząc bardziej realnie i przystępnie to główną grupą docelową modelu subskrypcyjnego są cyfrowi nomadzi. Wraz z pandemią upowszechnił się model pracy zdalnej, który ugruntował się już na dobre. Według Deloitte aż dwóch na trzech pracowników przewiduje, że nawet po pandemii będzie pracować zdalnie. Tworzy to ogromny potencjał na tworzenie swojego biura w dowolnym miejscu na świecie z dostępem do Internetu. Ten pomysł mogą podchwycić hotele w egzotycznych miejscach, które obecnie odnotowują spadki w związku z przeniesieniem zainteresowania turystów na podróżowanie po rodzimych krajach. Natomiast cyfrowi nomadzi mogą mieszkać tam, gdzie pozwala im na to WiFi.

Cudze chwalicie, swoje doceniacie

Ogromnym plusem przymusowego ograniczenia wyjazdów zagranicznych jest rozkwit narodowej turystyki. Statystyki airbnb wskazują na większe niż dotychczas zainteresowanie destynacjami położonymi w odległości do 350 km od miejsca zamieszkania. Popyt na podróże krajowe dodatkowo zwiększyło pojawienie się Bonu Turystycznego. Co ciekawe, nie tylko Polska jest krajem, który zdecydował się na takie rozwiązanie. Również m.in. Włochy podjęły podobne kroki, zachęcając rodaków do odwiedzenia słonecznej Sycylii.

Polityka obowiązująca w ubiegłym roku pokazała nam, że nie trzeba szukać piękna po drugiej stronie globu, żeby je znaleźć. - Zostaliśmy poniekąd przymuszeni do spędzenia urlopu na terenie kraju, ale okazuje się, że to polubiliśmy. Odkryliśmy na nowo to, co wydawało się nieatrakcyjne, bo polskie. Lokalne podróże dostarczają całkiem nowych wrażeń z pobytu. To z kolei tworzy odmienną definicję odpoczynku i luksusu, jaką jest poczucie niezależności, bezpieczeństwo, a przede wszystkim spokój – komentuje Rafał Nowakowski, specjalista od nieruchomości z wieloletnim doświadczeniem w sektorze turystycznym oraz prezes spółki Cubeeco - twórcy konceptu i operatora Balance Park.

Zielone destynacje

Za dbałością o środowisko przyrodnicze idzie także ogromna potrzeba obcowania z naturą, której utraty coraz bardziej się boimy. Ponadto, przeniesienie wielu sfer życia do cyfrowej rzeczywistości wywołało tęsknotę za namacalnym, fizycznym światem. Zwiększona liczba bodźców stresowych związania z cyfryzacją życia sprawia, że to właśnie obecność natury przynosi ukojenie. Stąd rosnące zainteresowanie odpoczynkiem w miejscach cichych, odosobnionych i atrakcyjnych przyrodniczo, przy jednoczesnym odłożeniu na bok city breaków. Swój renesans przechodzą zatem kempingi, również te skierowane do bardziej wymagających klientów tzw. glampingi, oraz podróże kamperem.

Nie bez znaczenia pozostaje zwrot w kierunku zrównoważonego hotelarstwa, których celem jest minimalna eksploatacja surowców oraz ingerencja w środowisko przyrodnicze w miejscu, gdzie leży obiekt. Przykładem takiego budynku jest Casa na Terra (port. Dom na Lądzie), niewielki dom gościnny, który wkopano w ziemię, aby wtopił się w krajobraz. Obiekt zlokalizowany jest w portugalskiej dzielnicy Monsaraz, w pobliżu jeziora Alqueva, gdzie budowa jest zabroniona. To nie tylko ukłon w stronę przyrody, ale także ważny krok dla zrównoważonego budownictwa powstającego w zgodzie z naturalnym krajobrazem.

Bezdotykowo, wygodnie, inteligentnie

Konieczność ograniczania kontaktów międzyludzkich w ostatnim roku wypracowała w branży turystycznej mnóstwo bezdotykowych rozwiązań. Automatyczne zameldowanie w hotelu, brak dotykowych ekranów na lotniskowych terminalach, zdalne sterowanie urządzeniami z poziomu aplikacji. To właśnie “apki” stoją za zwiększeniem bezpieczeństwa sanitarnego podczas podróżowania, ograniczając liczbę osób, które potencjalnie mogłyby stanąć podróżującym na drodze.

Przyspieszony rozwój technologii oznacza sprawniejszą implementację rozwiązań typu Smart Home również w hotelarstwie. Światło, temperatura, rolety – to wszystko można kontrolować z poziomu telefonu. Domki letniskowe wyposażone we własne panele słoneczne, które pomagają oszczędzać zasoby pojawiają się już teraz, choćby w powstającym w Ustroniu Morskim ośrodku Balance Park. Powyższe technologie przestały należeć do świata science fiction i stały się rzeczywistością.

Wschodzące trendy w hotelarstwie mogą się wydawać chwilowe. Należy jednak wziąć pod uwagę, że rosnąca świadomość ekologiczna, nie tylko wymusza zmiany na przedsiębiorcach, ale także wywiera nacisk na decyzje polityczne. Ponadto, w dorosłość wchodzi pokolenie Z, które już za kilka lat będzie miało silny wpływ na sytuację rynkową, poprzez swoje wybory konsumenckie. Generacja Z już teraz wykazuje duże zainteresowanie ekologią, a także wellbeingiem, czyli szeroko pojętym dobrostanem. Również dlatego nadchodzące tendencje można uznać za stabilne.

Źródła:

https://polskiprzemysl.com.pl/raporty/firmy-podczas-pandemii-covid19/ 

https://www.wundermanthompson.com/insight/the-future-100-2021 

Deloitte „The voice of the European workforce 2020”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę Biuro prasowe
2024-04-15 | 11:00

Gamescape: gamifikacja to sposób na zrównoważoną turystykę

10 kwietnia br. w Centrum Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki odbyło się Forum Turystyki w Krakowie. Jednym z punktów programu była debata dotycząca postulatów
Turystyka Manor House SPA Najlepszym Hotelem SPA w Centrum Polski
2024-04-12 | 16:26

Manor House SPA Najlepszym Hotelem SPA w Centrum Polski

Kompleks Manor House  SPA**** - Pałac Odrowążów*****  w 14. edycji konkursu Perfect SPA Awards 2024 został wybrany Najlepszym Hotelem SPA w centralnej Polsce. Nagroda jest tym
Turystyka Poznaj lokalne atrakcje. W Galerii Jurajskiej szykują się nietypowe targi turyst
2024-04-11 | 12:00

Poznaj lokalne atrakcje. W Galerii Jurajskiej szykują się nietypowe targi turyst

  W Galerii Jurajskiej będzie można znaleźć pomysł na to, jak ciekawie spędzić weekend, majówkę lub letnie wakacje. Już 13 kwietnia odbędą się tam Targi Atrakcji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.