Komunikaty PR

GROHE wspiera UNICEF w zapewnieniu pomocy potrzebującym dzieciom

2021-05-13  |  16:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy UNICEF i LIXIL, koncernu, którego częścią jest marka GROHE. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych. UNICEF i LIXIL wspólnie walczą z globalnym kryzysem sanitarnym.

 

Obecnie co czwarty człowiek na świecie nie ma dostępu do toalety, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu urządzeń do mycia rąk. Dostęp do czystej wody to dla większości z nas oczywistość. Niestety w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda inaczej. Brudna woda i brak infrastruktury wodno-sanitarnej są przyczyną chorób biegunkowych i utrudniają walkę z wieloma chorobami zakaźnymi, zwłaszcza w czasie pandemii COVID-19.

W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”. Była to pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczyła globalnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną. W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w tym sektorze z doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet oraz innowacyjnych rozwiązań sanitarnych.

GROHE — marka z portfolio LIXIL — wspiera akcję „Make a Splash!” i uruchamia kampanię pt. „Obudź swoją energię”. Kampania potrwa od maja do sierpnia 2021 r. w krajach Bliskiego Wschodu i Europy, w tym w Polsce. W ramach kampanii firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

W odpowiedzi na pandemię COVID-19 firma LIXIL opracowała m.in. niedrogie i innowacyjne baterie SATO, które pomogą ubogim gospodarstwom domowym pozbawionym dostępu do bieżącej wody. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny.

UNICEF od wielu lat działa na rzecz poprawy dostępu do urządzeń wodno-sanitarnych w krajach rozwijających się i upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród lokalnych społeczności. Współpraca z LIXIL z pewnością pomoże w osiąganiu tych celów.

Więcej informacji o akcji na stronie: https://www.grohe.pl/pl_pl/energy-for-life/makeasplash/

 

O UNICEF

UNICEF to organizacja humanitarna i rozwojowa od 75 lat działająca na rzecz dzieci. Od ratujących życie szczepień, przez budowę szkół, po natychmiastową pomoc w sytuacji klęski humanitarnej - UNICEF robi wszystko, aby dzieciom żyło się lepiej. Pracuje w małych wioskach i z rządami państw, bo uważa, że każde dziecko, niezależnie od miejsca urodzenia, koloru skóry czy religii, ma prawo do zdrowego i bezpiecznego dzieciństwa. Więcej informacji na stronie unicef.pl

 

O GROHE

GROHE jest czołową globalną marką, oferującą kompleksowe rozwiązania z zakresu armatury łazienkowej i kuchennej. Firma zatrudnia łącznie ponad 7000 pracowników w 150 krajach, z czego 2600 w Niemczech. Od 2014 r. GROHE jest częścią portfolio marek japońskiego producenta pionierskich rozwiązań z zakresu armatury sanitarnej oraz materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz LIXIL. Koncentrując się na potrzebach klientów, firma GROHE tworzy inteligentne, poprawiające jakość życia i ekologiczne rozwiązania. Firma GROHE bardzo poważnie traktuje społeczną odpowiedzialność biznesu i koncentruje się na łańcuchu wartości umożliwiającym oszczędność zasobów. Od kwietnia 2020 r. cała produkcja na świecie jest neutralna pod względem emisji CO2. Firma GROHE postawiła sobie również za cel całkowite wyeliminowanie tworzyw sztucznych z opakowań produktów do 2021 r.


O LIXIL

LIXIL (TSE: 5938) to producent innowacyjnej armatury oraz rozwiązań do domu, które pozwalają radzić sobie z codziennymi wyzwaniami i podnoszą standard życia w każdym miejscu na świecie. Korzystając z naszego japońskiego dziedzictwa, tworzymy i wdrażamy nowoczesne technologie odpowiadające za wysoką jakość produktów i zmieniające oblicze domów. Jednak LIXIL wyróżnia się przede wszystkim zrównoważonym sposobem działania — począwszy od wyrazistych projektów, poprzez ducha przedsiębiorczości i dbałość o środowisko, aż po odpowiedzialny rozwój działalności biznesowej. Nasze podejście realizujemy w praktyce dzięki wiodącym w branży markom, w tym INAX, GROHE, American Standard i TOSTEM. Ponad 60 000 współpracowników działających w więcej niż 150 krajach jest dumnych z tego, że nasze produkty każdego dnia poprawiają jakość życia miliardów ludzi. Dowiedz się więcej na www.lixil.com 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy
Zdrowie Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
2024-04-05 | 10:40

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów[1]. Na górze tej listy znajduje się też m.in.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.