Mówi: | Adam Kuriański |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Aero2, CenterNet, Mobyland |
Aero2: Ponad 29 mln Polaków w zasięgu sieci HSPA+
Zasięg sieci w technologii LTE i HSPA+ rośnie. I to nieco szybciej niż zakładano. Docelowe progi: 90 proc. powierzchni kraju w przypadku HSPA+ 900 MHz oraz 60-80 proc. w przypadku LTE 1800 nie powinny być zagrożone.
Spółka Aero2, która zajmuje się rozwojem HSPA+, oraz spółki CenterNet i Mobyland, odpowiedzialne za LTE, należą do NFI Midas, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka. Strategicznym celem Funduszu jest wybudowanie ogólnopolskiej sieci w obu technologiach.
- Idziemy zgodnie z założeniami, a więc cały czas dynamicznie rozwijamy HSPA+ 900 MHz. I tu chodzi o Aero2 - podkreśla Adam Kuriański, prezes wszystkich 3 spółek.
Po trzecim etapie budowy sieci, który zakończył się w grudniu 2011 roku, zasięgiem sieci w tej technologii objętych jest blisko 76 proc. Polaków. To oznacza, że dostęp do sieci Aero2 ma ok. 29 milionów osób.
- Przygotowujemy się do rozwoju i rozwijamy nasz flagowy produkt, czyli LTE 1800 - zapewnia Kuriański.
I dodaje, że inwestycje idą zgodnie z harmonogramem założonym w rezerwacji częstotliwości 900 MHz.
- W tej chwili przekroczyliśmy już założone procenty w rezerwacji. Powiadomiliśmy prezesa UKE, że jeżeli chodzi o HSPA, to pokrywamy 75 proc. populacji - mówi Adam Kuriański.
Docelowo ma to być 90 proc. Polaków. W przypadku zasięgu LTE próg wynosi 60-80 proc.
- Rezerwacje częstotliwości wymuszają na nas kolejne progi, więc musimy je zrealizować, a być może zrobimy to szybciej - deklaruje prezes Aero2.
W ubiegłym roku spółka uruchomiła komercyjną sieć w technologii LTE 2500 MHz. To pierwsza na świecie sieć, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 134 Mbps. Zgodnie z rezerwacją częstotliwości do końca roku powinna objąć zasięgiem 25 proc. populacji kraju.
Czytaj także
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-10: Miliardowe wydatki operatorów na infrastrukturę telekomunikacyjną. Barierą inwestycyjną wciąż pozostają formalności
- 2024-03-20: Coraz więcej samorządów chce zakładać spółdzielnie energetyczne. Na ten cel trafi 2 mld zł z funduszy europejskich
- 2024-03-11: Lokalne spółdzielnie energetyczne mogą być rozwiązaniem problemu ubóstwa energetycznego. Mają szansę poprawić także sytuację kobiet na rynku pracy
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
- 2023-12-28: Kopalnie coraz bardziej inteligentne. Międzynarodowy projekt z udziałem Polaków ma scyfryzować cały sektor górniczy
- 2023-12-13: Budowanie systemu łączności dla polskiej energetyki na ostatniej prostej. LTE450 wystartuje w przyszłym roku
- 2023-11-29: Samorządy aktywnie inwestują w zielone ciepłownictwo. Na takie projekty jest coraz więcej środków publicznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.