Newsy

Banki przygotowane na zmianę ustawy o kredycie konsumenckim

2011-12-16  |  17:00
Wszystkie newsy
Mówi:Michał Kuchta
Funkcja:Dyrektor Centrum Finansowania Klienta
Firma:Deutsche Bank

Nowe prawa dla kredytobiorców i nowe obowiązki dla kredytodawców - w niedzielę wchodzą w życie nowe przepisy o pożyczkach konsumenckich.

Do wdrożenia ustawy musiały przygotować się banki i inne instytucje finansowe. Jak zapewnia przedstawiciel Deutsche Banku nie było to istotnym wyzwaniem.

- Jeśli chodzi o kredyty konsumpcyjne oraz kredyty hipoteczne należy pamiętać o tym, że duża część zmian już była wprowadzana m.in. przez rekomendację T. Kredyty konsumpcyjne były też regulowane przez poprzednią ustawę o kredycie konsumenckim - przypomina Michał Kuchta, dyrektor Centrum Finansowania Klienta w Deutsche Banku. 

Najważniejsza zmiana w nowej ustawie dotyczy podniesienia maksymalnej kwoty kredytu konsumenckiego z 80 000 do 255 550 złotych. To oznacza, że znacząco wzrosnie liczba pożyczek, do których nowe przepisy będą stosowane. Poza tym kredytodawcy będą mieli nowe obowiązki informacyjne, m.in. szczegółowe wskazanie klientowi wszystkich kosztów pożyczki, czy uzasadnienie odrzucenia wniosku kredytowego.

- Dokonaliśmy szczegółowej analizy ustawy (...) Zdajemy sobie sprawę, że są pewne wątpliwości interpretacyjne, ale jesteśmy przekonani, że rozwiązania, które przyjęliśmy są zgodne z intencją ustawy - przekonuje Michał Kuchta.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.