Mówi: | Jarosław Kałucki |
Firma: | Travelplanet.pl |
Biura podróży sprzedają coraz więcej wyjazdów na narty
Powoli przybywa osób, które wykupują wycieczki narciarskie w biurach podróży. Mogą one być tańsze i łatwiejsze w organizacji niż indywidualnie zaplanowane wakacje. Zimowe wyjazdy są jednak wciąż znacznie mniej popularne od letnich, kupowanych nawet poza sezonem.
– Odsetek narciarzy, którzy wykupują ofertę w Travelplanet wzrasta, ale wciąż 2/3 zimy to jest oferta letnia. Wciąż 2/3 naszych klientów wybiera jednak przedłużenie wakacji i goni lato. To w ubiegłych latach były głównie Egipt i Wyspy Kanaryjskie – podkreśla Jarosław Kałucki z Travelplanet.pl.
Dodaje, że wśród narciarzy rośnie popularność całorocznych lub rozpoczynających sezon bardzo wcześnie ośrodków na lodowcach. Wiele osób decyduje się na wyjazd np. do Austrii na lodowce Hinterux lub Stubai. Większość z nich wybiera dojazd własny. Kałucki zauważa, że dla osób z południa Polski podróż samolotem jest po prostu nieopłacalna, bo odległość jest zbyt mała.
Natomiast osoby z północnej Polski coraz częściej wybierają oferty z przelotem. Cześć z nich decyduje się na lot przewoźnikami niskokosztowymi, którzy na zimę uruchamiają połączenia przeznaczone szczególnie dla narciarzy.
– Jeśli policzy się koszt podróży, winiety, paliwo, czas przejazdu itd., to okazuje się, że oferta tanich linii z busem, który w dwie godziny dowozi do ośrodka, jest znacznie bardziej atrakcyjna. A ponieważ profesjonalne biura podróży potrafią to spakietować znacznie taniej niż indywidualni turyści, przewiduje, że raczej odsetek korzystających z pakietów biur podróży będzie wzrastał – prognozuje Kałucki.
Według niego coraz więcej osób będzie korzystać z oferty biur podróży, bo to po prostu wygodniejsze, a często również tańsze. Osoby, które wolą same organizować swój wyjazd muszą przeznaczyć dużo czasu na porównywanie ofert, negocjacje cen oraz prowadzenie korespondencji elektronicznej po angielsku lub niemiecku.
Czytaj także
- 2024-03-26: Piotr Zelt: W tym roku na Wielkanoc jadę na narty w Alpy. Chyba wszystkim jest na rękę, że będę gdzieś daleko
- 2024-03-04: Dorota Szelągowska: Moje wymarzone wakacje zawsze są w Tajlandii. Staram się być tam na najmniejszej wyspie, jaką znam, i czuję się tam trochę jak na wsi
- 2024-02-09: Prezydent Andrzej Duda wraca z wizyty w Afryce Wschodniej. Wśród tematów oprócz polskich inwestycji także projekty pomocowe i rozwojowe
- 2024-02-01: Stan Bałtyku się nie poprawia, a wręcz pogarsza. Cierpią na tym turystyka i rybołówstwo
- 2024-01-17: Więcej rezerwacji na zimowy wypoczynek niż rok temu. Ponad połowa Polaków planuje zimą wyjazd
- 2024-01-29: Dobre prognozy dla polskiej branży turystycznej na 2024 rok. Dużym problemem jest jednak brak pracowników
- 2024-01-04: Radosław Liszewski: Nie mam nałogów, z którymi muszę walczyć. Moje jedyne postanowienie noworoczne jest więc takie, że jeszcze bardziej wezmę się za siebie, żeby lepiej wyglądać
- 2024-01-10: Inflacja wpływa na ceny noclegów i nawyki gości hotelowych. Rok 2024 ma jednak przynieść dalsze ożywienie w branży
- 2023-12-21: Barbara Kurdej-Szatan: W tym roku w swoim domu organizuję święta dla całej rodziny. Z kolei na sylwestra jedziemy na narty w Alpy
- 2023-10-13: Zamiast skupiać się na zachodnich rynkach, polskie firmy powinny uważniej przyjrzeć się Estonii. Światowy hub start-upów daje dużo możliwości rozwoju
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.