Newsy

Deutsche Bank Polska i Deutsche Bank PBC połączone. Fuzja zwiększy możliwości kredytowe banku

2014-02-03  |  06:55

Deutsche Bank PBC SA i Deutsche Bank Polska SA od piątku działają pod jedną marką Deutsche Bank Polska. – To korzyść zarówno dla akcjonariuszy, jak i dla klientów – przekonuje prezes banku. Dzięki połączeniu zwiększą się możliwości finansowe banku, a co za tym idzie, dynamicznie będzie się rozwijać akcja kredytowa zarówno w zakresie kredytów hipotecznych, kredytów gotówkowych, jak i finansowania małych i średnich firm. Równocześnie możliwości kredytowe w stosunku do pojedynczego klienta korporacyjnego będą znacznie większe.

 – Zdecydowaliśmy połączyć obydwa banki – detaliczny i korporacyjny w jedną dużą, silną i uniwersalną instytucję. Jestem przekonany, że jest to racjonalne dla akcjonariusza, gdyż te dwa segmenty do siebie przylegają – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Kalicki, prezes zarządu Deutsche Bank Polska.

Deutsche Bank Polska świadczył do tej pory usługi dla klientów finansowych i instytucjonalnych. Z kolei Deutsche Bank PBC obsługiwał klientów indywidualnych oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Powstały w wyniku fuzji Deutsche Bank Polska będzie posiadał ofertę skierowaną zarówno do klientów prywatnych, jak i do biznesowych, korporacyjnych i instytucjonalnych. W efekcie Deutsche Bank Polska, według „Global Finance” należący do największej na świecie grupy finansowej, będzie dwunastym bankiem w Polsce.

 – Dzięki fuzji nasze zdolności finansowe będą znacznie większe, na czym skorzystają klienci – mówi prezes banku. – Będziemy mogli dalej rozwijać zarówno działalność hipoteczną, jak i akcję kredytową dla małych i średnich przedsiębiorstw. Z większego limitu finansowania będą mogły skorzystać także duże korporacje finansowe czy samorządy.

W obszarze biznesowo-instytucjonalnym połączona instytucja będzie nadal koncentrować się na korporacyjnej bankowości inwestycyjnej. W latach 2010, 2011 i 2013 Deutsche Bank Polska został uznany przez „Euromoney” za Najlepszy Bank Inwestycyjny w Polsce. 

 – Drugim bardzo ważnym segmentem z punktu widzenia działalności banku są transakcje wymiany międzynarodowej – mówi Krzysztof Kalicki. – Jest to finansowanie eksportu, importu czy rozliczenia międzynarodowe, jak również transakcje walutowe, zabezpieczenie kursów walutowych i stóp procentowych.

Bank zamierza także nadal świadczyć usługi custodialne na rzecz funduszy inwestycyjnych oraz emerytalnych, a także kontynuować wzmacnianie finansowania małych i średnich przedsiębiorstw. W sferze klienta indywidualnego planuje koncentrować się na kredytach hipotecznych, kredytach gotówkowych dla segmentu klientów średniozamożnych i zamożnych oraz ofercie produktów inwestycyjnych.

Prezes banku liczy na to, że 2014 rok będzie jeszcze lepszy dla kierowanej przez niego instytucji zarówno ze względu na jej mocniejszą pozycję na rynku, jak i poprawiającą się koniunkturę. W 2013 roku oba banki, według niezaudytowanych wyników, wypracowały ok. 350 mln zł zysku brutto. Obecnie mają 35 miliardów aktywów i 3,6 mld zł funduszy własnych. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.