Newsy

Get Bank i Getin Noble Bank czekają na zgodę KNF

2012-04-20  |  06:50
Mówi:Krzysztof Rosiński
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Getin Noble Bank
  • MP4

    Połączenie dwóch banków nastąpi na przełomie maja i czerwca. Taką decyzję podjęły Walne Zgromadzenia Akcjonariuszy Get Banku i Getin Noble Banku. Potrzebna jest tylko zgoda regulatora. Przedstawiciele banków zapewniają, że zmiana będzie niedostrzegalna dla klientów.

    Zgodnie z planem prospekt emisyjny wpłynął do Komisji Nadzoru Finansowego w I kwartale.

     - Połączenie banków będzie możliwe po tym, jak dostaniemy zgodę KNF na połączenie Get Banku z Getin Noble Bankiem. W tym momencie bank zmienia nazwę z Get Bank na Getin Noble Bank. Wydaje nam się, że możliwy jest scenariusz taki, iż pod koniec maja lub na początku czerwca to połączenie nastąpi - zapowiada Krzysztof Rosiński, prezes zarządu Getin Noble Banku.

    Drobne zmiany nie powinny być dostrzegalne przez klientów, ponieważ będzie to operacja czysto techniczna.

     - Może zostanie zauważona przez klientów dawnego Allianz Banku, dlatego że wtedy będą mogli być obsługiwani we wszystkich placówkach Getin Noble Banku - podkreśla Krzysztof Rosiński.

    Get Bank powstał na bazie bankowej licencji Allianz i przejął blisko 94 proc. udziałów w Getin Noble Banku. Od 3 miesięcy oba banki są równolegle notowane na warszawskiej giełdzie. Po otrzymaniu zgody nadzoru całość przejmie Get Bank w zamian za akcje, które bank wyda akcjonariuszom Getin Noble Bank.

    Getin Noble Bank dysponuje obecnie siecią ponad 500 placówek własnych i partnerskich.

     - Zwiększamy liczbę placówek regularnie w granicach kilkunastu, kilkudziesięciu placówek rocznie. W tym roku utworzyliśmy już kilka placówek, a kiedy je otwieramy, rośnie też liczba klientów - mówi prezes Getin Noble Bank.

    Samych placówek franczyzowych bank chce otworzyć w tym roku ok. 60, głównie w mniejszych miejscowościach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.